/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
puch igen:)
Fra : chris


Dato : 20-09-07 17:22

Hej Ng.
er der nogen fra nordsjælland der kender et sted hvor jeg kan få stillet
tændingen på min gamle puch maxi k.
jeg har selv stillet en efter bedste evne og den starter og kører uden
problemer ca 30 km/t. men optrækket er ualmindeligt langsomt... ( ha ha ja
alt er relativt det ved jeg:) motoren er ikke slidt ( jeg har skiftet hele
motoren samt tændrør). så det eneste jeg gerne ville have var en
cykelforhandler eller scooter forhandler i nordsjælland der kunne justere
tændingen mere præcist end mig.
mvh chris



 
 
Thomas Duus Jürgense~ (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Duus Jürgense~


Dato : 21-09-07 07:28

Du er ikke den eneste der har det problem

jeg har selv 3 puch stående som ikke kører optimalt **SS**

Så hvis der er en specialist som læser med her i nærheden af næstved så
skriv endelig, betaler også gerne for hjælpen **S**
THomas




Leif (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 21-09-07 19:51


"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> wrote in message
news:46f3640d$0$69147$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Du er ikke den eneste der har det problem
>
> jeg har selv 3 puch stående som ikke kører optimalt **SS**
>
> Så hvis der er en specialist som læser med her i nærheden af næstved så
> skriv endelig, betaler også gerne for hjælpen **S**
> THomas

Her er lidt long-distance hjælp:

1) Tænding stilles korrekt -16mm før top målt på magnethjulet - check at
magnethjulet ikke er skredet på krumtap-akslen (slidt feder/notgang),
Check platiners stand og for korrekt åbning ~0,4mm,

2) Tændrør skal gode - har oplevet mange NGK, der ikke kunne tåle at være
"druknet" bare en enkelt gang. Prøv et andet fabrikat. Evt. et varmere
tal.

3) Udstødning renses for div. aflagringer - også selve afgangsrøret - enten
med kaustiksoda-opløsning (pas på øjne & hud) eller med gas & ilt
(svejseværk),

4) Karburatoren skal også være ren for aflagringer. Check luftfilter -
korrekt dyse-størrelse.

5) Dårlig kompression - utætte pakninger- slidt cylinder & stempel - evt.
slidte stempelringe - giver også kedelige symptomer
Især skal simi-ringene være tætte,

6) Slidte lejer er også skidt.

7) Er koblingen ok - slidte klodser kan ikke lave acceleration. Rens skålen
for skidt o.l. med fint smergellærred - korn 400.
Lidt avanceret: Skru juster-skruerne så fjedrene bliver strammere -
kræver flere omdrejninger for at klodserne slynges ud, men nu er
omdrejningerne sat i vejret, så motoren ikke så let mister pusten.
Vigtig: Alle 2 (3) fjedre skal være lige stramme. Fabrikken råder
faktisk
til ikke at justere på skruerne - men hvad gør man ikke for at få det
til at gå lidt mere frisk af sted - endda helt lovligt..........


Der er faktisk ikke meget at tage fat på, og det er alt sammen alm. kendte
2-takts ting, så afhængig af jeres alder må I huske tilbage til
knallert-alderen
eller ud for at hente hjælp af en lidt ældre - vi har vel næsten alle rodet
med knallert engang........

Mvh, Leif
Med garagen fuld af Maxidele og desvære småt med tid til at blive færdig med
3 K'er samt en 2 gears.


Henning Lund (21-09-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 21-09-07 20:39

Leif tastede:

> 1) Tænding stilles korrekt -16mm før top målt på magnethjulet -
> check
> at magnethjulet ikke er skredet på krumtap-akslen (slidt
> feder/notgang), Check platiners stand og for korrekt åbning
> ~0,4mm,

Da det ikke er sikkert de der spørger er så skråsikre i
motorjustering, bør du skrive hvor de måler de famøse 16MM.

