Blackie og andre hunde
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-07 09:52

På vores daglige tur kommer jeg og Blackie forbi en indhegnet have hvor
der - groft sagt - står en grønlænderspidslignende hund 24/7.

1. gang vi kom forbi for 2 mdr. siden var Blackie nysgerrig og ville gerne
snuse - men spidsen begyndte at gø meget aggressivt (gjorde han osse når vi
gik forbi med Bamse, men han var bedøvende ) hvilket med det samme fik
musklerne til at svulme hos Blackie

Nu kan vi ikke længere gå forbi uden at hunden begynder at gø og hvergang
vil Blackie over og myrde ham - trækker vildt og voldsomt og glammer højt!

Fra i morgen vil jeg gå ad en anden rute - men hvad kunne man evt. have
gjort for at få Blackie rolig under *de* omstændigheder?

(Kan i øvrigt tilføje at vi ikke rigtig længere har heste-problemer )
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-07 10:05

Hans Paulin (6310) skrev:

> spidsen begyndte at gø meget aggressivt

PS: 1 minut efter vi var passeret passerede en kvinde med en lille terrier
spidsen som den *ikke* gøede af - men dét var måske en tæve?
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-07 10:49

> Fra i morgen vil jeg gå ad en anden rute - men hvad kunne man evt. have
> gjort for at få Blackie rolig under *de* omstændigheder?

Lytter lige med. Har samme problem.
Har dog fundet ud af, at en stor del af problemet her er, at hundene ikke
kan se hinanden pga. et stort plankeværk. Prøvede i starten, at lade dem
hilse igennem hegnet, men de kunne jo kun lugte hinanden. På den anden side
af samme vej, står der altid en samjoed og gør, men der kan vi bare gå forbi
uden problemer, for der er trådhegn og vores hunde kan se den....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-07 12:28

Buffy skrev:

> [...]
> den anden side af samme vej, står der altid en samjoed og gør, men
> der kan vi bare gå forbi uden problemer, for der er trådhegn og vores

Hér kan de nu godt se hinanden - der er trådhegn og havelåge
Hans

Fra : Hm

Dato : 02-10-07 14:45

Hej Hans
Du skal naturligvis fortælle ham at det acceptere du ikke, han skal ikke
tvivle på at du ikke vil ordne den dumme hanhund hvis det kom til stykket,
men du er en alt for "rar" hundeejer, du lader den parre dig m.v. og alle
disse ting kan være med til at Blackie tror det er den der bestemmer og
derfor har et ansvar.
Du skal naturligvis ikke gå en anden vej, men start på den anden side af
vejen, og når det så går godt så går i tættere på, det kan godt være han vil
rejse lidt børster, men han skal forholde sig rolig, og lade som ingenting.

Vi har lige været ved stranden og der går vi forbi en anden schæfertæve som
er oppe i det røde felt hvergang der går en hund forbi, men min har aldrig
fået lov til at hidse sig op over for den eller for så vidt andre hunde, så
min lader bare som om den ikke er der og naturligvis får hun ros hvergang.
Hele vore hundes adfærd hænger sammen med hvilke plads de har i "flokken"

Hanne/ som syntes at Hans er for "rar"

Fra : palle jensen

Dato : 02-10-07 19:40

"Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvergang.
> Hele vore hundes adfærd hænger sammen med hvilke plads de har i "flokken"

prøv at få styr på din hund, det lyder som om du ikke kan styre den.

palle

Fra : pwh

Dato : 02-10-07 20:23

palle jensen, skrev:
> "Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse

> prøv at få styr på din hund, det lyder som om du ikke kan styre den.
>
> palle

Enig.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 02-10-07 21:22

> Enig.
>
> /Jens

Jeg håber det er Hans i mener

Hanne/ som selv mener hun har styr på sin hund

Fra : Ralph

Dato : 02-10-07 22:44

> Enig.
> /Jens

"Netbetjent" Ralph her, få lige styr på hvem I svarer, og på hvad - disse to
sidste svar var da helt malplacerede - håber jeg.

--
Ralph

Fra : jopa

Dato : 03-10-07 07:46

Ralph skriblede følgende:

> "Netbetjent" Ralph her, få lige styr på hvem I svarer, og på hvad -
> disse to sidste svar var da helt malplacerede - håber jeg.

