Ingen kontakt til HD
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-10-07 22:34

Har lige måttet skifte harddisk, den gamle 'snurrer' godt nok, men såsnart
den bliver koblet på, kommer fejlmelding med noget med NTFS. Er der håb om
at komme i kontakt med den/få den repareret, uden at ofre store summer på
det?
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-10-07 04:09

Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
> at komme i kontakt med den/få den repareret, uden at ofre store summer på

Stop den i en Linux-maskine og få den tømt.

Jesper Poulsen

Fra : JimR

Dato : 11-10-07 10:10

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Stop den i en Linux-maskine og få den tømt.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Nemlig, det virker bare! Download evt. Knoppix, som kan lægges på en CD som
man kan boote direkte fra.

Sådan reddede jeg alle data fra min døde NAS disk.

JimR

Fra : Kim

Dato : 11-10-07 12:55

On Wed, 10 Oct 2007 23:33:39 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>at komme i kontakt med den/få den repareret, uden at ofre store summer på

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-10-07 13:01

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> såsnart den bliver koblet på, kommer fejlmelding med noget med NTFS.
> Er der håb om at komme i kontakt med den/få den repareret, uden at

Som andre skriver er du i forkert gruppe og nej der er intet håb for dig,
da ikke giver nogen antydning af hvad som problemet er.

--
Bjarke Andersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-10-07 23:15

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev

> Som andre skriver er du i forkert gruppe og nej der er intet håb for dig,
> da ikke giver nogen antydning af hvad som problemet er.

Jo, som det står ovenfor, kommer der ingen styresystems-opstart, når den
kobles på.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Gamle

Dato : 11-10-07 23:20

Preben Riis Sørensen wrote:

> Jo, som det står ovenfor, kommer der ingen styresystems-opstart, når
> den kobles på.

Har du diskettedrev?
Så start maskinen op på en bootdiskette. Ved A prompten skriver du fdisk
/mbr
Dette vil lægge en frisk masterboot record på harddisken.
Hvis du kun har cd-drev starter du den på en bootbar cd med f.eks. dos 6.0
på eller ihvertfald fdisk.exe.
Derefter skriver du det samme som med disketten.
Det trick har virket mange gange for mig.

Mvh.
Torben

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-10-07 07:29

> Jo, som det står ovenfor, kommer der ingen styresystems-opstart, når den
> kobles på.

Nej, du skriver der kommer noget med NTFS.

Det er det samme som at sige "Jeg har en boks jeg kan klikke ok i, hvad
betyder det?"

En fuldstændig angivelse af fejl der kommer frem hjælper både dig selv og
andre.

--
Bjarke Andersen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-10-07 22:31

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i
> Nej, du skriver der kommer noget med NTFS.
>
> Det er det samme som at sige "Jeg har en boks jeg kan klikke ok i, hvad
> betyder det?"

Det er altså 'den blå side' i XP, med en fejlmelding istedet for opstart.

Og alt andet, ominstallation osv. ville den heller ikke.

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen