Hvilken compiler?
Fra : Andreas

Dato : 28-12-00 11:13

Hej alle

Jeg har et problem med at vælge C kompiler. Jeg har netop fået fat i et par
stykker:

LCC-Win32 (Windows 32-bit C-compiler)
Cygwin (som også er en C-compiler)

Da jeg har brug for en freeware/shareware C-kompiler, har jeg hentet disse. Er
der nogen, som har et forslag til, hvad jeg skal begynde med? Eller I kender
måske bedre alternativer?

På forhånd tak.

Andreas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-12-00 11:38

Andreas wrote:

> Da jeg har brug for en freeware/shareware C-kompiler, har jeg hentet disse. Er
> der nogen, som har et forslag til, hvad jeg skal begynde med? Eller I kender
> måske bedre alternativer?

Det afhænger af hvad du skal bruge den til...

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-12-00 15:10

Du kan downloade Borland c/c++ compiler gratis. www.borland.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-12-00 20:07

Andreas skrev:

>Cygwin (som også er en C-compiler)

Cygwin er vist bare en overbygning på GCC. Den bruger jeg også,
og så vidt jeg forstår skulle den være ret god.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 29-12-00 17:06

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> writes:

> Cygwin er vist bare en overbygning på GCC. Den bruger jeg også,
> og så vidt jeg forstår skulle den være ret god.

Cygwin er en Unix omgivelse, der indeholder en C compiler (GCC). Hvis
man ikke er interesseret i Unix er det nok bedre at bruge MinGW eller
DJGPP, der "kun" er GCC til Win32 og DOS.