Hvorfor
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : jopa

Dato : 02-10-07 21:41

Hm skriblede følgende:
>Hele vore hundes adfærd
> hænger sammen med hvilke plads de har i "flokken"

Vil det sige at du tror på det gammeldavs vrøvl om lederskab ?
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Hm

Dato : 02-10-07 21:58

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> Hm skriblede følgende:
>
> Vil det sige at du tror på det gammeldavs vrøvl om lederskab ?
> --

Ja - også selvom det er gammeldavs
Hanne/ som syntes alle har det nemmere når lederskabet er på plads

Fra : jopa

Dato : 02-10-07 22:06

Hm skriblede følgende:

> Ja - også selvom det er gammeldavs
> Hanne/ som syntes alle har det nemmere når lederskabet er på plads

Syntes min kone vist også

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Hm

Dato : 02-10-07 22:12

> Hm skriblede følgende:

> Syntes min kone vist også

ja, men så er det jo bare lige det, at de dumme "hanhunde" engang imellem
skal sættes "på plads" så de lige husker hvor de høre hjemme

Hanne/ som ikke har den udfordring

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-07 22:35

Hm skrev:

> du er en alt for "rar" hundeejer,

Okay.

> du lader den parre
> dig m.v. og alle disse ting

Hvornår har jeg skrevet at jeg lader ham parre mig?
Hans

Fra : Hm

Dato : 02-10-07 22:54

> Okay.

> Hvornår har jeg skrevet at jeg lader ham parre mig?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Hans, du lavede jo selv en tråd omkring dette.

Hanne

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-07 23:06

Hm skrev:

> Hans, du lavede jo selv en tråd omkring dette.

Hanne, jeg skrev, citat:

"> Hej - Blackie som er en han på 23 mdr. vil gerne efter leg parre sig med
> mig."

At "han gerne vil" er ikke ensbetydende med at han får lov, vel?
Hans

Fra : Hm

Dato : 02-10-07 23:10

> [...]
> med
>
> At "han gerne vil" er ikke ensbetydende med at han får lov, vel?

du skrev selv at det ikke gjorde dig noget, kun at klørene gjorde ondt eller
noget i den retning, vi var flere der svarede dig at vi ikke fandt det ok,
men du kunne ikke se noget problem i dette
Hanne

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-07 23:16

Hm skrev:

> du skrev selv at det ikke gjorde dig noget, kun at klørene gjorde
> ondt eller noget i den retning

Jeg skrev:

"Bortset fra hans skarpe klør er det ikke det store irritationsmoment"

Har jeg skrevet at jeg gav ham lov?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-07 22:37

Hm skrev:

> start på den anden side
> af vejen,

Vi er måske 50 m. væk når spidsen begynder at gø mens vi går i en ret stor
bue uden om - der er ikke tale om en "vej" som sådan.
Hans

Fra : Hm

Dato : 02-10-07 22:59

> Vi er måske 50 m. væk når spidsen begynder at gø mens vi går i en ret stor
> bue uden om - der er ikke tale om en "vej" som sådan.
> [...]

Ok, så lav buen større, din hund skal lære at forholde sig "rolig" uanset
hvor i går og uanset hvor tosset den anden hund er.

Hanne

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-07 23:08

Hm skrev:

> Ok, så lav buen større

Ja, så skal jeg ind i gennem bryggerset i den nærmeste boligblok og ud
gennem terassedøren i samme bygning - er ikke sikker på andet end at
beboerne ikke synes om det.
Hans

Fra : Hm

Dato : 02-10-07 23:13

> Ja, så skal jeg ind i gennem bryggerset i den nærmeste boligblok og ud
> gennem terassedøren i samme bygning - er ikke sikker på andet end at
> [...]
Du kan jo spørge
Hanne

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 03-10-07 07:55

On 2 Okt., 10:52, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> - men hvad kunne man evt. have
> gjort for at få Blackie rolig under *de* omstændigheder?

