Q : Asus v8200 Deluxe
Fra : Rasser

Dato : 11-07-01 06:22

Hejsa

Er der nogle der kan fortælle godt / skidt om det nye Asus v8200 Deluxe ??

--
\!/
(@@)

Fra : John Nielsen

Dato : 11-07-01 11:49

"Rasser" <Rasser@stofanet.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Er der nogle der kan fortælle godt / skidt om det nye Asus v8200 Deluxe ??
>
> --
> \!/
> (@@)
> -----o00o-(_)-o00o------------
> Hilsen Rasser
> Icq Nr.6943693
> ---------------Oooo-----------
> oooO ( )
> ( ) ) /
> \ ( (_/
> \_)

Tjah, jeg er tivertifald bredt positivt overrasket...

Hvad selve kortet angår er jeg enig med de fleste reviews -
der er ikke så meget at sætte en finger på - ydelsesmæssigt
i den øvre halvdel blandt GF-3 kort - nem at installere - kører
rigtig godt og stabilt...god køling...
OC-egenskaberne er også gode - har prøvet 225/530 uden
problemer (med detonator - Asus's egen driver er begrænset
til 500)
3D-brillerne er en positiv overraskelse - det fungerer sgu' -
både i D3D og OpenGl. Effekten er simpelthen imponerende.
(Hvis man er til dét). Godt nok en kamp uden lige at få til at
virke - manualen er ikke til megen hjælp her!
(Vær opmærksom på at 3D-brillerne kræver en _god skærm)
Video-IN er også en positiv overraskelse - Billedkvaliteten
er selvfølgelig ikke professionel, men mere end god til
hjemmeproduktion...De hertil hørende video-utilities
fungerer og har et rimeligt udvalg af funktioner, men jeg
oplever dog småproblemer med at de fryser af og til.
VIVO er lige kortfattet nok i manualen...
Video-OUT har jeg ikke afprøvet endnu...

Man kan diskutere Asus's egne vs. Detonator-drivere...
Jeg har ikke oplevet problemer med Asus's egne -
De synes at fungere fint og er nødvendige for bl.a
3D-brillerne, men man er så begrænset med hensyn til oc.
Kortet leveres iøvrigt med Asus v12.41, men v12.60
kan downloades fra deres hjemmeside...

Min personlige mening er at man får meget for
de få hundrede ekstra i forhold til andre GF-3 kort...
VIVO...3D-briller...Hardware-monitoring...etc.

Hvis det har interesse:
ASUS P3V4X
2x128Mb Apacer PC133 (CAS2)
PIII-750@1050
Cool-Whip Liquid (ACDC)
Asus v8200 DeLuxe
Samsung 17" SM 755DF

mvh.
John Nielsen

Fra : Kim Jakobsen

Dato : 11-07-01 12:21

Hvad får du i 3dmark 2001 og 2000 hvis du har kørt dem?

/Kim Jakobsen

John Nielsen <mcpist@get2net.dk> skrev i en

Fra : John Nielsen

Dato : 11-07-01 12:42

Nope, jeg har slet ikke prøvet nogle benchmarks (endnu)...
Men de spil jeg har prøvet kører fantastisk...

bl.a.
B17 - 1024x768x32 med fuld kvalitets-skrue + Quincunx
Quake 3 - 1280x1024x32 HQ + Quincunx
Blue-shift - med 3D-briller! - AMAZING!!! and smooooth

mvh.
John Nielsen

Fra : Berit Hartvith

Dato : 11-07-01 17:39

Hej

Kan kun give John ret. Jeg har haft et i 1 måned og er utrolig glad for det.
3D-brillerne er et rigtigt legetøj, og med de nye denator 12.60 kan
3D-effekten køre med lavere frekvens end med Asus's drivere. (men jo større
Hz - jo bedre) Deuden har jeg fundet en god side med stereo-billeder. Det er
bl.a lykkedes mig selv at lave 3D-foto'er som virkelige både "står ud og
ind" af skærmen. Her er linket:

http://www.stereovision.net/

Køb og tilfredsstil dig selv

mvh
Speednissen

Fra : Hellfire

Dato : 11-07-01 20:23

"Kim Jakobsen" <0105@worldonline.dk> wrote in message
> Hvad får du i 3dmark 2001 og 2000 hvis du har kørt dem?
>
> /Kim Jakobsen

6097/9421 herfra. (MipMapping sat til Bedste Billedkvallitet og alle
normale TSR's kørende )

V8200 Deluxe @200/460
T-bird 1333 @1333
Asus A7M266
256MB Apacer PC2100

Fra : Santa Xcaze

Dato : 11-07-01 22:59

Jeg ville vælge et kort som har DVI udgang, ville jo være meget rart hvis
man ville have sig en fladskærm!! :)
Men som sagt smags sag ...