Søren Gericke
Fra : Peter Loumann

Dato : 19-09-07 19:51

så lige Søren Gericke gi' den hele armen på dr 1. Har han en restaurant for
tiden?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-09-07 20:36

Peter Loumann <loumann@nospam.invalid> wrote in

> så lige Søren Gericke gi' den hele armen på dr 1. Har han en
> restaurant for tiden?

Ikke så vidt jeg ved.

Gericke er psykisk syg det er jeg sikker på. Men han er Gud i et køkken.

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-09-07 21:16

On 19 Sep 2007 19:35:39 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> Ikke så vidt jeg ved.

Så vidt jeg kan se forlod han sin GRISOBASOVITZ ret hurtigt.

> Gericke er psykisk syg det er jeg sikker på.

Det forekommer sandsynligt på grænsen til det indlysende. Men mindre
relevant.

> Men han er Gud i et køkken.

Jeg ved ikke. Tilbage i tiden husker jeg ham som mesterkok, createur, men
kun fra medierne. Så blev han vist proletarisk og reklamekommerciel
(mesterhakket). Det han lavede i utåleligt selvhøjtidelige Søren Ryge(der
heldigvis var næsten væk)s køkken, virkede ikke overbevisende.

Men fruen der er fra Østasien og fiske- og skaldyrselsker, var dybt
fascineret. Hun så en madglæde og et kulinarisk engagement hun ellers ikke
kender fra det her kolde land. Og så gav hans kommentar til suchi (efter
hukommmelsen: "Det smager ad helved til: rå fisk med risengrød") anledning
til lidt af et hjemligt opgør

Alt i alt endte det med at jeg næsten lovede et måltid i den restaurant han
for tiden driver. Men det ser så ud til at blive svært.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-09-07 20:49

On 19 Sep 2007 19:35:39 GMT
"Kent Oldhøj" <kent@REMOVE.oldhoj.dk> wrote:

> Peter Loumann <loumann@nospam.invalid> wrote in

> Ikke så vidt jeg ved.
>
> Gericke er psykisk syg det er jeg sikker på. Men han er Gud i et
> køkken.

jeg vil kalde det underholdende i et køkken. Den mad jeg har smagt som
han har lavet er ikke noget mesterværk. Det er processen som er
interessant, ikke slutproduktet.

--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/

Fra : Broegger

Dato : 19-09-07 22:08

Kim Schulz <kim@schulz.dk> skrev news:20070919214903.24d17000@laptopia:

> jeg vil kalde det underholdende i et køkken. Den mad jeg har smagt som
> han har lavet er ikke noget mesterværk. Det er processen som er
> interessant, ikke slutproduktet.

Jeg har spist på trapholdt da han var der. Restauranten var en oplevelse af
dufte og synsindtryk. Og maden var rigtigt ok, men ikke fantastisk. Men at
høre hans stemme ude i køkkenet var hele oplevelsen værd

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-09-07 20:42

Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote in news:20070919214903.24d17000@laptopia:

> jeg vil kalde det underholdende i et køkken. Den mad jeg har smagt som
> han har lavet er ikke noget mesterværk.

Det er Guds værk heller ikke, men man må beundre både Guds og Gerickes
fantasi og skaberglæde.

> Det er processen som er interessant, ikke slutproduktet.

Jeg har aldrig smagt noget han personligt har kreeret, men selv taget
udgangspunkt i mange af hans idéer, oftest med et overraskende resultat.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 19-09-07 21:02

"Peter Loumann" <loumann@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> så lige Søren Gericke gi' den hele armen på dr 1. Har han en restaurant
> for
> tiden?

Han er da ikke til at holde ud at høre eller se på. Evindeligt og utåleligt
snakkeri og sutten på fingrene. Fatter ikke, at S. Ryge vil bringe den mand
ind på skærmen.
Mvh
Aksel

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 19-09-07 21:17

Aksel Pedersen wrote:
> [...]
> snakkeri og sutten på fingrene. Fatter ikke, at S. Ryge vil bringe den mand

Bor de ikke relativt tæt på hinanden?