Hej Hans.
Under de omstændigheder kan man aflede hundens opmærksomhed så den
"glemmer" der er en hund bag et hegn den skal vise muskler
overfor. )

Afledning af godbider, legetøj eller andet din hund ville syntes bedre
end 24/7 hunden

Mvh Fru Larsen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-07 08:01

BorderTerrierMor skrev:

> [...]
> overfor. )
>
> Afledning af godbider, legetøj eller andet din hund ville syntes bedre

Har taget turen med lommen fuld af pølsestumper - men trangen til slagsmål
overstiger lysten til pølse

Det er altid når han bliver "provokeret" - mange andre (venlige) hunde har
han det godt med
Hans

Fra : C.H

Dato : 03-10-07 08:12

> [...]
> overstiger lysten til pølse
>
> Det er altid når han bliver "provokeret" - mange andre (venlige) hunde har

Hvordan opfører du dig, når I går forbi den formastelige?
Kan du finde på pludselig at begynde at løbe, at vende rundt, at hoppe på
stedet, at sige lyde, som overrasker Blackie?
Jeg tror du skal være lidt mere spændende - at det er DIG, der skal være
godbiden.
På hvilken måde kommunikerer du med hunden, når I går forbi?
Irrettesætter du hende? Har du høj stemmeføring eller taler du sagte? Prøv
lige at fortæl lidt mere om hvordan du gør, når I går der.

Connie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-07 10:01

C.H skrev:

> Hvordan opfører du dig, når I går forbi den formastelige?

Stille og roligt

> Kan du finde på pludselig at begynde at løbe, at vende rundt, at
> hoppe på stedet, at sige lyde, som overrasker Blackie?

Nej nej - never

Vi er generelt meget opmærksomme på ikke at hidse ham op - også andre steder
fx.

Han er mere eller mindre min 4. hund så jeg har *lidt* erfaring at øse af

> Jeg tror du skal være lidt mere spændende - at det er DIG, der skal
> være godbiden.

Bortset fra at han kigger på mig i glimt mens han glammer (da vi endnu gik
tæt forbi den pågældende hund) ignorerer han mig totalt - han er 112%
optaget af at få den formastelige bragt til tavshed

> På hvilken måde kommunikerer du med hunden, når I går forbi?

Kort snor (mens han hopper og danser)

> Irrettesætter du hende?

Jeg siger "NEJ" eller rettere sagt råber for at han overhovedet kan høre
mig - der er jo en allerh*lvedes larm fra den anden skabede køter som
formentlig er totalt forsømt (dét skrev jeg ikke! ) og Blackie

> Har du høj stemmeføring eller taler du sagte?
> Prøv lige at fortæl lidt mere om hvordan du gør, når I går der.

Vi går "stille og roligt" til spidsen vejrer os og går amok.

Så er det bare med at holde på hat og briller mens Blackie prøver at spæne
der over

Jeg vejer 86 kg. så jeg har ingen problemer med at holde ham, så jeg
fortsætter bare med Blackie mens han vil blive og slås.
Hans

Fra : C.H

Dato : 03-10-07 12:52

> Stille og roligt

> Nej nej - never

Måske du skulle overveje det - hvis du er mere spænende end den gøende hund
og Blackie får en umiddelbart fordel ved at give dig opmærksomhed i stedet
for hunden, så har står du tilbage med gevinsten.

> Vi er generelt meget opmærksomme på ikke at hidse ham op - også andre
> steder fx.

Der er ingen der siger du skal hidse ham op - du skal bare være lidt sjovere
at give opmærksomhed end hunden, der gør.

> Han er mere eller mindre min 4. hund så jeg har *lidt* erfaring at øse af

Jamen det er jo aldrig af vejen...

> Bortset fra at han kigger på mig i glimt mens han glammer (da vi endnu gik
> tæt forbi den pågældende hund) ignorerer han mig totalt - han er 112%
> optaget af at få den formastelige bragt til tavshed

Det er da klart, hvis du kun går og råber ved siden af - han skal jo have
noget ud af det...

> Kort snor (mens han hopper og danser)

Husk at tryk avler modtryk....

sorry, der skulle have stået ham

> Jeg siger "NEJ" eller rettere sagt råber for at han overhovedet kan høre
> mig - der er jo en allerh*lvedes larm fra den anden skabede køter som
> formentlig er totalt forsømt (dét skrev jeg ikke! ) og Blackie

Du kan så konstatere, at det ikke hjælper at råbe NEJ - så det ville jeg
holde op med med det samme og finde på noget andet...

> [...]

