Tjek her
Fra : Thomas Dennig

Dato : 11-07-01 15:30

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-07-01 15:39

On Wed, 11 Jul 2001 16:30:00 +0200, "Thomas Dennig"
<thomas.dennig@huleboer.dk> wrote:

>http://www.dixa.net/frameset.html

Hvad skal vi checke?

Ring her: 45 67 67 67
.... og spørg hvor mange kunder, de pt. har online.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-07-01 15:42

In article <NuZ27.3721$6x5.277084@news000.worldonline.dk>, Thomas Dennig wrote:

> http://www.dixa.net/frameset.html

Tjek her:
http://www.usenet.dk/netikette/oss.html

--
Andreas Plesner Jacobsen | NOBODY EXPECTS THE SPANISH INQUISITION!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-07-01 18:02

"Thomas Dennig" <thomas.dennig@huleboer.dk> writes:

> http://www.dixa.net/frameset.html

Dixa er allerede blevet overgået af en ny udbyder:

http://www.juul.dk/info/

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 11-07-01 18:12

Hvorfor skal det være domino´s pizza, de findes jo ikke i jyde landet, så
vidt jeg ved.

Fra : Andreas

Dato : 11-07-01 21:38

On Wed, 11 Jul 2001 19:12:02 +0200, "Leo Vaeversted"
<leo@vaeversted.nu> wrote:

>Hvorfor skal det være domino´s pizza, de findes jo ikke i jyde landet, så
>vidt jeg ved.

<...>

Ihvertfald ikke i 9000 Aalborg men, jeg savner dem sgi´heller ikke.

Laver pizzaer der er 644 gange bedre selv

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-07-01 18:17

Peter B. Juul skrev:

>Dixa er allerede blevet overgået af en ny udbyder:
>http://www.juul.dk/info/

Utroligt. Det er meget bedre end Stofanet - og billigere! Jeg har
straks tilmeldt mig.

--
Bertel

Fra : Tholo

Dato : 11-07-01 19:06

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Utroligt. Det er meget bedre end Stofanet - og billigere! Jeg har
> straks tilmeldt mig.

Så vidt jeg kan se er det her alt hvad der står på siden, så det er da ikke
særlig tillokkende, hvornår, og hvor er de store spørgsmål...*S*

"Juul-net åbningstilbud
Hvis du skriver dig op nu får du alle Juul-nets fordele for kun 198 kr/året
mod normalt 1295 kr/år
Så snart infrastrukturen er klar vil vi tilbyde 10 Mbps internet via
Ethernet til alle danskere. Samtidig vil vi tilbyde fri telefoni til hele
Europa. Så snart aftalerne er i hus og infrastrukturen er færdigbygget
kommer vi til de, de er skrevet op i den rækkefølge de er skrevet op.
Derefter er vi klar til at tage nye kunder ind.
Nå ja, vi prøver at lave en aftale med Domino's om gratis pizza, nu vi er i
gang."

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-07-01 19:12

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> writes:

> hvornår,

Så snart infrastrukturen er klar. Måske allerede i starten af august.

> og hvor

Hele landet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-07-01 20:00

Tholo skrev:

>Så vidt jeg kan se er det her alt hvad der står på siden, så det er da ikke
>særlig tillokkende, hvornår, og hvor er de store spørgsmål...*S*

Vrøvl. Det er utvivlsomt seriøse folk, så det er bare med at
komme først i køen.

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-07-01 20:19

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Utroligt. Det er meget bedre end Stofanet - og billigere! Jeg har
>straks tilmeldt mig.

Hvor på siden skal man klikke?

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 11-07-01 21:18

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor på siden skal man klikke?

Du kan da klikke over det hele

Fra : Tholo

Dato : 11-07-01 21:23

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor på siden skal man klikke?

Ja det er jo det...hehehe
Jeg tror stadig på at det er en omgang fup, sådan en side kan jeg sgu da
også lave på en underside på mit domæne...
Måske skulle jeg gøre det, så kan Bertel også melde sig til der.*S*

Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Rea721

Dato : 11-07-01 21:34

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev

> Jeg tror stadig på at det er en omgang fup,

Tror du det??? Jeg er sikker på at det er helt seriøst.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Not

Fra : Stefan Holm

Dato : 11-07-01 21:30

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg tror stadig på at det er en omgang fup,

Hvorfor det? Priserne er måske lidt for høje, men ikke så meget, at
det ligner parodi.

