Nokia ringesignal
Fra : Ole C

Dato : 20-09-07 10:41

En bekendt har netop købt en ny Nokia 1110, men er ikke tilfreds med at
ringesignalet begynder lavt og så efterhånden stiger.
Flere gange har hun mistet et opkald fordi hun simpelthen ikke har hørt de
første ring.
Ifølge manualen er det ikke umiddelbart noget der kan ændres, men findes der
alligevel en metode så den kan sættes til at ringe med fuld styrke allerede
fra første ring? Eventuelt med en opdatering af telefonens software.

--
vh
Ole C.

Fra : Jubii

Dato : 20-09-07 14:08

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der alligevel en metode så den kan sættes til at ringe med fuld styrke
> allerede fra første ring? Eventuelt med en opdatering af telefonens

Hun finder da bare en ringetone hun kan lide, enten under toner i telefonen
eller de mange gratis ringetoner der kan downloades fra nettet, og har hun
ikke internet kunne en ven med sådan noget måske hjælpe, måske overføre via
sms = Ringetoner og logoer via SMS, og skift af ringetoner er nemt.

Fra : Ole C

Dato : 20-09-07 15:44

Jubii skrev blandt andet:

> [...]
> nettet, og har hun ikke internet kunne en ven med sådan noget måske
> hjælpe, måske overføre via sms = Ringetoner og logoer via SMS, og

Jeg tror du misforstår.
Der er tale om en feature ved telefonen - beskrevet sådan i
brugsanvisningen:

"Hvis du indstiller ringestyrke til niveau 2 eller højere, ringer telefonen
med en ringestyrke, der starter ved niveau 1 og stiger til det niveau, du
har indstillet når du modtager et indgående opkald."

Hvis så telefonen for eksempel ligger i en lomme eller taske, hører hun den
måske først, når den er nået til fjerde ring - og så har den opkaldende ofte
tabt tålmodigheden og "lagt på".
--
vh
Ole C.

Fra : Jubii

Dato : 20-09-07 17:38

> Jeg tror du misforstår.

Det tror jeg nok, har ikke telefonen, men nokia er lidt ens på de fleste
punkter, og måske også på ringetoner og deres indstillinger.

> [...]
> den måske først, når den er nået til fjerde ring - og så har den
> opkaldende ofte tabt tålmodigheden og "lagt på".
prøv at gå ind i /indstillinger/toner/ringesignal:ringetoner/
der ligger toneindstillingerne som f.eks. funktionen "ringetoner",
"stigende", "ring en gang", "enkelt bip", og "fra"
Jeg har "ringetoner" og bruger så de toner jeg har gemt i telefonen (aktuelt
en funtone)
Under ringesignal på samme side findes så lydstyrken og under den alle de
andre signalfunktioner.
Se om det er det samme i en 1110i.

Fra : Ole C

Dato : 20-09-07 19:06

Jubii skrev blandt andet:

> prøv at gå ind i /indstillinger/toner/ringesignal:ringetoner/
> der ligger toneindstillingerne som f.eks. funktionen "ringetoner",
> "stigende", "ring en gang", "enkelt bip", og "fra"

Sidder ikke med telefonen her, men mindes bestemt ikke at der var så mange
muligheder.
Der er jo tale om en billig telefon, så det er måske grunden......

--
vh
Ole C.

Fra : Jubii

Dato : 20-09-07 19:18

> Sidder ikke med telefonen her, men mindes bestemt ikke at der var så mange
> muligheder.
> Der er jo tale om en billig telefon, så det er måske grunden......

Jeg har selv en billig mobil nokia 3200 og prøvede lige om jeg havde de
samme muligheder, og se, de var der.
Stien var en anden /indstillinger/toneindstillinger/ringesignal/

Fra : Ole C

Dato : 20-09-07 21:15

Jubii skrev blandt andet:

> Jeg har selv en billig mobil nokia 3200 og prøvede lige om jeg havde
> de samme muligheder, og se, de var der.
> Stien var en anden /indstillinger/toneindstillinger/ringesignal/

Det samme gælder den 3310, som jeg har.
Men nu fandt en engelsk anmeldelse af 1110 - og der står det klart og
tydeligt: ".....another is that the ring type is only in Ascending mode and
you have no option to change that..."
Så der skal altså mere radikale metoder i brug - hvis de overhovedet findes.

--
vh
Ole C.

Fra : Jubii

Dato : 21-09-07 07:14

> Så der skal altså mere radikale metoder i brug - hvis de overhovedet
> findes.
>
> --
> vh
> Ole C.
En metode er ikke at tage sig af at folk ikke kan vente, for de skulle
åbenbart ikke tale med ejeren af mobilen alligevel. Metode 2 er at lade
mobilen ligge et sted hvor det svage ringesignal kan høres. Metode 3 er at
smide skidtet i skraldebøtten og købe en bedre mobil.

Kan det blive mere radikalt?