> Jeg vejer 86 kg. så jeg har ingen problemer med at holde ham, så jeg
> fortsætter bare med Blackie mens han vil blive og slås.

Pointen er, at det ikke skal være nødvendigt at bruge 86 kilo til at holde
hund med, men få hunden til at blive interesseret i dig i stedet for den
gøende hund

Connie

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 13:27

C.H, skrev:

> Pointen er, at det ikke skal være nødvendigt at bruge 86 kilo til at
> holde hund med, men få hunden til at blive interesseret i dig i
> stedet for den gøende hund

Helt enig, en hund skal styres med psyken og ikke fysikken

/Jens (hvis hunde da samlet er meget stærkere end ham selv)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-07 22:24

C.H skrev:

> [...]
> gøende hund og Blackie får en umiddelbart fordel ved at give dig
> opmærksomhed i stedet for hunden, så har står du tilbage med

Det er foreløbig umuligt at få hul igennem til Blackie i dén situation.
Hans

Fra : C.H

Dato : 04-10-07 09:26

> Det er foreløbig umuligt at få hul igennem til Blackie i dén situation.
> --

Er det en konklusion du laver på forhånd eller har du lavet forsøget?

Connie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-10-07 09:45

C.H skrev:

> Er det en konklusion du laver på forhånd eller har du lavet forsøget?

Han er lige så svær at trænge igennem til som dig - begge forsøg gjort in
real life
Hans

Fra : C.H

Dato : 04-10-07 09:52

> Han er lige så svær at trænge igennem til som dig - begge forsøg gjort in
> real life
> --

Du er da en rigtig charmetrold...

Connie - som godt så smileyen, men alligevel nok synes kommentaren var lidt
malplaceret og ufortjent... men dig om det... Jeg forlader hermed tråden...

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 10:08

C.H, skrev:

> Du er da en rigtig charmetrold...

Enig, den var under bæltestedet.
Mine råd skulle så til gengæld latterligøres,
det fremmer ikke lysten til at komme med råd i fremtiden.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-10-07 10:24

pwh skrev:

> Enig, den var under bæltestedet.

Årh...

> Mine råd skulle så til gengæld latterligøres,

Jeg har ikke på noget tidspunkt forsøgt at latterliggøre dig

> det fremmer ikke lysten til at komme med råd i fremtiden.

Jeg synes det er synd for dig!
Hans

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 12:37

Hans Paulin (6310), skrev:

> Jeg har ikke på noget tidspunkt forsøgt at latterliggøre dig

Udsagn i retning af at få udstoppedet hunden og sat på hjul
i stedet for at opdrage den feks. er latterliggørelse i min verden.
Muligt (sansynligt) at du ikke er enig med mig og Connie,
men derfor kan man jo godt holde debatten bare lidt saglig
når du nu selv har startet tråden.

> Jeg synes det er synd for dig!

På hvilken måde dog, min verden bliver da ikke fattigere
af at jeg evnt. ikke giver dig råd i fremtiden.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-10-07 12:46

pwh skrev:

> [...]
> Muligt (sansynligt) at du ikke er enig med mig og Connie,
> men derfor kan man jo godt holde debatten bare lidt saglig

Okay - jeg har så frekventeret andre grupper igennem årene hvor tonen er "rå
men hjertelig" (dk.fritid.bil/motorcykel) - det var i lyset af dét mit
udsagn skulle ses - det var ikke et forsøg på at latterliggøre *dig* som
person - dét ville være mig meget imod

> På hvilken måde dog, min verden bliver da ikke fattigere
> af at jeg evnt. ikke giver dig råd i fremtiden.

Jeg synes det er synd for dig at du tager det personligt.

Jeg læste for nylig at du før har haft problemer hér i gruppen på grund af
tonen - dét må da ikke være rart for dig at ha det sådan.
Hans

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 13:32

Hans Paulin (6310), skrev:

> [...]
> dét mit udsagn skulle ses - det var ikke et forsøg på at
> latterliggøre *dig* som person - dét ville være mig meget imod

Ikke for at tærske langhalm på det, men det var nu også mit råd
og ikke min person som jeg skrev at du latterligjorde.
Havde jeg følt det personligt skulle jeg nok have sagt fra
Jeg kender dig godt fra mototcykelgruppen, jeg kom der før
i tiden meget selv. Men når du er forholdsvis ny her i gruppen
er det nok ikke til skade lige at stikke fingeren i jorden før
du tager vaner derfra med til denne gruppe.