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-07-01 21:38

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jeg tror stadig på at det er en omgang fup,

Nu bliver jeg bekymret. _Tror_ du det kun?

I så fald bør du nok også studere denne side lidt:
http://dk/perl/Whois.pl?query=juul.dk&lang=da

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-07-01 22:19

Allan Olesen skrev:

>I så fald bør du nok også studere denne side lidt:
>http://dk/perl/Whois.pl?query=juul.dk&lang=da

Ja? Peter B. Juul er en seriøs mand der ved meget om internettet.
Det er helt sikkert at han ikke løber med en halv vind. Han ved
mindst lige så meget som Basse.

--
Bertel

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-07-01 00:28

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Ja? Peter B. Juul er en seriøs mand der ved meget om internettet.

Nååh. Det er _den_ Peter. Ja, så tror jeg også på det.

Så melder jeg mig også til - naturligvis under forudsætning af en
passende transfersum.

Hov... siden nævner slet ikke noget om transfersum... En fejl?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-07-01 07:20

Allan Olesen skrev:

>Hov... siden nævner slet ikke noget om transfersum... En fejl?

Giv ham nu tid. Rom blev heller ikke bygget på én dag.

--
Bertel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-07-01 10:07

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> [...]
> passende transfersum.
>
> Hov... siden nævner slet ikke noget om transfersum... En fejl?

DET ER BILLIGT!

Se selv den opdaterede side.

Måske sidste opdatering før jeg tager til Chicago for måske at lave
aftaler med nogle mulige leverandører.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-07-01 22:16

Tholo skrev:

>Jeg tror stadig på at det er en omgang fup, sådan en side kan jeg sgu da
>også lave på en underside på mit domæne...
>Måske skulle jeg gøre det, så kan Bertel også melde sig til der.*S*

Hvis det er billigere, så er jeg med på den.

--
Bertel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-07-01 22:30

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg tror stadig på at det er en omgang fup, sådan en side kan jeg sgu da
> også lave på en underside på mit domæne...

Oh. Bare kom an!

Nu står der et afsnit om prispolitik på http://www.juul.dk/info/ som
du bestemt ikke kan hamle op med.

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-07-01 22:40

Peter B. Juul skrev:

>Nu står der et afsnit om prispolitik på http://www.juul.dk/info/ som
>du bestemt ikke kan hamle op med.

Jeg vidste det! Det er konkurrence så det basker. Godt jeg meldte
mig til i tide.

--
Bertel

Fra : Stefan Holm

Dato : 11-07-01 22:52

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Nu står der et afsnit om prispolitik på http://www.juul.dk/info/ som
> du bestemt ikke kan hamle op med.

I er stadig for dyre.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-07-01 02:25

On 11 Jul 2001 23:30:15 +0200, pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Nu står der et afsnit om prispolitik på http://www.juul.dk/info/ som
>du bestemt ikke kan hamle op med.

Wow - nu har vi rent faktisk konkurrence mellem 4. generations
internet (mindes at Mobilix opfandt 2. og Bredbandsbolaget opfandt
3.), mellem ovenstående og http://freetelnet.silversoft.dk/ - de har
dog ikke opdateret deres site i et stykke tid, men det er nok fordi de
bruger mere tid på at få aftaler i stand end på at opdatere deres
sites.

http://ryg.ter.dk/ skal snart rettes til, kan jeg mærke...

(fut: dk.intern.skummel.dk.edb.internet.udbydere)

Fra : Leif Neland

Dato : 15-07-01 00:35

> Oh. Bare kom an!
>
> Nu står der et afsnit om prispolitik på http://www.juul.dk/info/ som
> du bestemt ikke kan hamle op med.

