holdbarhed på honning
Fra : Kirsten Marker

Dato : 16-09-07 09:03

Hej gruppe!

Har 2 dåser dansk honning stående med påstemplingen, sidste salgsdato
7.1.2007
jeg kender ikke meget til honnning så derfor spørger jeg jer,
om jeg kan/tør bruge honningen her i efteråret og hvis, hvordan finder "man"
ud af, hvornår /hvordan honning er blevet for gammel?

Mvh/kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-07 09:11

Kirsten Marker wrote:
> [...]
> om jeg kan/tør bruge honningen her i efteråret og hvis, hvordan
> finder "man" ud af, hvornår /hvordan honning er blevet for gammel?

Hvis den ikke er muggen eller har underlige kulører, så ville jeg smage på
den.

mvh Ebbe

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-09-07 10:42

Ebbe skrev:

> Hvis [honningen] ikke er muggen eller har underlige kulører,
> så ville jeg smage på den.

Det der oftest sker med honning, er at den suger fugtighed til sig
fra luften, hvorved sukkerkoncentrationen nogle steder i honningen
kan blive så lav at fx gærsvampe kan formere sig. Honningen vil da
blive mere tyndtflydende end ellers, og der kan være små bobler som
følge af gæringen.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Hauge

Dato : 16-09-07 09:12

Hej
Kirsten Marker wrote:
> [...]
> om jeg kan/tør bruge honningen her i efteråret og hvis, hvordan
> finder "man" ud af, hvornår /hvordan honning er blevet for gammel?

Honning kan faktisk holde evigt, eller i hvert fald til det bliver forurenet
med noget der kan leve i honning, hvilket ikke er ret meget.
Men du kan sagtens smage på honning hvis det er for gammelt, for så smager
det "harsk", altså meget dårligt. Men som sagt, så er det ikke honningen der
er problemet, men hvis man får det forurenet med andet, fx. smør fra kniven
om morgenen.

Holdbarhedsdatoen er noget der skal være der, og der er grænser for hvor
lang den efter loven må være. Så spis du endelig den honning, hvis den
smager som den skal.

Mvh hauge

Fra : Gamle

Dato : 22-09-07 20:14

Kirsten Marker wrote:
> [...]
> om jeg kan/tør bruge honningen her i efteråret og hvis, hvordan
> finder "man" ud af, hvornår /hvordan honning er blevet for gammel?

Hvis den ikke har en bismag kan du roligt spise den.

Mvh.
Torben

Fra : Hauge

Dato : 22-09-07 21:33

Hejsa
Gamle wrote:
> Hvis den ikke har en bismag kan du roligt spise den.

Jeg tror det summer i dit hovede

Mvh Hauge

Fra : Gamle

Dato : 22-09-07 21:43

Hauge wrote:
> Hejsa
>
> Jeg tror det summer i dit hovede

Bi nu lidt, skal lige kigge efter.

Mvh.
Torben

Fra : Hauge

Dato : 22-09-07 21:46

Gamle wrote:
> Bi nu lidt, skal lige kigge efter.

Hehe, ellers stikker jeg dig en bikage... Evt. en honningkagemand

/Hauge

Fra : Gamle

Dato : 22-09-07 22:01

Hauge wrote:

> Hehe, ellers stikker jeg dig en bikage... Evt. en honningkagemand

Ja men det er bare en biting.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 22-09-07 22:05

Gamle wrote:

> Ja men det er bare en biting.

Det føles rart at kunne bidrage til at forlænge tråden

Mvh.
Torben

Fra : Hauge

Dato : 22-09-07 22:12

Gamle wrote:
> Det føles rart at kunne bidrage til at forlænge tråden

Ja man skulle tro at det summede af forår

Mvh Hauge

Fra : Gamle

Dato : 22-09-07 22:15

Hauge wrote:

> Ja man skulle tro at det summede af forår

I så fald får vi en dårlig honninghøst, hvis vi skal regne med den sidste
forestilling på det Kongelige. Der var et enormt bifald da forestillingen
var slut.

Mvh.
Torben

Fra : Hauge

Dato : 22-09-07 22:23

Gamle wrote:
> I så fald får vi en dårlig honninghøst, hvis vi skal regne med den
> sidste forestilling på det Kongelige. Der var et enormt bifald da
> forestillingen var slut.

Har du også snabelen inde ved det kgl'elige?
Jeg tror du skal tage en tur omkring det kgl. bibliotek, for jeg ved de har
masser af bøger om bidske bidesild og andre fisk..

Mvh Hauge, der går ind for BIgami.

Fra : Gamle

Dato : 22-09-07 22:43

Hauge wrote:

> Har du også snabelen inde ved det kgl'elige?
> Jeg tror du skal tage en tur omkring det kgl. bibliotek, for jeg ved
> de har masser af bøger om bidske bidesild og andre fisk..
>
> Mvh Hauge, der går ind for BIgami.

Er du lidt af en BIsse?

Mvh
Torben

Fra : Hauge

Dato : 22-09-07 22:45

Gamle wrote:
> Er du lidt af en BIsse?

Jæps, jeg er faktisk lidt bisset ;)

Mvh Hauge

Fra : Hauge

Dato : 22-09-07 22:48

Gamle wrote:
En masse huttlihut..
Må jeg ikke have lov til at bidrage tråden med en skål..

SKÅÅÅL..

Endda i en ganske rimelig øl fra Lidl.. Grafenwalder Strong Beer på 8,6%,
der endda smager over gennemsnit..
Et ganske godt bekendskab, når man ikke lige drikker den hjemmebryggede
Nej ikke honning-øl
Mvh Hauge

Fra : Martin

Dato : 22-09-07 22:51

Hej
Hauge wrote:
> .... når man ikke lige drikker den
> hjemmebryggede Nej ikke honning-øl

Nej, den har vel en BIsmag.

Mvh
Martin

Fra : Gamle

Dato : 22-09-07 23:11

Martin wrote:
> Hej
>
> Nej, den har vel en BIsmag.

Nå men nu skal jeg til at finde et digital tv til min søn, og det behøver
ikke at være billigt (ikke engang løvn)
Så godnat for nu

Mvh.
Torben