> Jeg synes det er synd for dig at du tager det personligt.

Det gør jeg som sagt heller ikke, opfattede det mere som at
du ikke kunne/ville forholde dig seriøst til hvad jeg skrev.

> Jeg læste for nylig at du før har haft problemer hér i gruppen på
> grund af tonen - dét må da ikke være rart for dig at ha det sådan.

Hvordan sådan, hvor er det lige du prøver at dreje debatten hen nu.
Havde du fulgt lidt med dengang var det netop at debatten ind imellem
blev for personlig når man blev uenige, er det ikke lidt det
du er startet op på nu, vi andre har da pænt diskuteret dit topic,
det er du åbenbart blevet træt af selv nu og skifter totalt spor.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-10-07 22:08

pwh skrev:

> [...]
> Jeg kender dig godt fra mototcykelgruppen, jeg kom der før
> i tiden meget selv. Men når du er forholdsvis ny her i gruppen

Nu har jeg så abboneret på den igennem årene i ny og næ.

> er det nok ikke til skade lige at stikke fingeren i jorden før
> du tager vaner derfra med til denne gruppe.

Det *er* gået op for mig at du er sårbar.

> Det gør jeg som sagt heller ikke, opfattede det mere som at
> du ikke kunne/ville forholde dig seriøst til hvad jeg skrev.

Jamen, det er vel en ærlig sag at have forskellige opfattelser!?

> Hvordan sådan, hvor er det lige du prøver at dreje debatten hen nu.

Jeg prøver at tegne et billede af dig som en person som måske kan blive lidt
stødt over en given bemærkning - dét er vel også en ærlig sag at du har det
sådant, ikke?

> Havde du fulgt lidt med dengang var det netop at debatten ind imellem
> blev for personlig når man blev uenige, er det ikke lidt det
> du er startet op på nu,

Nu svarede jeg så Conni med et glimt i øjet.

> vi andre har da pænt diskuteret dit topic,
> det er du åbenbart blevet træt af selv nu og skifter totalt spor.

Nå, jamen jeg beklager dybt!
Hans

Fra : pwh

Dato : 05-10-07 08:48

Hans Paulin (6310), skrev:

> Det *er* gået op for mig at du er sårbar.

Hvad er det dog for en gang bræk og lukke ud.
Nu går du *igen* efter manden og ikke bolden.

> Jamen, det er vel en ærlig sag at have forskellige opfattelser!?

Enig, og ideen med usenet er vel netop at man i fordragelighed
kan vende de forskellige synspunkter.
Det virkede ikke på mig som at det havde din interesse
da den straks skulle køres over på gulerødsdyrkning og hunde på hjul.
Jeg er da flintrende ligeglad, jeg finder da bare nogle andre at diskuterer med.
Men jeg undres da over at du starter en topic som du tilsyneladene
ikke gider diskuterer alligevel, men det er dit problem og ikke mit.

> Jeg prøver at tegne et billede af dig som en person som måske kan
> blive lidt stødt over en given bemærkning - dét er vel også en ærlig
> sag at du har det sådant, ikke?

Hvad i alverden har min person med hundedebat at gører.
Ved godt jeg er en meget spændende person,
men det er og bliver OT for gruppen at skulle diskuterer om mig.

> Nu svarede jeg så Conni med et glimt i øjet.

Nu er Connie ikke en jeg ville kalde for nærtagende,
men jeg synes også at man skal kende hinanden lidt bedre
før man fyrer den slags jokes af.
Men det er en sag mellem Connie og dig, jeg svarede hende mere
for at hun ikke skulle sidde med en fornemmelse af at værer sart.

> Nå, jamen jeg beklager dybt!

Sådan skal det lyde
Og lad os så komme tilbage til hundesnakken

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-10-07 10:03

pwh skrev:

> Hvad er det dog for en gang bræk og lukke ud.

Jeg har forklaret mig et par gange - stopper hér:
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-07 16:41

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Måske du skulle overveje det - hvis du er mere spænende end den gøende
> hund og Blackie får en umiddelbart fordel ved at give dig opmærksomhed i
> stedet for hunden, så har står du tilbage med gevinsten.