Citat:

"Det er meget simpelt: Vi er altid billigere end konkurrenterne. Hvis de
sænker prisen, så gør vi også. Vi arbejder ud fra en formodning om, at ingen
udbyder vil sælge et produkt de taber penge på, fordi de alle er nogle
griske kapitalister i modsætning til os, der er søde og rare."
Citat slut.

Jeg tror den formodning er forkert. Griske kapitalister kan godt finde på at
sælge noget under kostpris, hvis de har en anden vare, de kan tjene det ind
på, eller hvis de regner med at de har en større kapital at tære på end
konkurrenten, de vil mule.

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-07-01 22:15

Allan Olesen skrev:

>Hvor på siden skal man klikke?

Det ved jeg ikke. Er det ikke nok at skrive det her?

--
Bertel

Fra : Charbax

Dato : 11-07-01 23:42

> Dixa er allerede blevet overgået af en ny udbyder:
>
> http://www.juul.dk/info/

ja og se her hvad TDC svarer til juul's tilbud:

http://www.tdc.dk@tdc-priser.lflv.dk/

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 11-07-01 23:51

"Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote Thu, 12 Jul 2001 00:42:21 +0200 :

>ja og se her hvad TDC svarer til juul's tilbud:

Du er godt klar over at den slags er strafbart?

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Charbax

Dato : 12-07-01 00:02

> Du er godt klar over at den slags er strafbart?

ah.. bestyrelsen hos TDC kan afligevel ikke forstå dansk..

er det også ulovligt at lave en side med rød baggrund og skirve noget med
hvid tekst? så kopiere man jo fra en anden side som først kom med ideen at
skulle bruge hvid tekst på rød baggrund... eller ok, jeg forstår hvad du
mener. lad os se hvor mange dage jeg holder før jeg ryger i spjælet.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 12-07-01 00:04

On Thu, 12 Jul 2001 01:01:59 +0200, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

>ah.. bestyrelsen hos TDC kan afligevel ikke forstå dansk..

*host* - tydeligvis er der andre, der har større problemer med det
danske sprog, jvf. div. indlæg på usenet og div. hjemmesider.

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 12-07-01 00:06

"Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote Thu, 12 Jul 2001 01:01:59 +0200 :

>ah.. bestyrelsen hos TDC kan afligevel ikke forstå dansk..

Men så kan deres jura afdeling (en af danmarks største) vel.

Fra : Charbax

Dato : 12-07-01 00:29

> Men så kan deres jura afdeling (en af danmarks største) vel.

ej, det er jo bare en joke, og jeg gider ikke at slette de der 2-3 filer fra
serveren ligenu.

tdc burde jo selv tage sig sammen og lave noget koding så folk ikke så nemt
bare kan efterligne deres design og linke direkte til deres billeder, flash
film osv.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 12-07-01 00:35

On Thu, 12 Jul 2001 01:28:35 +0200, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

>tdc burde jo selv tage sig sammen og lave noget koding så folk ikke så nemt
>bare kan efterligne deres design og linke direkte til deres billeder, flash
>film osv.

Hvorfor? Det er jo TDC der er de onde, og alle andre der er de flinke
(med undtagelse af virksomheder der forsøger at producere overskud),
så det burde da ikke være nødvendigt at sikre deres ejendom, når der
udelukkende findes flinke brugere, vel?

I øvrigt er der nok en sandsynlighed for at du bliver væsentligt
klogere på, hvem det er der bør gøre hvad i netop dette tilfælde.

Fra : Stefan Holm

Dato : 12-07-01 00:47

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

> tdc burde jo selv tage sig sammen og lave noget koding så folk ikke så nemt
> bare kan efterligne deres design og linke direkte til deres billeder, flash
> film osv.

Forbrydelse er i orden, hvis det er let?

--
Hvis jeg nu er en flytning af rummet ...

Fra : Christian Erritsø

Dato : 12-07-01 01:01

"Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote in message

> [...]
nemt
> bare kan efterligne deres design og linke direkte til deres billeder,

Nu risikerer jeg selvfølgeligt at blive beskyldt for alt muligt, men jeg har
ikke nogen tilknytning til TDCs juridiske afdeling, og det jeg siger er
udelukkende for egen regning:

Jeg tør godt garantere at det vil være usmart at have den hjemmeside oppe
ret meget længere. Hvis det bliver behandlet alvorligt (og jeg kender ikke
mange jurister med en veludviklet humoristisk sans i den retning), så kan du
blive dømt for varemærkefusk og ligeledes for bagtalelse/injurier.

