/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Ny gamerig
Fra : Per Nielsen


Dato : 12-10-07 09:35

Ja, så gik den desværre ikke længere. Medal of Honor Airborne og Call of
Duty 4 trækker tænderne ud på mit aldrende system

Vil flg. kunne spille fint sammen:

Grafikkort:
ASUS EN8800GTS/HTDP
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313880

Bundkort:
ABIT IP35
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384007

CPU:
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz / 1066 MHz Boxed
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=305881

RAM:
Corsair XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched 2x1GB PC2-6400CL4
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206422

I kabinettet er der yderligere 3 harddiske (2 SATA-I og 1 IDE) og en
DVD-brænder (IDE). Vil der nogen problemer i at trække det med min nuværende
SeaSonic S12 430W PSU?

Er der noget jeg har overset eller kunne have valgt bedre? Alt hvad i kan
fyre løs af ris og ros er velkomment



 
 
Bjarke Andersen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 12-10-07 09:52

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> crashed Echelon writing
news:470f31c2$0$90266$14726298@news.sunsite.dk:

> Grafikkort:
> ASUS EN8800GTS/HTDP
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=313880

> Er der noget jeg har overset eller kunne have valgt bedre? Alt hvad i
> kan fyre løs af ris og ros er velkomment

Tag et 640MB kort til 300-400,- mere. Hexus har lavet en test der viser at
640MB er 10-30% hurtigere end 320MB (som de osse forklarer virker
overraskende for dem)

--
Bjarke Andersen

Per Nielsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 12-10-07 09:57

Bjarke Andersen wrote:
> Tag et 640MB kort til 300-400,- mere. Hexus har lavet en test der
> viser at 640MB er 10-30% hurtigere end 320MB (som de osse forklarer
> virker overraskende for dem)

Det kunne da være interessant at læse lidt mere om. Har du evt et direkte
link?



N/A (12-10-2007)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 12-10-07 10:09



Per Nielsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 12-10-07 10:09

Bjarke Andersen wrote:
> http://www.hexus.net/content/item.php?item=7842

Takker. Den møver jeg mig lige igennem



Bjarke Andersen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 12-10-07 10:16

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.dk> crashed Echelon writing
news:470f36eb$0$90272$14726298@news.sunsite.dk:

> Det kunne da være interessant at læse lidt mere om. Har du evt et
> direkte link?

http://www.hexus.net/content/item.php?item=7842&page=11

Men jeg er ikke lige selv tilfreds med linket, de 10-30% jeg nævnte var
vist ikke lige helt rigtigt. Syntes jeg så en anden test, det var så ikke
Hexus hvor resultaterne var større.


Ahh her har vi den
http://www.legionhardware.com/document.php?id=633
Legionhardware kommer frem til nogle kraftigere resultater.



--
Bjarke Andersen

Per Nielsen (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 13-10-07 09:27

Bjarke Andersen wrote:
> http://www.hexus.net/content/item.php?item=7842&page=11
>
> Men jeg er ikke lige selv tilfreds med linket, de 10-30% jeg nævnte
> var vist ikke lige helt rigtigt. Syntes jeg så en anden test, det var
> så ikke Hexus hvor resultaterne var større.
>
> Ahh her har vi den
> http://www.legionhardware.com/document.php?id=633
> Legionhardware kommer frem til nogle kraftigere resultater.

Jeg trawler da lige dem begge to igennem her i weekenden



HBB (12-10-2007)
Kommentar
Fra : HBB


Dato : 12-10-07 11:23


>
> I kabinettet er der yderligere 3 harddiske (2 SATA-I og 1 IDE) og en
> DVD-brænder (IDE). Vil der nogen problemer i at trække det med min
> nuværende SeaSonic S12 430W PSU?