Den afprøvede jeg i dag med Biva, da vi gik forbi en meget gøende hund, der
glammede og hamrede på et bilvindue. Biva skulle lige til, at puste sig op
og i stedet for et nej, begyndte jeg at hoppe rundt og skabe mig og det
virkede. Biva glemte helt den anden hund. Gad vide, hvad naboens dreng,
der var med, har tænkt om min opførsel.

Tak for det råd i hvert fald.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : C.H

Dato : 04-10-07 17:08

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det virkede. Biva glemte helt den anden hund. Gad vide, hvad naboens
> dreng, der var med, har tænkt om min opførsel.

Velbekomme da!
Der er ikke grænser for, hvad vi vil udsætte vores ry og rygte for, når vi
har hund

Jeg har også tænkt venlige tanker om mine naboer en gang imellem over det
faktum, at de ikke mange gange har sendt bud efter den blå vogn

Connie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-07 08:57

> [...]
> gjort for at få Blackie rolig under *de* omstændigheder?
>
> (Kan i øvrigt tilføje at vi ikke rigtig længere har heste-problemer )

Hej Hans

Jeg tror jeg ville prøve samme taktik som med hesten. Denne gang, ville jeg
nok alligevel, gøre det lidt anderledes, ved at når du kan mærke, at han
begynder at tænde op, ( Han ved jo godt spidsen venter lidt længere
fremme. ) Holder du pause, til han er nede på jorden igen.... Gå så lidt
tilbage, og vend igen.... Hold hans opmærksomhed fanget, og se om ikke du så
kommer lidt længere. Her er det så vigtigt, at du er helt rolig og
afslappet, som om du helt har glemt den anden hund.... Når du prøver at
holde hans opmærksomhed, skal det helst være på fælles hyggeniveau, og ikke
kommando mode, hvis det ellers kan lade sig gøre

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-07 09:51

Benny Mortensen skrev:

> Jeg tror jeg ville prøve samme taktik som med hesten. Denne gang,
> ville jeg nok alligevel, gøre det lidt anderledes, ved at når du kan
> mærke, at han begynder at tænde op,

Han går fra 0-100 på et nanosekund

> [...]
> fremme. ) Holder du pause, til han er nede på jorden igen.... Gå så
> lidt tilbage, og vend igen.... Hold hans opmærksomhed fanget, og se

Prøver jeg næste gang

I går var vi dog 50 m. parallelt ud ud for spidsen da den begyndte at gø,
hvorefter Blackie tændte helt af.

Blackie ved jo så selvfølgelig heller ikke at den anden ikke kan komme efter
os på grund af hegn og låge, så han går straks i adrenalin-mode

> Her er det så vigtigt, at du er
> helt rolig og afslappet, som om du helt har glemt den anden hund....

Jeg prøvede i dag at lave mig selv om for at forsøge at smitte ham med ro i
stedet for at overføre mine negative forventninger til ham - dét lykkedes
fint

Det skal dog siges at vi ændrede ruten væk fra den pågældende hund.

Det går så fint med ham på mange områder og jeg vil ikke forcere noget -
analogt med et barn der tar et skoletrin af gangen

> Når du prøver at holde hans opmærksomhed, skal det helst være på
> fælles hyggeniveau, og ikke kommando mode, hvis det ellers kan lade
> sig gøre

Han er meget, meget svær at trænge igennem til når han er fokuseret på en
anden (ubehagelig) hund

Jeg har prøvet alle "modes" uden undtagelse
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-07 11:28

> Han går fra 0-100 på et nanosekund

Ja hvad pokker, man er jo ikke søn af to krudtugler for ingenting vel

Forresten, gør endelig god brug at hans snude, han kan blive en formidabel
sporhund.
Men han skal have brændt noget energi af, også mere, end man umiddelbart
skulle tro.
Men det har du vist opdaget ....

> [...]
> fint
>
> Det skal dog siges at vi ændrede ruten væk fra den pågældende hund.

Ja det er ret så vigtigt, at du udstråler den ro, som fortæller ham, at du
helt lever op til din størrelse... Bare det, at du tager et fastere greb i
remmen, er for ham, et tegn på utryghed hos dig, og så er viseren på vej, op
i det røde felt.
Det er vel noget af det sværeste for en hundeejer. At lære at reagere på
tingene, når de sker... Og ikke på de ting, man tror, eller regner med, der
sker.