Og så lær da lige at stave! Når du omtaler folk i flertal, så hedder det
'fulde af lort' og ikke 'fuld af lort', som er et udtryk i singularis.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Charbax

Dato : 12-07-01 02:00

> Jeg tør godt garantere at det vil være usmart at have den hjemmeside oppe
> ret meget længere.

ok, nu har jeg skiftet forward-urlen.. you scared me off. (ikke fordi jeg
mener at det er farligt men fordi jeg mener at i er farlige alle jer der er
så fokuseret på at jeg bliver sagsøgt for at have skrevet at TDC var fulde
af lort. det tog 5 minutter at lave trikket så egentligt er det ligemeget.
Jeg skulle bare prøve at komme med en go kontra til Juul's joke om Dixa,
Bredbåndsbolaget og Transnet.

Kunne han egentlig også blive sagsøgt for at udbredde forkerte oplysninger?
Altså noget han ikke har nogle beviser for? Må jeg lave en rød hjemmeside
med gul skrift hvor der står "Nokia er noget lort"?

> Hvis det bliver behandlet alvorligt

jo, de har sikkert ikke andet at lave..

> Og så lær da lige at stave!

sorry, jeg trænger vist til en week-end på Møn eller Bornholm så jeg kan
lære at stave på dansk.. jeg bliver nød til at forsvare mig med at jeg ikke
altid har levet i danmark, mit modersprog er 70% fransk.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-07-01 07:29

Charbax skrev:

>Kunne han egentlig også blive sagsøgt for at udbredde forkerte oplysninger?

Muligvis, men risikoen er mikroskopisk. Hvor mange kan
dokumentere de oplysninger de lægger frem på nettet? Og hvad med
aviserne og ugebladene som mere end pynter på deres historier? De
sidste digter dem endda gerne.

Det kræver nok at der er en der direkte kan påvise en skade der
er en følge af de urigtige oplysninger, og som er opstået på en
sådan måde at den skadelidte ikke kan bebrejdes at han var naiv.

>Altså noget han ikke har nogle beviser for? Må jeg lave en rød hjemmeside
>med gul skrift hvor der står "Nokia er noget lort"?

Hvis Nokia lagde sag an, ville du blive nødt til at bevise din
påstand.

Der var lige en finke fra Christian. Han fik så meget blod på
tanden af at kritisere din 'hjemmeside' at han gik efter din
stavning på en ubehøvlet måde. Hvis man absolut vil overtræde
netiketten, der siger at man ikke kommenterer stavning (undtagen
i d.k.sprog eller evt. i d.e.i.webdesign), så må man gøre det
meget høfligt.

--
Bertel

Fra : Christian Erritsø

Dato : 12-07-01 12:08

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message
> [...]
> netiketten, der siger at man ikke kommenterer stavning (undtagen
> i d.k.sprog eller evt. i d.e.i.webdesign), så må man gøre det

Jeg ved det godt og jeg beklager det....endnu et bevis for at man ikke skal
besvare news når man lige har været i byen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-07-01 09:59

> [...]

> Altså noget han ikke har nogle beviser for? Må jeg lave en rød hjemmeside
> med gul skrift hvor der står "Nokia er noget lort"?

Jeg gjorde meget ud af, da jeg designede Juul-Net, ikke at love noget,
jeg ikke kunne holde.

"Så snart infrastrukturen er klar" lover intet om at jeg vitterligt er
i gang med at lave en infrastruktur, osv.

> jo, de har sikkert ikke andet at lave..

TDC slår traditionelt ret hårdt ned på misbrug af deres navne,
ressourcer og varemærker.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Rea721

Dato : 12-07-01 00:49

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev

> ah.. bestyrelsen hos TDC kan afligevel ikke forstå dansk..

> er det også ulovligt at lave en side med rød baggrund
> og skirve noget med

Det må TDC Webmaster finde udaf......