Hvis jeg var dig ville jeg købe en større strømforsyning - har selv lige
oplevet et tilsvarende system blive ustabilt (gik ned i tide og utide) med
en 550W strømforsyning
VH
Henrik



Jesper Poulsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-10-07 12:09

HBB wrote:

> oplevet et tilsvarende system blive ustabilt (gik ned i tide og utide) med
> en 550W strømforsyning

Du er godt klar over at der er forskel på strømforsyninger, ikk'?

Det er altså ikke effekten der er vigtig, men derimod strømme.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Henning (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 12-10-07 12:15


>> oplevet et tilsvarende system blive ustabilt (gik ned i tide og utide) med
>> en 550W strømforsyning
>
>Du er godt klar over at der er forskel på strømforsyninger, ikk'?
>
>Det er altså ikke effekten der er vigtig, men derimod strømme.

I og med effekten er beregnet på spænding og strøm, hænger det altså
sammen! Lær lidt om Ohms lov

ShutEye (12-10-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 12-10-07 12:53

>>> oplevet et tilsvarende system blive ustabilt (gik ned i tide og utide)
>>> med
>>> en 550W strømforsyning
>>
>>Du er godt klar over at der er forskel på strømforsyninger, ikk'?
>>
>>Det er altså ikke effekten der er vigtig, men derimod strømme.
>
> I og med effekten er beregnet på spænding og strøm, hænger det altså
> sammen! Lær lidt om Ohms lov

Det _burde_ måske hænge sammen, men gør det ikke altid.
De 550W er den totale effekt du kan få ud af PSU'en, det er bare ikke altid
det lige er der hvor du har brug for det.
Det er nemmere (billigere) at trække høj effekt på 12V end på 5V.



ShutEye (12-10-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 12-10-07 12:58

> Det er nemmere (billigere) at trække høj effekt på 12V end på 5V.

Læs: For fabrikanten at fremstille :)



Jesper Poulsen (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-10-07 14:35

Henning wrote:

>> Det er altså ikke effekten der er vigtig, men derimod strømme.
> I og med effekten er beregnet på spænding og strøm, hænger det altså
> sammen! Lær lidt om Ohms lov

Lær lidt om hardwaredesign!

Det er ikke ligegyldigt om PSU'en kan levere 550W som 45A*12V eller
110A*5V. Der er kun én måde at finde ud af om PSU'en er kraftig nok og
det er ved at kigge på producentens specifikationer.

At en 550W PSU ikke kan holde en PC stabil er dermed ikke ensbetydende
med at det samme er tilfældet for alle 550W PSU'er.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Per Nielsen (13-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 13-10-07 09:26

HBB wrote:
> Hvis jeg var dig ville jeg købe en større strømforsyning - har selv
> lige oplevet et tilsvarende system blive ustabilt (gik ned i tide og
> utide) med en 550W strømforsyning
> VH
> Henrik

Det har også været inde i mine overvejelser, men jeg håber at kunne undgå
det Som Jesper skriver er det Ampere ved de forskellige rails der er
afgørende. Måske er der nogen der kan give mig et lille tip om hvorvidt min
PSU har en chance for at klare det.

PSU: SeaSonic S12 430W

+3.3V 30A
+5V 30A
+12V1 14A
+12V2 15A
-12V 0.8A
+5Vsb 2A
+3.3V & +5V 150W
Total Power 430W



Jesper Poulsen (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 14-10-07 09:59

Per Nielsen wrote:

> PSU: SeaSonic S12 430W
>
> +3.3V 30A
> +5V 30A
> +12V1 14A
> +12V2 15A
> -12V 0.8A
> +5Vsb 2A
> +3.3V & +5V 150W
> Total Power 430W

Min reserve-PSU (NorthQ NQ-4775-500) burde faktisk kunne klare opgaven.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Per Nielsen (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 14-10-07 20:21

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:4711da45$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Min reserve-PSU (NorthQ NQ-4775-500) burde faktisk kunne klare opgaven.