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 20-09-07 20:19

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Han er da ikke til at holde ud at høre eller se på. Evindeligt og
> utåleligt snakkeri og sutten på fingrene. Fatter ikke, at S. Ryge vil

Det har du helt ret i. Men stor selvglæde er da vist kendetegnet for de
fleste af de populære mediekokke eller hvad?
Claus Meyer var da også ret træls at høre på da han lige var blever rigtig
kendt men har da justeret lidt ned på det sidste.

Steen.

Fra : Peter Westh

Dato : 20-09-07 20:22

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i en meddelelse
> Claus Meyer var da også ret træls at høre på da han lige var blever rigtig
> kendt men har da justeret lidt ned på det sidste.

Jeg tror det var Bo Tao Michaelis der i en anmeldelse bemærkede, at det var
noget af en præstation at rejse landet rundt og smage BÅDE på Danmark OG sig
selv....

/P

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-09-07 21:00

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det var Bo Tao Michaelis der i en anmeldelse bemærkede, at
> det var noget af en præstation at rejse landet rundt og smage BÅDE på
> Danmark OG sig selv....

Ja, det må have været svært for ham at forstå. Anmeldere er jo netop kendt
for ikke at smage på sig selv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Linde

Dato : 26-09-07 19:25

> [...]
> Han er da ikke til at holde ud at høre eller se på. Evindeligt og
> utåleligt snakkeri og sutten på fingrene. Fatter ikke, at S. Ryge vil

Han er jo rablende gal! Han er jo en omvandrende psykose, sidder lige og ser
ham nu. Alt er galt med alt, hvis ikke det er fra sidste årtusinde, råben og
skrigen, overspringshandlinger og vanviddet lysende ud af øjnene. Det er sgu
gået noget ned ad bakke for ham siden han solgte ud til mesterhak...

Mvh
Linde

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-09-07 19:30

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> Han er jo rablende gal!

Næppe. Han er vist diagnosticeret maniodepressiv, og har vist dertil måtte
kæmpe med et alkoholmisbrug (hvilket er peanuts blandt kokke, hvoraf mange
dagligt indtager amfetamin og kokain). Rablende gal vil jeg ikke kalde ham.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : kep

Dato : 26-09-07 20:13

> [...]
> råben og skrigen, overspringshandlinger og vanviddet lysende ud af øjnene.
> Det er sgu gået noget ned ad bakke for ham siden han solgte ud til

Manden har jo bare sin egen stil - er der noget forkert i det ?
Hvis ikke du kan lide ham, kan du bare skifte kanal.
I mine øjne er mennesker som tør være sig selv og leve sine
ideer ud, noget større mennesker end dem som tror de bliver
større af at nedgøre andre - specielt dem som ligger ned.
Hvad hans sygdom angår er det vist en privat sag, som kun
vedrører ham og hans læge.

Fra : Linde

Dato : 26-09-07 21:28

"kep" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> større af at nedgøre andre - specielt dem som ligger ned.
> Hvad hans sygdom angår er det vist en privat sag, som kun

Det er bare svært at holde privat, når den bliver udstillet på den
måde...men bortset fra det er jeg da enig i, at han er sprængfyldt med
energi og gode ideer. Det er bare som om, han er på vej ud over kanten, i
forhold til for en 10-15 år siden, hvor jeg tidligst husker ham. Men fred
være med ham, hvis det hjælper ham at gå bersærk på TV, så lad ham dog...jeg
kan jo som sagt bare skifte, hvis jeg bliver ubehageligt til mode

Mvh
Linde

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-09-07 09:59

On Wed, 26 Sep 2007 22:28:27 +0200, "Linde"
<delinde@gmailfjern.com> wrote:

klip
> [...]
>være med ham, hvis det hjælper ham at gå bersærk på TV, så lad ham dog...jeg
>kan jo som sagt bare skifte, hvis jeg bliver ubehageligt til mode

Og man er da ikke tvunget til at spise det han har suttet på.
mvh Ebbe

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 20-09-07 06:52

Peter Loumann wrote:
> så lige Søren Gericke gi' den hele armen på dr 1. Har han en
> restaurant for tiden?

Du kan vist finde hans ånd på Grisobasovitz.
http://www.grisobasovitz.dk/index.php

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]