Gode kærlighedssange?
Fra : Tue Sorensen

Dato : 16-09-07 01:01

Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?

~TS

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-09-07 01:34

"Tue Sorensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?

Woman med John Lennon er et godt bud

Fra : Pernille

Dato : 16-09-07 20:29

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Tue Sorensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?
>
> Woman med John Lennon er et godt bud

Ja!!! Den er smuk!!!
Jeg kom også til at tænke på "Close to you" med Carpenters.
"Strangers in the night" er en af de gamle, men også god.

Fra : Max

Dato : 16-09-07 08:16

Hej Tue

> Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?

Wonderful Tonight - Eric Clapton

Kvinde min - Gasolin

--
Mvh Max

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 16-09-07 09:23

Tue Sorensen wrote:
> Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?
>
> ~TS

"And I Love You So" og "Wonder Of You" med Elvis P.

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-09-07 09:49

Tue Sorensen skrev:

> Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?

Blood, Sweat & Tears:

»I Love You More Than You'll Ever Know« (1968)

(Her er den samme sang med Will Young):
http://www.youtube.com/watch?v=8GWJLfKoNlY

--
Herluf :·)

Fra : Tue Sorensen

Dato : 16-09-07 10:45

On 16 Sep., 10:48, "Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJ...@privat.dk>
wrote:

> Blood, Sweat & Tears:
>
> »I Love You More Than You'll Ever Know« (1968)

> [...]

Tak for forslagene, folkens! De bliver checket ud!

~TS

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 16-09-07 13:55

Tue Sorensen wrote:
> Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?

Uuhh der er jo mange...

Michael Ruff: I'ld still be loving you
Bryan Adams: Everything I do, Please forgive me, Heaven
Jim Croce: In a song
Thin Lizzy: I'm still in love with you
Gnags: Jeg elsker dig, Kærester
Halberg Larsen: Stå alene
Michael Bublé: Home

og og og og og.....

/ Flying Hotdogs

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-09-07 20:21

Tue Sorensen wrote:
> Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?
>
> ~TS

Lidt blandede forslag - umuligt at vælge den ene fremfor den anden :)

Aerosmith - Cryin'
Blackmore's Night - Wish You Were Here
Bob Dylan - Knockin' On Heavens Door
Bob Marley - No Woman No Cry
Bon Jovi - Always
Bryan Adams - Heaven
Celine Dion - Think Twice
Chris De Burgh - The Lady In Red
Danger Danger - I Still Think About You
Elvis Presley - Suspicious Minds
Gasolin - This Is My Life
Guns N' Roses - Estranged
Joan Jett - I Hate Myself For Loving You
Lasgo - Cry
Led Zeppelin - Stairway To Heaven
Malurt - Den Eneste I Verden
Maria McKee - Show Me Heaven
Nazareth - Love Hurts
Procul Harum - Whiter Shade Of Pale
Return - Bye Bye Johnny
Righteous Brothers - Unchained Melody
Saigon Kick - Love Is On The Way
Scorpions - Send Me An Angel
Twisted Sister - The Price
U2 - One

Søren

Fra : Pernille

Dato : 16-09-07 20:57

"Tue Sorensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?

~TS
When a man loves a woman.
Blue moon
Hey Paula
Tell Laura I love her
Love letters in the sand.
Just walking in the rain.
Only you
Needles and pins
I love you because
Have I told you lately that I love you?
I can't stop loving you
Roses are red my love

Fra : -= JF =-

Dato : 16-09-07 21:36

Pernille skrev:

> When a man loves a woman.
> Blue moon
> Hey Paula
> Tell Laura I love her
> Love letters in the sand.
> Just walking in the rain.
> Only you
> Needles and pins
> I love you because
> Have I told you lately that I love you?
> I can't stop loving you
> Roses are red my love

Se, *DET* ka' vi li'
Kunne måske tilføje Ankas (You're) Having My Baby

Nu spø'r man jo efter sigende ikke om en kvindes alder, men ud fra din
liste gætter jeg på at vi er ca jævnaldrende = et halvt hundrede år.

--
Mvh. John

Fra : Pernille

Dato : 17-09-07 08:04

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu spø'r man jo efter sigende ikke om en kvindes alder, men ud fra din
> liste gætter jeg på at vi er ca jævnaldrende = et halvt hundrede år.

Ikke helt.
Jeg er midt i 40érne

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-09-07 10:02

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Ikke helt.
> Jeg er midt i 40érne

Nu behøver man jo heller ikke være en helt oldsag for at kende den musik.
Min søn på 19 år er helt til 60'er og 70'er musik

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 18:41

Allan Krautwald skrev:

> Nu behøver man jo heller ikke være en helt oldsag for at kende den musik.

Ja tak... Den fes ind Å' så behøver vi vist ikke at vade mere i det,
vel Der er lige små tre måneder til jeg runder hjørnet.