>
> 2) Tændrør skal gode - har oplevet mange NGK, der ikke kunne
> tåle at
> være "druknet" bare en enkelt gang. Prøv et andet fabrikat.
> Evt.
> et varmere
> tal.

Ja og der anbefaler du hvis nu der ved en fejl er stoppet et NGH
B8HS i topstykket, et B7HS?

>
> 3) Udstødning renses for div. aflagringer - også selve
> afgangsrøret -
> enten med kaustiksoda-opløsning (pas på øjne & hud) eller
> med gas
> & ilt (svejseværk),

Forståeligt.

>
> 4) Karburatoren skal også være ren for aflagringer. Check
> luftfilter -
> korrekt dyse-størrelse.

Og dysestørrelse er?

>
> 5) Dårlig kompression - utætte pakninger- slidt cylinder &
> stempel -
> evt. slidte stempelringe - giver også kedelige symptomer
> Især skal simi-ringene være tætte,

Og hvordan tjekkes det?

>
> 6) Slidte lejer er også skidt.

Og hvordan tjekker de det, og hvilke lejer?

>
> 7) Er koblingen ok - slidte klodser kan ikke lave acceleration.
> Rens
> skålen for skidt o.l. med fint smergellærred - korn 400.
> Lidt avanceret: Skru juster-skruerne så fjedrene bliver
> strammere -
> kræver flere omdrejninger for at klodserne slynges ud, men
> nu er
> omdrejningerne sat i vejret, så motoren ikke så let mister
> pusten.
> Vigtig: Alle 2 (3) fjedre skal være lige stramme. Fabrikken
> råder
> faktisk
> til ikke at justere på skruerne - men hvad gør man ikke for
> at få
> det til at gå lidt mere frisk af sted - endda helt
> lovligt..........

Hvordan får de koblingen af???


Mange gange hjælper det folk mere at beskrive detaljeret
hvorledes man bærer sig ad med at fejlsøge/rette, ikke alle
sidder med den store knallerteksamen, derfor spørges der som ofte
her i gruppen og andre fora.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


chris (22-09-2007)
Kommentar
Fra : chris


Dato : 22-09-07 18:51

Hej Henning.
De 16 mm (16 - 18 mm)er på ydersiden af magnetskålen ( svinghjulsmagneten).
så metoden har jeg hekt styr på.
Hej Leif.
ja alle de ting du nævner, er kontrolleret da min generøse alder tillader
mig selv at tænke tilbage på mine første år med puch (lidt mere end et par
dage siden. men da tændingspunktet før TDC er målt med skydelære er det en
der havde et tændingsmikrometer jeg leder efter. altså så jeg præcist kunne
sige at jeg ikke kune få mere ud at den gamle dame på lovlig vis.
den skal ikke være og er ikke ulovlig.

