Musik med forvrænget stemme
Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 02-10-07 23:42

Heysa, er der nogen der kender nogle gode numre, i stil med nummeret
"Hide and Seak" med Imogen Heap?

Behøves ikke at være helt lige sådan, men altså den stil, hvor der er
elektronisk forvrænget stemme. Sådan lidt i stil med, jeg kommer til
at tænke på Air, når jeg hører det. Svært at forklare, men håber i ved
hvad jeg mener

Mvh Martin

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-10-07 00:06

On Tue, 02 Oct 2007 22:41:59 -0000, Martin Sjøstrand wrote:

> [...]
> elektronisk forvrænget stemme. Sådan lidt i stil med, jeg kommer til
> at tænke på Air, når jeg hører det. Svært at forklare, men håber i ved

Hvis jeg forstår dig ret kaldes det en "vocoder". Du kan finde mange
eksempler på musik på wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vocoder

Fra : bonfils

Dato : 05-10-07 06:21

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in

> Hvis jeg forstår dig ret kaldes det en "vocoder". Du kan finde mange
> eksempler på musik på wikipedia:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Vocoder

Endnu to eksempler:
Kraftwerk: The Robots
http://youtube.com/watch?v=VXa9tXcMhXQ

Teddybears STHLM: Automatic Lover
http://youtube.com/watch?v=-6kgQanoJKI

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 03-10-07 00:08

> [...]

> elektronisk forvrænget stemme. Sådan lidt i stil med, jeg kommer til
> at tænke på Air, når jeg hører det. Svært at forklare, men håber i ved

Her er en kendt nummer:

http://youtube.com/watch?v=0bTREzJL83A

Fra : bonfils

Dato : 05-10-07 06:41

> Her er en kendt nummer:
>
> http://youtube.com/watch?v=0bTREzJL83A

Faktisk ikke en vocoder, men en auto-tune effekt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Believe_%28Cher_song%29#Production
(En effekt som så siden er blevet temmelig fortærsket)

Fra : Jan Holm

Dato : 03-10-07 01:03

Martin Sjøstrand wrote:
> Heysa, er der nogen der kender nogle gode numre, i stil med nummeret
> "Hide and Seak" med Imogen Heap?

Et nummer som Imogen helt sikkert er blevet
inspireret af

Laurie Anderson - O superman
http://youtube.com/watch?v=0hhm0NHhCBg

og lidt talkbox
http://youtube.com/watch?v=hRrAqBrcL1k

Og prøv eller at søge på Vocoder og Talkbox på
youtube.

/Jan Holm

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 10:32

"Jan Holm" <nospam@tia.blabla> wrote in message

> og lidt talkbox
> http://youtube.com/watch?v=hRrAqBrcL1k

For ikke at glemme manden der opfandt talkboxen, Peter Frampton:
http://youtube.com/watch?v=LIS5hYvyIvg (Ca. 2 minutter inde i nummeret)

/Alex