Sonofon nedlægger mit mobilnummer
Fra : Kert Rats

Dato : 20-09-07 14:34

Jeg har netop modtaget følgende i en mail fra Sonofon (mit telefonnummer har
jeg erstattet af X'er):

*******
debitelsolo skifter netværk og det har betydning for dig
Vi skifter netværk og dit nuværende nummer kan desværre ikke bruges på det
nye net. Derfor vil dit nummer, XXXXXXXX, blive lukket pr. 22. oktober 2007.
Det betyder at du efter denne dato ikke længere kan bruge nummeret. I stedet
kan du tilmelde dig vores helt nye priser, hvor du taler for kun 1 øre pr.
sekund. Det er Danmarks bedste priser.

*******

Har andre her i gruppen modtaget en lignende mail fra Sonofon, hvor de vil
nedlægge ens telefonnummer?

Jeg synes, at det er frækt, at de bare nedlægger mit nummer - som jeg meget
gerne vil beholde.

Glæder mig til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 20-09-07 14:53

Hej Kert

> Jeg synes, at det er frækt, at de bare nedlægger mit nummer - som jeg
> meget gerne vil beholde.

Kan du ikke tilmelde dig den nye tjeneste med det gamle nummer ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-07 14:58

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nedlægge ens telefonnummer?
>
> Jeg synes, at det er frækt, at de bare nedlægger mit nummer - som jeg

Er der ingen forklaring med om hvorfor det ikke kan bruges?
men hvis du vil beholde nummeret så har du da en måned til at flytte det til
et andet selskab

Lisbeth

Fra : co@ch [4130]

Dato : 20-09-07 16:15

"Lisbeth" <Lisbeth.Hemmelig> skrev i en meddelelse

> Er der ingen forklaring med om hvorfor det ikke kan bruges?
> men hvis du vil beholde nummeret så har du da en måned til at flytte det
> til et andet selskab
>
> Lisbeth

Husk at dit nye selskab skal stå fore nummerporteringen...du må ikke
foretage dig noget selv.

Skynd dig at skifte selskab.

Bri@n

Fra : Kim S

Dato : 21-09-07 12:57

"Lisbeth" <Lisbeth.Hemmelig> skrev i meddelelsen

> Er der ingen forklaring med om hvorfor det ikke kan bruges?
> men hvis du vil beholde nummeret så har du da en måned til at flytte det
> til et andet selskab

Er der ikke noget der kikser her:

[KLIP]
Hvis du ønsker at bibeholde dit nummer skal du flytte
dette til et andet selskab.
Kontakt selskabet du ønsker at flytte til og de klarer resten.
Du er jo altid velkommen til at flytte tilbage til debitelSOLO
og få gavn af vores nye attraktive priser
[KLIP]
Så kunne de vel bare SELV flytte det gamle nummer ??

Mvh, Kim

Fra : Per Thomsen

Dato : 21-09-07 13:45

> [...]
> og få gavn af vores nye attraktive priser
> [KLIP]
> Så kunne de vel bare SELV flytte det gamle nummer ??

Jeg tror de mener med et nyt nummer.
Jeg havde i hvert fald flyttet mit så hurtigt som muligt.

Per

Fra : penta@panto.com

Dato : 20-09-07 18:30

> [...]
> nedlægge ens telefonnummer?
>
> Jeg synes, at det er frækt, at de bare nedlægger mit nummer - som jeg

https://www.debitelsolo.dk/prepaid/servlet/GenericCachedTemplate?uid=52754&sid=85036EEC31BC0A618A65CFE5F6620FD3&PAGE=/webapps/prepaid/index/Kundeservice/FAQ/netvaerksskifte

/tomov

Fra : KentBM

Dato : 20-09-07 22:15

penta@panto.com skrev:

> https://www.debitelsolo.dk/prepaid/servlet/GenericCachedTemplate?uid=52754&sid=85036EEC31BC0A618A65CFE5F6620FD3&PAGE=/webapps/prepaid/index/Kundeservice/FAQ/netvaerksskifte
>
> /tomov

Det ser ud til samme priser som BIBOB (tror jeg, at Telmoreskaberens nye
selskab hedder?). Sekundafregning og ingen opkaldsafgift. Hvad er der at
betænke sig på?

Hvis det ikke var fordi, at jeg har købt en HTC S710 med håndjern hos
Telmore og de kr. 200 jeg skal betale hver måned fint dækker mit
forbrug, så ville jeg selv skifte over.

http://www.computerworld.dk/art/37719?a=related&i=37729

--

Kent

Fra : John

Dato : 20-09-07 23:09

KentBM skrev:

> Det ser ud til samme priser som BIBOB (tror jeg, at Telmoreskaberens nye
> selskab hedder?). Sekundafregning og ingen opkaldsafgift. Hvad er der at
> betænke sig på?

1: Det er Debitel
2: De er ejet af Telia
3: Minimumsforbrug på 49 kr.
4: GPRS: 15 kr. pr. MB.

Jeg springer helt klart på Bibob.
Først og fremmest fordi GPRS kun koster 3,75 kr. pr. MB og det ser
heller ikke ud til at der bliver et minimumsforbrug.

Mvh

John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-07 07:01

John skrev:

> det ser
> heller ikke ud til at der bliver et minimumsforbrug.

"BiBoB kommer ikke til at have hverken minimumsforbrug eller
minimumsindbetalinger.
Vi vil dog forbeholde os retten til at opsige et abonnement hvis det ikke
har været brugt i en længerevarende periode. Dette vil være baseret på en
længerevarende analyse af kundens forbrug. Har man f.eks. været en god kunde
igennem en periode og kommer på hospitalet, går vi ikke ud og hverken
opsiger eller pålægger gebyrer.

Det er vigtigt for os at få lukket de inaktive numre da de koster os penge
hver eneste måned.

Vi ønsker nemlig ikke at blive en stor leverandør til alarmanlæg og
vejrstationer rundt om i Danmark.

Vi lukker ikke et abonnement uden først at drøfte dette med ejeren af
mobilnummeret og der vil blive mulighed for at betale en månedlig afgift for
at holde nummeret åbent."
Hans

Fra : John

Dato : 21-09-07 13:33

Hans Paulin (6310) skrev:

> Vi lukker ikke et abonnement uden først at drøfte dette med ejeren af
> mobilnummeret og der vil blive mulighed for at betale en månedlig afgift for
> at holde nummeret åbent."

Fair nok. Så havde Unotel-løsning måske været nemmere, hvor man betaler
10 kr. for en inaktiv måned.

Gad vide hvad den månedlige afgift bliver...

Mvh

John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-07 13:49

John skrev:

> Fair nok. Så havde Unotel-løsning måske været nemmere, hvor man
> betaler 10 kr. for en inaktiv måned.

Lidt halvdyrt, synes jeg...

> Gad vide hvad den månedlige afgift bliver...

Frank plejer jo ikke at være ublu...

Min største frygt er sådan set når BiBob bliver solgt Tiscali eller TDC om 4
år
Hans

Fra : John

Dato : 21-09-07 13:53

Hans Paulin (6310) skrev:

> Lidt halvdyrt, synes jeg...

Jeg kender ikke omkostningen for teleselskabet for at have et nummer
stående, men nummerserierne er ikke helt billige hos IT&TS.

> Frank plejer jo ikke at være ublu...

Frank plejer at have fornuftige priser.

> Min største frygt er sådan set når BiBob bliver solgt Tiscali eller TDC om 4
> år

Enig.

Mvh

John
- Der håber Bibob snart kommer igang så jeg kan komme væk fra Tele 2(G)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-07 18:27

John skrev:

> John
> - Der håber Bibob snart kommer igang så jeg kan komme væk fra Tele
> 2(G)

Dér gad jeg nu godtnok ikke at være - så hellere UnoTel.
Hans

Fra : John

Dato : 21-09-07 19:22

Hans Paulin (6310) skrev:

> Dér gad jeg nu godtnok ikke at være - så hellere UnoTel.

Jeg gik fra UnoTel.
TDC dækker høbløs her hvor jeg bor (Odense SØ)
Jeg bor lige på grænsen af TDC's 3G-dækning, så min telefon mistede
konstant forbindelsen ved data og samtale.
Kørte den på GSM, skiftede den konstant mellem forskellige master (6 master)

Tele 2 er ikke billig, men jeg købte en telefon for en krone, bandt mig
for 1.300 kr., fik taletid for 1.200 kr. og solgte telefonen for 1.000
kr., så mine omkostninger er ret lave. 200 kroners taletid om måneden
for 50 kr. Med en minutpris på 68 øre (sekundafregnet) kan det vist ikke
blive meget billigere for mit vedkommende.

Mvh

John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-07 21:39

John skrev:

> [...]
> konstant forbindelsen ved data og samtale.
> Kørte den på GSM, skiftede den konstant mellem forskellige master (6

Dét er der så ikke noget at sige til!

> [...]
> for 50 kr. Med en minutpris på 68 øre (sekundafregnet) kan det vist
> ikke blive meget billigere for mit vedkommende.

Snedigt!
Hans

Fra : Kert Rats

Dato : 22-09-07 05:14

> [...]
> nedlægge ens telefonnummer?
>
> Jeg synes, at det er frækt, at de bare nedlægger mit nummer - som jeg

Tak, alle sammen, for jeres indmeldinger. Jeg har valgt at nuppe et
abonnement hos BiBoB.
Desværre er BiBoB ikke klar til at modtage bestillinger endnu, men det
kommer vel snart.

Venligst

Kert Rats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-09-07 06:30

Kert Rats skrev:

> Desværre er BiBoB ikke klar til at modtage bestillinger endnu, men det
> kommer vel snart.

"Sidst i september/først i oktober..."
Hans

Fra : Kert Rats

Dato : 22-09-07 08:41

> "Sidst i september/først i oktober..."

Tak for info.

Venligst

Kert Rats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-09-07 12:43

Kert Rats skrev:

> Tak for info.

Velbekomme!
Hans

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-09-07 16:18

Sat, 22 Sep 2007 07:29:59 +0200, skrev Hans Paulin (6310), på 11
linier, i <46f4a863$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

>"Sidst i september/først i oktober..."

Eller i morgen når deres side kommer op igen

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-07 22:48

Karsten Andersen skrev:

> Eller i morgen når deres side kommer op igen

Den er oppe nu.
Hans