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
news:46f41ddf$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Leif tastede:
>
>> 1) Tænding stilles korrekt -16mm før top målt på magnethjulet - check
>> at magnethjulet ikke er skredet på krumtap-akslen (slidt
>> feder/notgang), Check platiners stand og for korrekt åbning
>> ~0,4mm,
>
> Da det ikke er sikkert de der spørger er så skråsikre i motorjustering,
> bør du skrive hvor de måler de famøse 16MM.
>
>>
>> 2) Tændrør skal gode - har oplevet mange NGK, der ikke kunne tåle at
>> være "druknet" bare en enkelt gang. Prøv et andet fabrikat. Evt.
>> et varmere
>> tal.
>
> Ja og der anbefaler du hvis nu der ved en fejl er stoppet et NGH B8HS i
> topstykket, et B7HS?
>
>>
>> 3) Udstødning renses for div. aflagringer - også selve afgangsrøret -
>> enten med kaustiksoda-opløsning (pas på øjne & hud) eller med gas
>> & ilt (svejseværk),
>
> Forståeligt.
>
>>
>> 4) Karburatoren skal også være ren for aflagringer. Check luftfilter -
>> korrekt dyse-størrelse.
>
> Og dysestørrelse er?
>
>>
>> 5) Dårlig kompression - utætte pakninger- slidt cylinder & stempel -
>> evt. slidte stempelringe - giver også kedelige symptomer
>> Især skal simi-ringene være tætte,
>
> Og hvordan tjekkes det?
>
>>
>> 6) Slidte lejer er også skidt.
>
> Og hvordan tjekker de det, og hvilke lejer?
>
>>
>> 7) Er koblingen ok - slidte klodser kan ikke lave acceleration. Rens
>> skålen for skidt o.l. med fint smergellærred - korn 400.
>> Lidt avanceret: Skru juster-skruerne så fjedrene bliver strammere -
>> kræver flere omdrejninger for at klodserne slynges ud, men nu er
>> omdrejningerne sat i vejret, så motoren ikke så let mister pusten.
>> Vigtig: Alle 2 (3) fjedre skal være lige stramme. Fabrikken råder
>> faktisk
>> til ikke at justere på skruerne - men hvad gør man ikke for at få
>> det til at gå lidt mere frisk af sted - endda helt
>> lovligt..........
>
> Hvordan får de koblingen af???
>
>
> Mange gange hjælper det folk mere at beskrive detaljeret hvorledes man
> bærer sig ad med at fejlsøge/rette, ikke alle sidder med den store
> knallerteksamen, derfor spørges der som ofte her i gruppen og andre fora.
>
> --
> Mvh Henning Lund
> http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
> vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.



Leif (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 22-09-07 19:17


"chris" <seer@jee.dk> wrote in message
news:46f555fd$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Henning.
> De 16 mm (16 - 18 mm)er på ydersiden af magnetskålen (
svinghjulsmagneten).
> så metoden har jeg hekt styr på.
> Hej Leif.
> ja alle de ting du nævner, er kontrolleret da min generøse alder tillader
> mig selv at tænke tilbage på mine første år med puch (lidt mere end et par
> dage siden. men da tændingspunktet før TDC er målt med skydelære.....

Hej Chris

Du skal bare måle de 16-18mm med et målebånd lagt rundt på
svinghjulsmagneten,
din kone har sikkert et blødt i sit sy-skrin - du kan vel altid give hende
et nyt, hvis der kommer olie på..........

Engang i morgen vil jeg lige scanne 3 sider om tænding - på engelsk - og
sende dig, hvis din email er ok.

Alle Hennings kommentarer vil jeg gå let henover, da jeg har forståelsen af
at hvis man er i gang med at
rode med mekanik, kan man nok forstå hvad jeg skrev. Dette er ikke et oplæg
til en mudderkastning,
jeg har bare ikke tid til at gå i detaljerne.

Ved lejlighed vil jeg gerne scanne den Haynes bog jeg har om emnet - dækker
de amerikanske modeller
mellem 1969 og 1983 og lægge den på dk.binaer, hvis den ng endnu findes til
den tid.

Jeg har (havde) en masse pdf'er, men de er (var) på en disk der har mistet
evnen til at dreje rundt, så
der skal nok forsøges at fikse de skiver over på en anden - og jeg ved godt
det kan man ikke selv, men
jeg har ikke anden udvej (økonomisk) end at prøve selv, nok ved at lime
stivere på siderne af skiverne
så de ikke flytter sig i forhold til hinanden osv. Men det har ikke noget
med Maxier at gøre..........

Mvh, Leif




Henning Lund (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 22-09-07 19:46

Leif tastede:

> Alle Hennings kommentarer vil jeg gå let henover, da jeg har
> forståelsen af at hvis man er i gang med at
> rode med mekanik, kan man nok forstå hvad jeg skrev. Dette er
> ikke et
> oplæg til en mudderkastning,
> jeg har bare ikke tid til at gå i detaljerne.

Du har da tid til at skrive alt det andet her i denne meddelelse,
og det er ikke for at genere dig jeg skrev det, blot at jo mere
man beskriver løsningerne, jo lettere at folk uden den store
kendskab til motore, ved at rette problemerne.
Jeg har undervist i motorlære, og ved hvordan folk kan gå i stå,
hvis de kun får halve løsninger oplyst.


