BT Dongle til min pc, hvilken (til telefon~
Fra : Peter

Dato : 30-09-07 16:04

Hej.

Jeg har brug for en ny BT dongle, men hvilken skal jeg vælge for at blive
fri for alt det der WIDCOMM bluetooth skod software ??
- en af de gamle jeg har i en anden pc, køre på generic windows drivere, og
den køre rigtig godt, men den er udgået......

Kender i til andre der køre med enkle drivere, eller simpelthen generic
windows drivere ?

--
Peter

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-09-07 23:01

Peter wrote:
> Jeg har brug for en ny BT dongle, men hvilken skal jeg vælge for at blive
> fri for alt det der WIDCOMM bluetooth skod software ??

Hvad er der galt med WIDCOMM stacken? Hvis det er mener jeg stadig
Sonofon butikkerne har den der blå dongle med BlueSoleil software til...

> - en af de gamle jeg har i en anden pc, køre på generic windows drivere, og
> den køre rigtig godt, men den er udgået......

Jeg har aldrig set nogle der ikke har brugt enten WidComm, eller
BlueSoleil. Selv bærbare med indbygget bluetooth enhed, har en WidComm
driver, det er i hvert fald tilfælde med Lenovo, Fujitsu-Siemens og
Toshiba. (Om end de vidst rebrander den)

- Chano Andersen

Fra : Snakee

Dato : 01-10-07 00:21

Chano Andersen skrev:

> [...]
> driver, det er i hvert fald tilfælde med Lenovo, Fujitsu-Siemens og
> Toshiba. (Om end de vidst rebrander den)

Vil man have noget der bare virker hver gang skal man holde sig fra alt
andet end Widcomm men det betyder ikke at man skal bruge deres egne
drivere selvom de er klart de bedste og de der Windowsdrivere sutter
altså seriøst røv. Intet virker helt som det skal med dem.

Der findes også andre chipset end Widcomms men de er simpelthen så ringe
at jeg nægter at anbefale andet end Widcomm

Snakee

--
Lige så længe der er folk på usenet der ikke fatter at man går
efter bolden og IKKE manden, agter jeg at skrive under pseudonym.

Fra : Peter

Dato : 01-10-07 15:51

Hej.

Jamen fint at det virker for jer så....
- men WIDCOMM er da det værste skod der findes, i mine øjne......

Eks. har jeg pt. 7 telefoner med BT her i familien, og de kan alle 6 koble
op til min maskine med den gamle billionton BT dongle, men til den nye fikse
med WIDCOMM firmwaren der går det hele tiden galt, telefonerne fungere ikke
samtidig, de kan ikke genkendes osv. osv.....

Det drejer sig om:
4 stk S/E
1 stk Siemens
2 stk. Nokia telefoner

Det eneste krav jeg har er at de automatisk forbinder sig til PC´en (med
rette kode selvfølgelig), og at de får hver sin com-port tildelt (og
beholder den, også næste gang de tilslutter sig)
- sådan virker det nemlig med min billionton dongle, og generic windows
drivere.....og det er smart !

Men ikke engang billionton har længere en dongle der køre på generic windows
drivere....

--
Peter

Fra : Snakee

Dato : 01-10-07 23:22

Peter skrev:

> Jamen fint at det virker for jer så....

Den jeg købte i tidernes morgen fra Belkin har virket uden nogle problemer.

> - men WIDCOMM er da det værste skod der findes, i mine øjne......

Du har været uheldig. Widcomm er ellers det der normalt fungerer bedst i
følge mine erfaringer på området + Widcomm kan også køre generic. Jeg
vil dog klart anbefalke at bruge deres rigtige software det fungerer
altså bedst og de der generic-drivere i windows er ikke mange potter pis
værd IMHO.

Tip: Se altid efter nyeste drivere til din dongle. Pakken med cden og
donglen kan have ligget længe på et lager og driveren er måske forældet.
Har ikke haft problemer med min Belkindongle under hverken Linux eller
Windows. Det spiller bare.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Peter

Dato : 02-10-07 18:43

Hej....

Lige til info:
Jeg har nu modtaget en billionton dongle mere (fra mytrendyphone), og den
fungere bare med det samme....
- den køre også som den gamle billionton med generic windows drivere og det
spiller bare perfekt på alle telefonerne....

--
Peter