Gamle hitlister
Fra : Webpoint

Dato : 15-09-07 17:43

Hej

Jeg har søgt nettet igennem, uden at finde de single hitlister som jeg gerne
ville finde.

Jeg ville gerne lave et hit discoteq over de hitnummer, som har været siden
1967 - men som min hjerne forlængst har glemt.

Derfor ville det være rart at kunne læne sig op af disse hitlister. Men
findes de overhovedet ?

Kim

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-09-07 19:09

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1967 - men som min hjerne forlængst har glemt.
>
> Derfor ville det være rart at kunne læne sig op af disse hitlister. Men

Ja jeg har dem bl.a. Der har været overvejelser om at lave en hjemmeside på
et tidspunkt, men det er blevet ved tanken indtil.

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 15-09-07 19:14

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ville gerne lave et hit discoteq over de hitnummer, som har været
siden
> 1967 - men som min hjerne forlængst har glemt.

Gå på biblioteket og få fat i bogen "Top Pop" af Carsten Michael Laursen
(L&R Fakta 2000)
Deri er der masser af alt det vi har glemt siden da.
/Jørgen

Fra : Webpoint

Dato : 15-09-07 19:46

Tak til jer begge for inputtet !

Jeg vil se om jeg kan genskabe min ungdom´s lydside

Kim

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-09-07 21:20

> Tak til jer begge for inputtet !
>
> Jeg vil se om jeg kan genskabe min ungdom´s lydside

Ellers send en mail, så kan jeg ryste lidt numre ud af ærmet

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-09-07 21:54

Webpoint skrev:

> [...]
> været siden 1967 - men som min hjerne forlængst har glemt.
>
> Derfor ville det være rart at kunne læne sig op af disse hitlister.

Her er de netadresser med gamle hitlister, jeg har gemt:

Danske lister siden 1997:
http://www.top20.dk/

Danske årslister siden 1976:
http://web.archive.org/web/20021203221953/www.eurohits.subnet.dk/Denmark.htm

Engelske hitlister siden 50'erne:
http://everyhit.com/

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-09-07 22:08

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Her er de netadresser med gamle hitlister, jeg har gemt:

> [...]

Ja de er da brugbare, navnlig everyhit. Men det var vist ikke det webpoint
efterlyste, så vidt jeg forstod det.

Fra : Kent Hansen

Dato : 15-09-07 23:17

http://www.springbock.de/fun/musik/charts/60er.html

Fra : henrik_smith@hotmail~

Dato : 17-09-07 11:20

Jeg har i regi af forskningsprojektet Dansk Rockkultur fra 1950'erne
til 1980'erne www.rockhistorie.dk indsamlet og registreret Danmark
Radios hitlister fra 1963 til 1977. Jeg har alle lister fra 1967 og
frem, men har en del huller indtil da, så hvis der er nogen, der
ligger inde med disse lister, vil jeg meget gerne modtage dem på
http://www.henrikss@hum.ku.dk.

Listerne er ved at blive indtastet i en database, som bliver
offentliggjort på Internettet sidst på året. P.t. har vi indtastet alt
Dansktopstof samt Top 20 fra 1967-1969, og det virker ganske godt. Jo
mere hjælp, jeg får, jo hurtigere bliver siden klar til udgivelse, så
hvis I, der i forvejen er interesserede, vil give en hånd, tager jeg i
mod alt med kyshånd.

Mange hilsner
Henrik Smith-Sivertsen
Musikvidenskabeligt Institut, Københavns Universitet
http:www.staff.hum.ku.dk/henrikss

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 17-09-07 15:34

henrik_smith@hotmail.com wrote:
> [...]
>
> Mange hilsner
> Henrik Smith-Sivertsen
> Musikvidenskabeligt Institut, Københavns Universitet

hvad med at kontakte Mr. hitliste - Jørgen de Mylius...
det var trods alt ham der lavede udsendelserne dengang ikke?

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : henrik_smith@hotmail~

Dato : 17-09-07 17:59

On 17 Sep., 16:34, "Rasmus M. Jensen" <rmje03flaff...@kom.aau.dk>
wrote:

> hvad med at kontakte Mr. hitliste - Jørgen de Mylius...
> det var trods alt ham der lavede udsendelserne dengang ikke?
>
> --
> mvh
> Rasmus
> sorry mom: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Er gjort. Han ønsker ikke at dele ud af sine lister, så derfor har vi
måtte gå andre veje.

mvh
Henrik S-S

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-09-07 20:24

<henrik_smith@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Er gjort. Han ønsker ikke at dele ud af sine lister, så derfor har vi
måtte gå andre veje.

Ja det var derfor vi også gik igang. Jeg mener det er en kulturarv som bør
bevares og offentliggøres. Jeg har alle DRs hitlister fra 1963-1977 + Top
10/Tipparaden fra 1969-1977. Til gengæld er vi lidt tynde i Dansktoppen.
Måske vi skulle samarbejde om at få gjort det komplet?

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 18-09-07 13:50

henrik_smith@hotmail.com wrote:

> Er gjort. Han ønsker ikke at dele ud af sine lister, så derfor har vi
> måtte gå andre veje.

ok.. det var da underligt synes jeg umiddelbart... gav han nogen begrundelse
eller??
er da noget overrasket over svaret... han virker ellers umiddelbart rigtig
flink og hjælpsom de to gange jeg har snakket med ham...

Fra : Bjarne Bue

Dato : 18-09-07 23:33

Webpoint wrote:
> [...]
> 1967 - men som min hjerne forlængst har glemt.
>
> Derfor ville det være rart at kunne læne sig op af disse hitlister. Men

Du nævner ikke specifikt om det skal være danske hitlister? Jeg har haft
meget stor glæde af Infinity Charts:
<http://ki.informatik.uni-wuerzburg.de/~topsi/deutop20.html>, som ganske
vidst er tysk, men som indeholder hitlister fra januar 1960 og frem til
i dag. Det er ikke al musikken, der nåede til Danmark, men det meste af
det er nu meget velkendt.

/ Bjarne

Fra : henrik_smith@hotmail~

Dato : 20-09-07 10:05

On 17 Sep., 21:24, "Allan Krautwald" <krautw...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> 10/Tipparaden fra 1969-1977. Til gengæld er vi lidt tynde i Dansktoppen.
> Måske vi skulle samarbejde om at få gjort det komplet?

Kære Allan

Jeg har forsøgt at sende dig en mail direkte, men fik den tilbage i
hovedet. Derfor gør jeg det nu ad denne vej.

Et samarbejde lyder rigtig godt. Vi har sådan set hjemmesiden og det
hele parat, så det, dér mangler, er indtastning af de sidste år samt
udfyldning af mine huller. Mail til mig, så finder ud af noget.

Mange hilsner

Henrik Smith-Sivertsen

henrik_smith@hotmail.com