Ostenuggets igen igen
Fra : Ove Lissner

Dato : 05-10-07 17:36

Hej Alle!

Jeg fik nedenstående link af en her i usergruppen, det er en opskrift på
oste nuggets, meenn, der må mangle noget, for når man blander de
ingredienser der står, kan det jo ikke gøre det, for der skal jo være en
skal uden om osten, ellers smelter det jo bare og løber ned i fritureolien!

Er der en der ved hvad man skal gøre?

Med venlig hilsn og god weekend
fra
Ove L.

http://www.chefkoch.de/rezepte/438611135900747/Chili-Cheese-Nuggets.html

--

Med venlig hilsen og god dag
fra

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 05-10-07 18:17

Ove Lissner skrev:

> [...]
> man blander de ingredienser der står, kan det jo ikke gøre det,
> for der skal jo være en skal uden om osten, ellers smelter det

Der står osse at de skal paneres, måske er det nok til at forhindre
osten i at smelte ud i olien (tænk friturestegt camembert).

Ellers prøv med pão de queijo:
http://knoter.zone237.dk/2007/09/pao-de-queijo.html

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ove Lissner

Dato : 05-10-07 18:48

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Der står osse at de skal paneres, måske er det nok til at forhindre
> osten i at smelte ud i olien (tænk friturestegt camembert).

Jaah, jeg har paneret dem med rasp, men ¨år jeg kommer dem i frituren,
smelter al osten i løbet af nul komma fem, og render igennem sien og ned i
olien

Med venlig hilsen
fra
Ove L.

Fra : Linde

Dato : 06-10-07 12:27

"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jaah, jeg har paneret dem med rasp, men ¨år jeg kommer dem i frituren,
> smelter al osten i løbet af nul komma fem, og render igennem sien og ned i

Kan det være fordi olien ikke er varm nok? Jeg kunne forestille mig, at der
skal fyres godt op under den, for hurtigt at give en skorpe der holder på
osten.

Mvh
Linde

Fra : Tina.

Dato : 06-10-07 21:42

> [...]
>
> Jaah, jeg har paneret dem med rasp, men ¨år jeg kommer dem i frituren,
> smelter al osten i løbet af nul komma fem, og render igennem sien og ned i

De skal paneres 2-3 gange: æg, rasp, æg, rasp og evt. en tredje gang i æg,
rasp. Gerne med 5-10 minutter på køl mellem paneringerne. Lad paneringen
sætte sig, inden de kommes i frituren. Fedtstoffet skal være godt varmt.

Tina