Hvilket æbletræ har jeg i haven?
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-09-07 14:53

Hej

Jeg har et æbletræ i haven. Det er ikke ret stort, men der har godt
nok været mange æbler på det.

Desværre har jeg ikke noget kamera, så I må nøjes med en beskrivelse:

Æblerne er helt mørkerøde og det røde fortsætter ind i kødet, som
ellers er næsten hvidt. Kernehuset er ret stort. Æblet smager lidt
syrligt og er ret melet.

Er der nogen der har en ide?

Mvh Trine

Også sendt til dk.fritid.hus-og-have

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 15:18

> [...]
>
> Æblerne er helt mørkerøde og det røde fortsætter ind i kødet, som
> ellers er næsten hvidt. Kernehuset er ret stort. Æblet smager lidt

Jeg ville umiddelbart skyde på enten Pigeon eller Skovfogedæbler. De
er begge meget røde. Skovfogedæblerne kan du især kende på en skøn
duft.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-07 15:22

> Jeg ville umiddelbart skyde på enten Pigeon eller Skovfogedæbler.
> De er begge meget røde. Skovfogedæblerne kan du især kende på en
> skøn duft.

Jeg har ombestemt mig m.h.t. Pigeonerne. De er jo næsten helt hvide
inden i, men Ingrid Marie er også meget rødt og jeg mener at det
røde går lidt ind i æblet.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-09-07 15:34

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> [...]

Det er i hvert fald ikke skovfogedæbler. Dem kan jeg nemlig kende
hjemme fra mine forældre og de er også meget tidligere på den og så er
de ikke ret store.

> Jeg har ombestemt mig m.h.t. Pigeonerne. De er jo næsten helt hvide
> inden i, men Ingrid Marie er også meget rødt og jeg mener at det røde
> går lidt ind i æblet.

Ingrid Marie passer godt. Det ligner i hvert fald dem jeg kan søge
frem. Så mon ikke det er dem? Lige nu står der en portion og bliver
til grød ude på komfuret, og det lugter bare rigtig godt.

Mvh Trine