Der findes et par stykker af dem på edbpriser. Hvilken har du?

http://tinyurl.com/2wgea7



Jesper Poulsen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 15-10-07 06:57

Per Nielsen wrote:

> Der findes et par stykker af dem på edbpriser. Hvilken har du?
> http://tinyurl.com/2wgea7

Det ved jeg ikke, for den er købt brugt. Den der trækker min
desktop-maskine er en NQ-4775-400
(http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=135869) - 500W'eren er
mage til.

For the record:
Min desktop-maskine består af en Athlon64 3500+, et GF6600GT, 2 diske, 2
brændere og et utal af blæsere. PSU'en er placeret udenfor kabinettet og
jeg kan ikke høre den.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Per Nielsen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 15-10-07 13:44

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:4713013a$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det ved jeg ikke, for den er købt brugt. Den der trækker min
> desktop-maskine er en NQ-4775-400
> (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=135869) - 500W'eren er
> mage til.

Det var også mest pga prisen jeg spurgte

> For the record:
> Min desktop-maskine består af en Athlon64 3500+, et GF6600GT, 2 diske, 2
> brændere og et utal af blæsere. PSU'en er placeret udenfor kabinettet og
> jeg kan ikke høre den.

Okay



Hans (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 15-10-07 13:58

Per Nielsen wrote:
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> news:4713013a$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Det ved jeg ikke, for den er købt brugt. Den der trækker min
>> desktop-maskine er en NQ-4775-400
>> (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=135869) - 500W'eren
>> er mage til.
>
> Det var også mest pga prisen jeg spurgte
>
Hvorfor spekulerer du i en anden PSU?

Din Seasonic vil ikke have nogen som helst problemer med dit nye setup. Det
vil være lidt fjollet at skifte til noget ringere.

Hans



Jesper Poulsen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 15-10-07 14:41

Hans wrote:

> Din Seasonic vil ikke have nogen som helst problemer med dit nye setup. Det

Ikke iflg. specifikationerne.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hans (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 15-10-07 14:59

Jesper Poulsen wrote:
> Hans wrote:
>
>> Din Seasonic vil ikke have nogen som helst problemer med dit nye
>> setup. Det
>
> Ikke iflg. specifikationerne.
>
Ikke desto mindre gør den det strålende, selv med et GTX. Seasonics
dataangivelser er særdeles konservative.

Hans




Jesper Poulsen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 15-10-07 15:03

Hans wrote:

> Ikke desto mindre gør den det strålende, selv med et GTX. Seasonics
> dataangivelser er særdeles konservative.

Med tre diske og en brænder?


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hans (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 15-10-07 15:05

Jesper Poulsen wrote:
> Hans wrote:
>
>> Ikke desto mindre gør den det strålende, selv med et GTX. Seasonics
>> dataangivelser er særdeles konservative.
>
> Med tre diske og en brænder?
>
Også det ja.

Hans



Per Nielsen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 15-10-07 15:10

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:4713739e$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>> Med tre diske og en brænder?
>>
> Også det ja.

Nu prøver jeg ihvertfald. Giver det problemer springer jeg ud i det og
snupper en Corsair HX620W:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217542

Så burde den vel kunne holde et par år



Hans (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 15-10-07 15:23

Per Nielsen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4713739e$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Med tre diske og en brænder?
>>>
>> Også det ja.
>
> Nu prøver jeg ihvertfald. Giver det problemer springer jeg ud i det og
> snupper en Corsair HX620W:
>
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217542
>
> Så burde den vel kunne holde et par år
>
Ingen tvivl om det. Så er der også plads til SLI hvis du skulle få de
lyster.

Det kræver so blot, at du udskifter til et nForce bundkort, eller finder én
som er rigtig god til at patche i nVidias drivere, så de kan køre SLI på et
Crossfire bundkort.

Nu er det jo heller ikke sådan at hele hejset starter op på én gang, da det
primært er dine harddiske, cpu'en og bundkortet, som starter først.
Grafikkortet kører nemlig en ret lang initaliseringsproces før det starter
op, hvilket du kan høre på blæseren som lige spinder op og ned igen.