> Min søn på 19 år er helt til 60'er og 70'er musik
Jeg er selv 'bagud for min tid' mht. musiksmag.
Jeg begyndte at lytte til musik længe før mine kammerater, og det var
mine storesøstres musiksmag der kom til at præge min smag... The Troggs,
Beatles, Stones, Cliff, Elvis - fortsæt selv.

Da mine kammerater så begyndte at interessere sig for musik fulgte jeg
jo med dem, og så kom Sweet, Slade, Suzy Quatro, Harpo, Abba, Status Quo
m.v. også ind på pladehylden og på spolebåndoptageren...

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 17-09-07 19:04

Hej John

> Da mine kammerater så begyndte at interessere sig for musik fulgte jeg
> jo med dem, og så kom Sweet, Slade, Suzy Quatro, Harpo, Abba, Status
> Quo m.v. også ind på pladehylden og på spolebåndoptageren...

Der kan man se hvad nogle få år kan gøre, de grupper du lister
her er jo håbløse pop grupper for os der rundede hjørnet for
nogle år siden :)

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 19:41

Max skrev:

> Der kan man se hvad nogle få år kan gøre, de grupper du lister
> her er jo håbløse pop grupper for os der rundede hjørnet for
> nogle år siden :)

Ja, der skal nemlig ikke ligge ret mange år til forskel før man ikke
interesserer sig for de 'nymodens døgnfluer'

Når jeg hører noget af min 70'er musik, så er det lidt li'som at komme
hjem! Rart, trygt, hyggeligt og masser af billeder fra klassefester m.v.
på den indre skærm.
Men selv om jeg stadig kan lide (det meste af) musikken fra mine
teen-år, så kan jeg stadig bedre lide musikken årene ~60-70.
Er f.eks. helt vild med Roy Orbison, og synes at hans musik laaangt
overstråler 70'ernes glam (som jeg altså også er vild med

Men når jeg er i det humør - og alene hjemme - så er det lige så tit at
der kommer noget Pink Floyd i højttalerne. Eller Deep Purple, eller Led
Zeppelin, eller Amy Winehouse's heeelt suveræne nye skive, eller, eller,
eller...

--
Mvh. John

Fra : Tomas

Dato : 17-09-07 20:10

> [...]
> der kommer noget Pink Floyd i højttalerne. Eller Deep Purple, eller Led
> Zeppelin, eller Amy Winehouse's heeelt suveræne nye skive, eller, eller,

Hva' mæ The Doors? De er go'e!
Jeg er årgang 77.

Fra : Max

Dato : 17-09-07 20:47

Hej Tomas

> Hva' mæ The Doors? De er go'e!
> Jeg er årgang 77.

Ja, de er udmærkede, min søn som er årgang 1990 har
svært ved at lade far's pladesamling være i fred, sjovt nok
kom den interesse da han begyndte at spille selv, så blev
Slipknot og den slags lagt på hylden.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 17-09-07 20:45

Hej John

> Er f.eks. helt vild med Roy Orbison, og synes at hans musik laaangt
> overstråler 70'ernes glam (som jeg altså også er vild med

Jeg kan såmændt også godt lide Roy Orbison, men jeg kan bedre
lide Buddy Holly. Jeg var også ung i 70'erne, men Sweet, Suzy Skvatrøv
og de der latterlige Status Quo lærte jeg aldrig at holde af :)

> at der kommer noget Pink Floyd i højttalerne. Eller Deep Purple,
> eller Led Zeppelin, eller Amy Winehouse's heeelt suveræne nye skive,

Der kan jeg så langt hen ad vejen følge dig, dog ikke med hunkønnet,
kvinder duer ikke til rock musik :)

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 21:19

Max skrev:

> Der kan jeg så langt hen ad vejen følge dig, dog ikke med hunkønnet,
> kvinder duer ikke til rock musik :)

Prøv at høre Amys nye skive Back To Black!
Der er ikke for 20 øre rock i den skive. Til gengæld er der masser af
referencer til de go'e gamle dage

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 17-09-07 21:37

Hej John

> Prøv at høre Amys nye skive Back To Black!

Desværre, jeg syntes hun minder mig om en dårlig kopi
af Shirley Bassey, som jeg heller ikke rigtig gider :)

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 21:40

Max skrev:

> Desværre, jeg syntes hun minder mig om en dårlig kopi
> af Shirley Bassey, som jeg heller ikke rigtig gider :)

Jamen, det er rigtigt nok at der er noget Shirley - som jeg nu heller
ikke gider over et af numrene. Men næste nummer er Nina Simone,
næste igen er Phill Spector. Der er så mange forskellige sounds på den
skive.

Jeg aner ved gud ikke hvad det er ved den skive der fænger hos mig, for
det ligger milevidt fra hvad jeg normalt lytter til - Men hos mig er der
dømt big time ståpels, og skiven har kørt non-stop i bilen den sidste
måneds tid.