--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


Jørgen Sørensen (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Sørensen


Dato : 22-09-07 20:42

Hej nu er det vel ikke forbudt at spørge igen hvis der er noget man ikke
forstår
men og bruge en time på at skrive en mail som alle kan forstå
til en som måske kender alt det grundlægende
er vel også dumt
ja det var bare min mening
jeg svarer generelt ikke mere
da svarene (sikkert også dette bare bliver mine manglende kommaer og
punktummer)
så de er her ,,,,,, ....
hilsen Jørgen
"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
news:46f562f3$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Leif tastede:
>
>> Alle Hennings kommentarer vil jeg gå let henover, da jeg har
>> forståelsen af at hvis man er i gang med at
>> rode med mekanik, kan man nok forstå hvad jeg skrev. Dette er ikke et
>> oplæg til en mudderkastning,
>> jeg har bare ikke tid til at gå i detaljerne.
>
> Du har da tid til at skrive alt det andet her i denne meddelelse, og det
> er ikke for at genere dig jeg skrev det, blot at jo mere man beskriver
> løsningerne, jo lettere at folk uden den store kendskab til motore, ved at
> rette problemerne.
> Jeg har undervist i motorlære, og ved hvordan folk kan gå i stå, hvis de
> kun får halve løsninger oplyst.
>
>
> --
> Mvh Henning Lund
> http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
> vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.



Thomas Duus Jürgense~ (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Duus Jürgense~


Dato : 22-09-07 21:14

Hej Leif

Tak for en grundig gennemgang, haynes for puch har desværre været udsolgt i
mange år og genoptrykkes vist ikke

http://www.bogpriser.dk/titel-Puch-Sports-Mopeds-Owner%27s-Workshop-Manual-%28Haynes-owners-workshop-manuals-for-motorcycles%29/

så jeg vil også meget gerne have en kopi af siderne om tænding hvis du har
muligheden.

Henning, hvis du har undervist i motorlære hvorfor bruger du så ikke din
viden til at suppelere leif istedet for at kritisere ham, jeg er sikker på
at du har en masse guldkorn at øse ud af, jeg gik faktisk til motorlære som
14 årig (et 14 dages kursus i Nykøbing) et kursus for skoletrætte børn hvor
vi boede på skolehjem..

desværre er det så mange år siden at det er glemt, dog kan jeg stadig skifte
alle dele i en puch motor på rygraden :)

Thomas


Leif (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 22-09-07 21:57


"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> wrote in message
news:46f57775$0$93442$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Leif
>
> Tak for en grundig gennemgang, haynes for puch har desværre været udsolgt
i
> mange år og genoptrykkes vist ikke
>
>
http://www.bogpriser.dk/titel-Puch-Sports-Mopeds-Owner%27s-Workshop-Manual-%28Haynes-owners-workshop-manuals-for-motorcycles%29/
>
> så jeg vil også meget gerne have en kopi af siderne om tænding hvis du har
> muligheden.
>
> Henning, hvis du har undervist i motorlære hvorfor bruger du så ikke din
> viden til at suppelere leif istedet for at kritisere ham, jeg er sikker på
> at du har en masse guldkorn at øse ud af, jeg gik faktisk til motorlære
som
> 14 årig (et 14 dages kursus i Nykøbing) et kursus for skoletrætte børn
hvor
> vi boede på skolehjem..
>
> desværre er det så mange år siden at det er glemt, dog kan jeg stadig
skifte
> alle dele i en puch motor på rygraden :)
>
> Thomas
>

Jeg vil se hvordan jeg får den tilgængelig for de fleste - Puch klubben ser
ikke ud til at gøre i Maxier?
ellers var det vel oplagt at lægge den til download hos dem............

Jeg vil nok scanne den som enkelt-sider - der er kun ~110 .......

