Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
printer profil -
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-10-07 17:02

hey

jeg har netop modtaget min epson R2400 og skal tilføje en papair profil fra
ilford, men der står jeg fatter ikke hvordan det skal gøres..

Det sår at man skal gå ind i photoshop og finde print wiht prewiev, men det
er der ski da ikke noget der hedder i CS3 eller?

Er der en som kan forklare lille dumme mig hvordan.

Jeg har hentet profilen fra ilford.

hvor skal den gemmes ?
og hvordan finder jeg den nå jeg skal fortælle printeren at det er netop den
profil der skal benyttes?

mvh torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 03-10-07 17:14

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4703bc98$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
>
> Jeg har hentet profilen fra ilford.
>
> hvor skal den gemmes ?
> og hvordan finder jeg den nå jeg skal fortælle printeren at det er netop

Du skal bare vælge print, der er med preview. Du vælger printeren først og
derefter color management og under color handling vælger du photoshop
manages colors. Dernæst udner printer profile vælger du Ilford profilen,
rendering intent perceptual (nok bedste i de fleste tilfælde) og black point
compensation. Dernæst clicker du på page setup og vælger papir type og
dernæst advanced. Herunder click på ICM og click no color adjustment. Hvis
du har kørt printeren igennem hovedjustering, så kan du beholde high speed
slået til ellers slå den fra. Det skulle være det hele. God fornøjelse.
Mvh,
Hans

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-10-07 17:26

Tusind tak Hans... er lidt spændt på at se de første spæde print fra
vidunderet..

hvordan går det med dine refill test?
mvh torben

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-10-07 09:55

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:4703c230$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tusind tak Hans... er lidt spændt på at se de første spæde print fra
> vidunderet..
>
> hvordan går det med dine refill test?

Jeg skrev sidst om problemer med tæthed i refill patroner. Jeg har fået
tilsendt et nyt sæt og kun brugt én af dem indtil nu, men forventer at der
er et par stykker mere, der skal udskiftes, når jeg skal genopfylde. Det
sker så i det naturlige tempo for at patronerne løber tomme. Derfor ikke så
hurtig en opdatering. Men jeg lover at jeg nok skal give en opsummering, når
jeg føler, at der er en konklusion. Printkvaliteten er rigtig god og bedre
end med originalblæk, bla. pga. den nye profil. Den gør også at soft
proofing ikke er så nødvendig som før. Så en absolut positiv oplevelse kun
trukket ned af utæthed i nogle af patronerne og det er jo slemt nok. Ja, den
største fejl ved R2400 er de små patroner på 13ml per styk. Ellers en dejlig
printer.
Mvh,
Hans