Sår under poten
Fra : Katrine

Dato : 11-07-01 14:43

Hej

Blip har fået et lille sår under poten. Han slikker på det og når han
går halter han lidt, dvs. han går på poten, men han træder ikke igennem.
Jeg har ikke studeret det nøje, da mis ikke er så glad for det, derfor
venter jeg til min kæreste kommer hjem. Ved fælles hjælp går det måske
nemmere. Men jeg vil gerne høre nogle gode råd. Skal jeg give det lidt
tid og se om det forsvinder af sig selv, eller skal jeg tage til dyrlæge
med det samme?

Tak for hjælpen.
\Katrine

http://www.kandu.dk/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-07-01 19:09

Hej Katrine

Ja det er jo ikke nemt, sådan lige at svare på.
Men er kæresten kommet hjem og har i fået det tjekket? Måske Blip har jogget
noget op i sin lille pote?

Skriv igen

Hilsen
Joan

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 11-07-01 21:12

I skal rense såret, jeg ved godt katte ikke er glade for vand, men rengøring
af såret med sæbevand, lige som du vil rense et så hos dig selv.

Hjælper det ikke i løbet af nogle dag, kan det være nødvendig at tage til
dyrlægen, vær opmærksom på infektion og hævning.

Dyrlægen vil bare rense såret, se om der sidder noget der i, og sælge nogle
penecilin piller til jer, eller give det i en sprøjte.

Hygsom Leo

Fra : Katrine

Dato : 12-07-01 09:02

Hej Leo

Du har fuldstændig ret. Vi var hos dyrlægen i dag. Jeg er nu 500 kr.
fatiger, en erfaring rigere og føler mig lidt dum. Dyrlægen så på foden,
gav en penicillin sprøjte og en smertestillende sprøjte, solgte mig 10
penicillin tabletter og sagde at jeg skulle bade poten i vand med
sæbespåner og derefter skylle poten godt. Det skal jeg gøre tre gange om
dagen. Vi har lige været igennem en pote-bade-tur. Uha, jeg tror Blip
bliver meget træt af mig i løbet af få dage, men hvis det hjælper, må
han bare finde sig i det. Hvis du har nogle gode bade-pote råd, vil jeg
meget gerne høre dem.

Ok, helt spildt var det ikke. Jeg er ikke kun økonomisk fatiger, men
også en bekymring fatiger og det er ikke værst. Bare alle bekymringer
kunne forsvinde lige så let. :)

Hilsen
Katrine, Blip og Josefine, som synes det er meget interessant at Blip
får vasket pote.

http://www.kandu.dk/