Synd at hun er så totalt fucked-up! Skulle ikke blive forbavset hvis hun
tager billetten inden hun når næste skive :-/

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 17-09-07 22:02

Hej John

> næste igen er Phill Spector. Der er så mange forskellige sounds på den
> skive.

Ja, og de er omtrent lige kedelige alle sammen :)

> er der dømt big time ståpels, og skiven har kørt non-stop i bilen den

Her er der også dømt myrepatter, men det er ikke af velvære :)

> Synd at hun er så totalt fucked-up! Skulle ikke blive forbavset hvis
> hun tager billetten inden hun når næste skive :-/

Jeg skal ikke savne hende, utrolig hvad folk finder på for at gøre
sig selv interessante.

Men du har ret, men er ikke altid herre over hvad musik man falder for.
Jeg har et blødt punkt når det drejer sig om Bryan Ferry, hans musik
er faktisk slet ikke mig, men jeg elsker det alligevel.

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 22:15

Max skrev:

> Ja, og de er omtrent lige kedelige alle sammen :)

Du mangler jo smag, rafinement og kultur, mand

> Jeg skal ikke savne hende, utrolig hvad folk finder på for at gøre
> sig selv interessante.

Joeh - Nu tror jeg så ikke at man vælger at drikke sig ihjel for at være
interessant

> Men du har ret, men er ikke altid herre over hvad musik man falder for.
> Jeg har et blødt punkt når det drejer sig om Bryan Ferry, hans musik
> er faktisk slet ikke mig, men jeg elsker det alligevel.

Nåeh - Lidt kultur har du dog
Ham har jeg også et lidt blødt punkt for. Har du hørt Dylanesque (tror
jeg den hedder) Ikke uden evner!

--
Mvh. John

Fra : Max

Dato : 18-09-07 16:02

Hej John

> Du mangler jo smag, rafinement og kultur, mand

Det er jo din mening, og den skal du jo have lov
til at have :)

Forøvrigt er kultur ikke noget man pudser møbler i ?

> Joeh - Nu tror jeg så ikke at man vælger at drikke sig ihjel for at
> være interessant

Uha, der er ingen grænser for hvad mennesker gør for at komme
i centrum.

> Nåeh - Lidt kultur har du dog
> Ham har jeg også et lidt blødt punkt for. Har du hørt Dylanesque (tror
> jeg den hedder) Ikke uden evner!

Ja, jeg har hørt den, og det da en rimelig cover, men jeg foretrækker
nok originalerne. Og så alligevel, Knockin on Heavens Door med Guns
and Roses er jo god og All Along The Watchtower med Jimmi Hendrix
er jo også en suveræn cover.

Mvh Max

--
Mvh Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-09-07 20:20

> Ja tak... Den fes ind Å' så behøver vi vist ikke at vade mere i det,
> vel Der er lige små tre måneder til jeg runder hjørnet.

Så lader vi være med at jokke i den da

Fra : -= JF =-

Dato : 17-09-07 21:23

Allan Krautwald skrev:

> Så lader vi være med at jokke i den da
Du' en kammerat

--
Mvh. John

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-09-07 21:54

Tue Sorensen skrev:

> Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?

En til:

Peter Skellern . . »You're a Lady«
http://www.youtube.com/watch?v=fpoRPej88ik

--
Herluf :·)

Fra : Michael

Dato : 17-09-07 18:21

> Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?

Må de godt være ukendte? I så fald "Born to live/Wenn es dich gibt" med
Evelin:
http://rapidshare.com/files/56369915/01_Wenn_es_Dich_gibt__Special_Edition_.mp3.html

/M.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-09-07 15:04

Tue Sorensen wrote:
> Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?

Air - All I need
http://youtube.com/watch?v=tqBCOBRcMqc

Ellers tror jeg de fleste er nævnt

--
http://www.myspace.com/thomasjesp
http://jaoo.dk/ - Volunteer Crew

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-09-07 15:07

Thomas Jespersen wrote:

> Air - All I need
> http://youtube.com/watch?v=tqBCOBRcMqc
>
> Ellers tror jeg de fleste er nævnt

Nå ja så er den her også smuk med en meget god tekst:
http://youtube.com/watch?v=pm_aut6RDAY

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-09-07 11:58

Tue Sorensen skrev:

> Hvad er nogle af jeres alle tiders yndlings-kærlighedssange?

Har vi ikke (i denne tråd) glemt de kærlighedssange
Rod Stewart har sunget?

Her vil jeg kun lige nævne en, med en ret god tekst, som
vistnok skyldes Van Morrisson: "Have I Told You Lately"

Find selv de gode Rod Stewart-sange på YouTube med
søgeordene »"Rod Stewart" love«

--
Herluf :·)