Mvh, Leif



Henning Lund (22-09-2007)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 22-09-07 22:17

Thomas Duus Jürgensen tastede:

> Henning, hvis du har undervist i motorlære hvorfor bruger du så
> ikke
> din viden til at suppelere leif istedet for at kritisere ham,

Fordi hvis folk ikke får at vide de lige så godt kan beskrive
løsningsforeslag så alle forstår det og kan lære af det, bliver
det aldrig anderledes her i gruppen.
Jeg har hjulpet i mange fora i årenes løb, og har set mange der
ikke engang aner hvad der er krydspind i en motor, så hjælper det
ikke at skrive som man selv har erfaring til, det hjælper ikke
andre der læser med.

> jeg er
> sikker på at du har en masse guldkorn at øse ud af, jeg gik
> faktisk
> til motorlære som 14 årig (et 14 dages kursus i Nykøbing) et
> kursus
> for skoletrætte børn hvor vi boede på skolehjem..

Ja jeg er fra den tid hvor bla. Puch var på mode, jeg havde selv
værksted fra 89 til 2001 så jeg var møllen igennem da scooterne
også blev moderne.

Nå ikke mere OT.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.


chris (23-09-2007)
Kommentar
Fra : chris


Dato : 23-09-07 11:39

Hej Leif OSV.
Ik flere OT tak! Det tekniske niveau var helt fint.

Den service manual der ligger på din disc er det denne her
http://www.mopedriders.org/html/manuals/puch/sm/puchsm.htm

eller denne her
http://www.mopedriders.org/article_view.php?faq=2&fldAuto=25


eller er det den rigitge haynes manual du har ?
jeg har ok styr på det tekniske i at måle tænding på
den gamle dame. men da jeg selv kører mc (140 HK+) er mit forhold til om den
gamle dame kan komme til at trække lidt mere lidt vanskeligt at føle sig
til.
derfor ville jeg godt have en der kunne gøre det så jeg 100 % sikker på at
der ikke var mere at hente i trækkraft. ( der er en yngre del af familien
der skal køre på den.
hilsen chris

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
news:46f58650$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Thomas Duus Jürgensen tastede:
>
>> Henning, hvis du har undervist i motorlære hvorfor bruger du så ikke
>> din viden til at suppelere leif istedet for at kritisere ham,
>
> Fordi hvis folk ikke får at vide de lige så godt kan beskrive
> løsningsforeslag så alle forstår det og kan lære af det, bliver det aldrig
> anderledes her i gruppen.
> Jeg har hjulpet i mange fora i årenes løb, og har set mange der ikke
> engang aner hvad der er krydspind i en motor, så hjælper det ikke at
> skrive som man selv har erfaring til, det hjælper ikke andre der læser
> med.
>
>> jeg er
>> sikker på at du har en masse guldkorn at øse ud af, jeg gik faktisk
>> til motorlære som 14 årig (et 14 dages kursus i Nykøbing) et kursus
>> for skoletrætte børn hvor vi boede på skolehjem..
>
> Ja jeg er fra den tid hvor bla. Puch var på mode, jeg havde selv værksted
> fra 89 til 2001 så jeg var møllen igennem da scooterne også blev moderne.
>
> Nå ikke mere OT.
>
> --
> Mvh Henning Lund
> http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
> vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.



Leif (23-09-2007)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 23-09-07 20:16


"chris" <seer@jee.dk> wrote in message
news:46f6423d$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Leif OSV.
> Ik flere OT tak! Det tekniske niveau var helt fint.
>
> Den service manual der ligger på din disc er det denne her
> http://www.mopedriders.org/html/manuals/puch/sm/puchsm.htm
>
> eller denne her
> http://www.mopedriders.org/article_view.php?faq=2&fldAuto=25
>
>
> eller er det den rigitge haynes manual du har ?
> jeg har ok styr på det tekniske i at måle tænding på
> den gamle dame. men da jeg selv kører mc (140 HK+) er mit forhold til om
den
> gamle dame kan komme til at trække lidt mere lidt vanskeligt at føle sig
> til.
> derfor ville jeg godt have en der kunne gøre det så jeg 100 % sikker på at
> der ikke var mere at hente i trækkraft. ( der er en yngre del af familien
> der skal køre på den.
> hilsen chris

Hej Chris

Jeg vil mene, jeg engang har hentet dem du henviser til.

Min er en org. Haynes: Puch maxi Mopeds, 48.8cc 1969 to 1983 Owners Worshop
Manual
er såmænd dens fulde titel.

Mvh, Leif



chris (26-09-2007)
Kommentar
Fra : chris


Dato : 26-09-07 19:16

hej leif.
jeg kan ikke høre scanneren køre??:)...
"Leif" <DrlykkesSLETMIG@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:46f6bacf$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "chris" <seer@jee.dk> wrote in message
> news:46f6423d$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej Leif OSV.
>> Ik flere OT tak! Det tekniske niveau var helt fint.
>>
>> Den service manual der ligger på din disc er det denne her
>> http://www.mopedriders.org/html/manuals/puch/sm/puchsm.htm
>>
>> eller denne her
>> http://www.mopedriders.org/article_view.php?faq=2&fldAuto=25
>>
>>
>> eller er det den rigitge haynes manual du har ?
>> jeg har ok styr på det tekniske i at måle tænding på
>> den gamle dame. men da jeg selv kører mc (140 HK+) er mit forhold til om
> den
>> gamle dame kan komme til at trække lidt mere lidt vanskeligt at føle sig
>> til.
>> derfor ville jeg godt have en der kunne gøre det så jeg 100 % sikker på
>> at
>> der ikke var mere at hente i trækkraft. ( der er en yngre del af familien
>> der skal køre på den.
>> hilsen chris
>
> Hej Chris
>
> Jeg vil mene, jeg engang har hentet dem du henviser til.
>
> Min er en org. Haynes: Puch maxi Mopeds, 48.8cc 1969 to 1983 Owners
> Worshop
> Manual
> er såmænd dens fulde titel.
>
> Mvh, Leif
>
>



Leif (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 26-09-07 21:56


"chris" <seer@jee.dk> wrote in message
news:46faa1d5$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> hej leif.
> jeg kan ikke høre scanneren køre??:)...

you got mail

Mvh, Leif


Leif (26-09-2007)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 26-09-07 22:00


"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> wrote in message
news:46f57775$0$93442$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Leif
>
> Tak for en grundig gennemgang, haynes for puch har desværre været udsolgt
i
> mange år og genoptrykkes vist ikke
>
>
http://www.bogpriser.dk/titel-Puch-Sports-Mopeds-Owner%27s-Workshop-Manual-%28Haynes-owners-workshop-manuals-for-motorcycles%29/
>
> så jeg vil også meget gerne have en kopi af siderne om tænding hvis du har
> muligheden.


you got mail

Mvh, Leif


Kell Petersen (06-10-2007)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 06-10-07 14:53


> Hej Ng.
> er der nogen fra nordsjælland der kender et sted hvor jeg kan få stillet
> tændingen på min gamle puch maxi k.
> jeg har selv stillet en efter bedste evne og den starter og kører uden
> problemer ca 30 km/t. men optrækket er ualmindeligt langsomt... ( ha ha ja
> alt er relativt det ved jeg:) motoren er ikke slidt ( jeg har skiftet
> hele motoren samt tændrør). så det eneste jeg gerne ville have var en
> cykelforhandler eller scooter forhandler i nordsjælland der kunne justere
> tændingen mere præcist end mig.
> mvh chris
>
Man smider da bare kontakt-sættet på sådan en ,, og så kører den,,
Man behøver knap nok at fastspænde knikseren..

Er det ikke karburatoren...?



jk (25-06-2008)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 25-06-08 23:33

brug søgerblad ca 2.0-2.4 til : stempel i top stram til så og se på gnisten
... at optræket ikke er der kan være en slidt svingkopling.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408820
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste