Skriver, indsæt simkort..?
Fra : Robert

Dato : 06-10-07 09:30

Hej

Jeg er ingen mobilnørt og har derfor ikke forstand på mobiler. Jeg har arvet
en gammel mobil (Nokia 5210) som jeg godt vil have til at virke. Men mobilen
skriver hele tiden "indsæt simkort" selv om somkortet er i telefonen. Hvad
kan være årsagen til dette?

Vh
Robert

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-10-07 09:47

On Sat, 6 Oct 2007 10:30:26 +0200, Robert wrote:

> [...]
> skriver hele tiden "indsæt simkort" selv om somkortet er i telefonen. Hvad

Defekt simkort
Defekt telefon
Simkort er af en type tlf. ikke kan læse.

Test med et andet simkort

Fra : Robert

Dato : 06-10-07 09:59

> Defekt simkort
> Defekt telefon
> Simkort er af en type tlf. ikke kan læse.
>
> Test med et andet simkort

Hej J.K.

-Simkortet fejler ikke noget. Det er tester på en anden telefon.
-Der har været flere kort i telefonen men med samme resultat.

-Defekt telefon..... Det ville være ærgerligt. Men underligt nok kan jeg
godt få forbindelse til alarm 112..

Robert

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-10-07 10:05

On Sat, 6 Oct 2007 10:58:51 +0200, Robert wrote:

> [...]
> -Der har været flere kort i telefonen men med samme resultat.
>

> -Defekt telefon..... Det ville være ærgerligt. Men underligt nok kan jeg

En mobil skal altid kunne ringe 112 også uden simkort så det er sådanset
ikke så underligt. Tlf kan ikke aflæse simkort generelt åbenbart. Den er
defekt.

Fra : Robert

Dato : 06-10-07 10:14

> En mobil skal altid kunne ringe 112 også uden simkort så det er sådanset
> ikke så underligt. Tlf kan ikke aflæse simkort generelt åbenbart. Den er
> defekt.

Det var ærgerligt. Men måske derfor jeg fik den..!!!
Tak for hjlkpen J.K

Robert

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 06-10-07 11:38

Tror nu mere at telefonen evt. er simlåst !
Dvs. den er låst til en bestemt udbyder - eks. TDC.

Hvis den er simlåst, så kan den lukkes op gratis på nettet - ved bl.a.
www.fluii.dk

Fra : Robert

Dato : 06-10-07 11:56

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Tror nu mere at telefonen evt. er simlåst !
> Dvs. den er låst til en bestemt udbyder - eks. TDC.
>
> Hvis den er simlåst, så kan den lukkes op gratis på nettet - ved bl.a.
> www.fluii.dk

Hej Anders

Jeg har haft prøvet at åbne den med hjælp fra denne side:
http://www.peters1.dk/webtools/nokia/nokiaonline.php?sprog=en

Det gjorde hverken fra eller til!

Robert

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 06-10-07 13:34

Har du prøvet det link, jeg sendte med ?

Fra : Robert

Dato : 06-10-07 13:49

> Har du prøvet det link, jeg sendte med ?

Nej det har jeg ikke. Men er det stort set ikke ligegyldigt hvor jeg får den
oplåst?

Vh
Robert

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 06-10-07 13:52

Det er ikke ligegyldigt, for den kode du skal have fat i, er ikke altid den
rigtige !

Og der findes som sagt kun 1 kode - nemlig den rigtige, hvis du vil have den
låst op.

En anden mulighed du har, er at kontakte den forretning den i tidernes
morgen, blev købt hos, og få dem til at lukke den op, for jeg må gå ud fra,
at den nok er mere end 6 md. gammel (modellen er udgået).

Alt. find en unlocker, og betal dig fra det, det koster typisk et sted
mellem 50-100,-

Fra : Robert

Dato : 06-10-07 15:02

> Og der findes som sagt kun 1 kode - nemlig den rigtige, hvis du vil have
> den
> låst op.

Jeg har sendt oplysningerne til fluii.dk. Så må vi se om det hjælper.

> En anden mulighed du har, er at kontakte den forretning den i tidernes
> morgen, blev købt hos, og få dem til at lukke den op, for jeg må gå ud
> fra, at den nok er mere end 6 md. gammel (modellen er udgået).

Den har flere år på bagen

> Alt. find en unlocker, og betal dig fra det, det koster typisk et sted
> mellem 50-100,-

Hvis jeg præcist viste at det var en unloskkode der var problemet ville jeg
gerne gøre det. Men bare det ikke er for dyrt da man jo kan købe en helt ny
mobil for 299,- kr. i dag.

Vh
Robert

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 06-10-07 15:14

Har du den originale kvittering på den ?

Fra : Robert

Dato : 06-10-07 15:17

> Har du den originale kvittering på den ?

Nej... den er for længst borte.

Vh
Robert

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 06-10-07 15:23

Havde du haft den, så kunne den lukkes op uden beregning...

Fra : Robert

Dato : 06-10-07 15:26

Jeg har allerede fået mail fra Fluii.dk. Jeg har fulgt vejledningen men.....
Telefonen skriver stadig "indsæt simkort"

Den telefon er nok kaput.......

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 06-10-07 16:21

Nu er det vel ikke sådan, at vedkommende du har fået den af, allerede har
forsøgt at låse den op
Og i den forbindelse, har tastet en forkert kode ind 4 gange, for så låser
den 100%, så man skal til en unlocker ?

Ellers så smid den væk, du siger jo selv man kan få en ny til 299,-

Fra : Robert

Dato : 06-10-07 19:12

> [...]
> forsøgt at låse den op
> Og i den forbindelse, har tastet en forkert kode ind 4 gange, for så låser

Ja det er jeg ikke klar over... men det kunne være en mulighed.

> Ellers så smid den væk, du siger jo selv man kan få en ny til 299,-

Det ender det nok også med.

Vh
Robert

Fra : Jean

Dato : 07-10-07 12:56

Robert skrev:
> Det ender det nok også med.

God idé.

Telefonen er defekt. Nokias skriver ikke "indsæt SIM-kort", når de er låst
til en bestemt udbyder.

Mvh Jean.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 07-10-07 20:02

"Jean" <ask@me> wrote:

>God idé.
>
>Telefonen er defekt. Nokias skriver ikke "indsæt SIM-kort", når de er låst
>til en bestemt udbyder.

Men det gør de til gengæld hvis det er et "for gammelt" SIM kort.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Snuden

Dato : 07-10-07 22:09

"Ove Kjeldgaard" <n3ws@hiker.dk> skrev i en meddelelse

> Men det gør de til gengæld hvis det er et "for gammelt" SIM kort.

Og så kan vi vist ikke koge mere suppe den historie!!!

Snuden