Hans



Per Nielsen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 15-10-07 15:30

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:471377b2$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Ingen tvivl om det. Så er der også plads til SLI hvis du skulle få de
> lyster.
> Det kræver so blot, at du udskifter til et nForce bundkort, eller finder
> én som er rigtig god til at patche i nVidias drivere, så de kan køre SLI
> på et Crossfire bundkort.

At få det til at virke med et Crossfire bundkort tror jeg ikke lige jeg skal
rode med

> Nu er det jo heller ikke sådan at hele hejset starter op på én gang, da
> det primært er dine harddiske, cpu'en og bundkortet, som starter først.
> Grafikkortet kører nemlig en ret lang initaliseringsproces før det starter
> op, hvilket du kan høre på blæseren som lige spinder op og ned igen.

Var også min tanke. Jeg tror jeg skal have noget "sleeping mode" op at køre
på mine harddiske, bortset fra systemdisken. Jeg brænder og spiller heller
ikke samtidigt.



Hans (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 15-10-07 15:41

Per Nielsen wrote:
>
> At få det til at virke med et Crossfire bundkort tror jeg ikke lige
> jeg skal rode med
>
Kylling.
>
> Var også min tanke. Jeg tror jeg skal have noget "sleeping mode" op
> at køre på mine harddiske, bortset fra systemdisken. Jeg brænder og
> spiller heller ikke samtidigt.
>
Så bør du finde noget som virker på de enkelte harddiske, da Windows eget
HDD-Sleep ærligt talt er noget skrald. Det er enten alle diske eller ingen,
og det ender med at systemdisken står og spinder ned og op i én uendelighed,
hvilket vil slide mere på den end hvis du lader den køre kontinuerligt. Du
vil også opdage at f.eks. ved brug af Papirkuven, så vil alle diske starte
da den er global.

Hans



Per Nielsen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 15-10-07 15:48

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:47137c13$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Kylling.

Man bliver lidt mere forsigtig med alderen (og brændte naller) Men det
ender da nok med at jeg liiige skal se hvad jeg kan få CPU og grafikkort op
på...

> Så bør du finde noget som virker på de enkelte harddiske, da Windows eget
> HDD-Sleep ærligt talt er noget skrald. Det er enten alle diske eller
> ingen, og det ender med at systemdisken står og spinder ned og op i én
> uendelighed, hvilket vil slide mere på den end hvis du lader den køre
> kontinuerligt. Du vil også opdage at f.eks. ved brug af Papirkuven, så vil
> alle diske starte da den er global.

Har du evt nogle gode tips? WinXP Pro SP2.



Hans (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 15-10-07 16:25

Per Nielsen wrote:
>
> Har du evt nogle gode tips? WinXP Pro SP2.
>
Nej, ikke rigtigt. Før i tiden brugte jeg Adaptec's EZ SCSI, men det er
desværre ikke XP kompatibelt, hvilket er en skam da det havde fuld kontrol
over hver enkelt harddisk.

Hans




Per Nielsen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 15-10-07 16:33

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:4713865d$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej, ikke rigtigt. Før i tiden brugte jeg Adaptec's EZ SCSI, men det er
> desværre ikke XP kompatibelt, hvilket er en skam da det havde fuld kontrol
> over hver enkelt harddisk.

Det er bare ok. Hvis jeg er heldig er der andre der er faldet over noget
brugbart



Per Nielsen (15-10-2007)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 15-10-07 14:58

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:471363e8$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvorfor spekulerer du i en anden PSU?
> Din Seasonic vil ikke have nogen som helst problemer med dit nye setup.
> Det vil være lidt fjollet at skifte til noget ringere.

Se, det kunne jeg jo godt lide at høre Jeg håbede jeg ville få det svar,
derfor postede jeg lige specs for min SeaSonic PSU. Jeg går fluks i gang med
at bestille de komponenter jeg har valgt til min opgradering.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste