Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor stort CF-kort?
Fra : Preben Andersen

Dato : 22-09-07 11:49

Jeg er den lykkelige ejer af et Canon PowerShot S40 og bruger i
øjeblikket 128Mb og 256 Mb CF-kort. Jeg overvejer at købe et 1Gb eller 2
Gb kort, men jeg ved ikke om kameraet kan håndtere et så stort kort.
Manualen siger ikke noget om kortstørrelse. Er der nogen her, der ved
hvor stort kort, der kan bruges?

--
Venlig hilsen
Preben

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 23-09-07 08:08

Preben Andersen skrev:
> [...]
> Gb kort, men jeg ved ikke om kameraet kan håndtere et så stort kort.
> Manualen siger ikke noget om kortstørrelse. Er der nogen her, der ved

Helt generelt:

Prøv at søge på Google på "flash memory selector". Så får du en liste af
hjemmesider, som giver mulighed for at angive et kameranavn og derefter
finde noget passende flash memory til det.

Hjemmesiderne ligger ofte hos flash-producenter som Sandisk, Kingston,
Crucial osv. Eller de ligger hos de store forhandlere, som har råd til
at lave sådan noget.

Bemærk:

1) Der er ingen garanti for at informationerne på en hjemmeside er
korrekte, så prøv hellere at krydschecke et par stykker.

2) Kameramodeller kan have en anden betegnelse udenfor EU, så det kan
være nødvendigt at prøve at finde ud af hvad cameraet hedder
internationalt, eller at finde en europæisk hjemmeside.

Link-eksempler:

<http://www.sandisk.com/Compatibility/>
<http://www.kingston.com/>
<http://www.crucial.com/store/flashmemory.aspx>
<http://www.mymemory.co.uk/compatible-memory/Digital_Cameras>.

--
Venlig hilsen
Kurt Kjær Jensen

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-09-07 08:34

"Kurt Kjær Jensen" <kkjen_slet@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hjemmesiderne ligger ofte hos flash-producenter som Sandisk, Kingston,
> Crucial osv. Eller de ligger hos de store forhandlere, som har råd til

Tak for det. Kameraet accepterer tilsyneladende kort op til 8Gb.
mvh/Preben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-09-07 09:34

Preben Andersen wrote:
> Tak for det. Kameraet accepterer tilsyneladende kort op til 8Gb.
> mvh/Preben

Formentlig - ja.

Du kan dog komme ud for at der "kun" er tre cifre på displayet - så hvis
der er over 999 billeder fri, så vil den bare vise 999 billeder hele
tiden - men når du kommer under 999 billeder vil den vise korrekt igen -
så den har fint styr på det, men kan bare ikke vise det.

Sådan var det på Canon A40 pg G3 - i manualen til A40 stod der max
128mb - men det fungerede fint med et 1gb kort.

CF kort bruger fat/fat32 og der er normalt kun de begrænsninger dette
sætter.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-09-07 17:27

> [...]
> 128mb - men det fungerede fint med et 1gb kort.
>
> CF kort bruger fat/fat32 og der er normalt kun de begrænsninger dette

OK, tak for info.
mvh/Preben