> Det går så fint med ham på mange områder og jeg vil ikke forcere noget -
> analogt med et barn der tar et skoletrin af gangen

Det er også måden. Hellere gøre tingene et par gange mere....
Og altid, spille med hjernen, ikke med musklerne.

M.V.H....Benny..

> Han er meget, meget svær at trænge igennem til når han er fokuseret på en
> anden (ubehagelig) hund

Tell me about that .... Havde selv noget tilsvarende med faderen.... Han
kom vist bare fra et sted, manden godt kunne komme lidt overrislet hjem, og
efter hvad jeg kan skønne, så skulle vise, hvem der var mand i huset.... Og
det gik åbenbart for en tid, men så blev han tilpas stor, og det var
åbenbart mor, der stod for maden, og så tror jeg, Donald og ejeren blev
uenige om, hvem der var mand i huset.... I hvert fald tror jeg, at Donald
fortalte ham, at man baskede ikke hende, der holdt foderskålen attraktiv,
uden at blive uvenner med ham.

> Jeg har prøvet alle "modes" uden undtagelse

Det er da altid noget, så er der ingen overraskelser i vente ...

Jeg havde håbet, da i hentede ham, at i havde sat et par timer af, så vi
senere havde gået en tur alle sammen, så overgange blev lidt mere
glidende.... Det tror jeg havde sparet jer, for et par problemer undervejs.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-07 12:39

Benny Mortensen skrev:

> han skal have brændt noget energi af, også mere, end man
> umiddelbart skulle tro.
> Men det har du vist opdaget ....

Når vi slipper ham på stranden kan vi ikke "se hans røv for bare poter"

> [...]
> at du helt lever op til din størrelse... Bare det, at du tager et
> fastere greb i remmen, er for ham, et tegn på utryghed hos dig, og så

Ja, dét er ikke helt løgn

> Det er vel noget af det sværeste for en hundeejer. At lære at reagere
> på tingene, når de sker... Og ikke på de ting, man tror, eller regner
> med, der sker.

Ja, det var det jeg prøvede på i dag

> Det er også måden. Hellere gøre tingene et par gange mere....
> Og altid, spille med hjernen, ikke med musklerne.

Ja

> [...]
> huset.... I hvert fald tror jeg, at Donald fortalte ham, at man
> baskede ikke hende, der holdt foderskålen attraktiv, uden at blive

Okay!

Vi véd så at Blackie osse har traumer med fra én eller flere af de 1.
familier der havde ham - en såret flygtning, so to speak.

> Det er da altid noget, så er der ingen overraskelser i vente ...

Nej, nu hjælper kun bønner

> Jeg havde håbet, da i hentede ham, at i havde sat et par timer af, så
> vi senere havde gået en tur alle sammen, så overgange blev lidt mere
> glidende....

Vi fik ham dæmpet ned på gåturen (han sprang op og slikkede Zofia på næsen
)

> Det tror jeg havde sparet jer, for et par problemer
> undervejs.

Vi ville bare ikke ha ham hidset op igen
Hans

Fra : Anette

Dato : 05-10-07 22:43

Hans Paulin (6310) wrote:
> I går var vi dog 50 m. parallelt ud ud for spidsen da den begyndte at
> gø, hvorefter Blackie tændte helt af.

Hej Hans

Jeg ved godt vores Andy, er noget hårdere ramt end de fleste andre hunde,
ved at være så angst for andre hunde som han nu er.
MEN, måske kan du bruge det samme trick på Blackie?
Ikke langt fra hvor vi bor, er en gård hvor der står en hønsehund lænket de
fleste af døgnets timer. Den hund går helt bananas når der går mennesker
eller hunde forbi - og dermed selvfølgelig også når vi går forbi med Andy.
I de første uger flejnede Andy totalt skråt når vi nærmede os den gård -
uanset om hønsehunden var ude eller ej. Andy gjorde sig bred for brystet,
spændte op i forbenene, savlede, gøede, knurrede, logrede og havde ikke to
poter på jorden samtidigt.Hans øjne var røde i det "hvide", pupillerne helt
store og han halsede hårdt og hurtigt - med andre ord helt oppe i det
mørkerøde felt af stress/angst.

Vi begyndte så at dække ham af så snart han begyndte at køre op. Det sekund
han blev stiv i forbenene, ørerne løftede og han blev "høj over rumpen":
Ned i dæk. Og der blev han så beordret til at blive liggende til han var
roligere.
Vi stod med front mod ham, foran ham - mellem ham og udsigten til den gård
han mente var så farlig. Sagde ikke noget udover et stille Dygtig -bliv- dæk
og fodre ham med godbidder...mens vi gjorde alt for selv at virke rolige og
afslappede " her er ikke noget at være bange for -agtige".
I de første mange uger kunne det godt tage ½-1 time at komme forbi den gård,
med en nogenlunde rolig hund.

Andy er stadig - efter 1 år - bange for den hønsehund; men han puster sig
ikke op mere. Han trækker for at komme forbi hurtigt, men samler nu
adrenalin, som han så lader gå ud over noget andet...og derfor kommer han nu
i dæk EFTER vi er gået forbi, hvorefter vi fodrer ham med godbidder, så han
kan få det stress ud af kroppen ( mest så det ikke slipper ud som et angreb
på en eller anden sageløs cyklist eller andet der kommer forbi)

Andre lydighedsøvelser hjælper også, hvis man "griber hunden tidligt nok".
Inden den når at køre op , få den til at lave øvelser den kender:
lydighedsøvelser eller cirkustrick ( give pote, gå 8-taller mellem ens ben
....) whatever der kan få den til at tænke på noget andet og få
stressbarometeret til at falde. Godbidder dæmper også stress.

Det tager masser af tid, masser af tålmodighed...men i det lange stræk så
hjælper det. Det hjælper ikke at skælde ud, når hunden er stresset op hører
den intet, mærker intet og ser intet andet end den anden hund.

God arbejdslyst

Anette ( just hjemkommet fra 10 dage i spansk solskin - kan anbefales

www.philana.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-10-07 23:47

Anette skrev:

> Hej Hans

Hej!

> Jeg ved godt vores Andy, er noget hårdere ramt end de fleste andre
> hunde, ved at være så angst for andre hunde som han nu er.

Er det kun hunde som sådan han er bange for - eller er det også fodgængere
m.m.?

> MEN, måske kan du bruge det samme trick på Blackie?

Blackie er meget angst *som sådan* - en due der letter, en tilfældig lyd, et
vindue der bliver lukket op

Tæver er han dog sjældent bange for - tværtimod

> [...]
> øjne var røde i det "hvide", pupillerne helt store og han halsede
> hårdt og hurtigt - med andre ord helt oppe i det mørkerøde felt af

Lyder som Blackie

> [...]
> sekund han blev stiv i forbenene, ørerne løftede og han blev "høj
> over rumpen": Ned i dæk. Og der blev han så beordret til at blive

Okay

> [...]
> Dygtig -bliv- dæk og fodre ham med godbidder...mens vi gjorde alt for
> selv at virke rolige og afslappede " her er ikke noget at være bange

Lyder rigtigt

> I de første mange uger kunne det godt tage ½-1 time at komme forbi
> den gård, med en nogenlunde rolig hund.

Dét var saftsusemig lang tid!

> Andy er stadig - efter 1 år - bange for den hønsehund;

Dét var længe

> men han puster
> sig ikke op mere.

Okay - fint nok

> Han trækker for at komme forbi hurtigt, men samler
> nu adrenalin, som han så lader gå ud over noget andet...

Hæ hæ - hvor jeg kender det

> [...]
> med godbidder, så han kan få det stress ud af kroppen ( mest så det
> ikke slipper ud som et angreb på en eller anden sageløs cyklist eller

Det jo dét!

> [...]
> mellem ens ben ...) whatever der kan få den til at tænke på noget
> andet og få stressbarometeret til at falde.

I dag gav jeg ham kærtegn (for at få lidt endorfiner ud i hans blodbane -
han elsker at blive nusset ) nede i byen hvor han var meget nervøs

> Det tager masser af tid, masser af tålmodighed...men i det lange
> stræk så hjælper det.

Det hævder min søde kone osse

> Det hjælper ikke at skælde ud,

Nej, dét har jeg også opgivet

> når hunden er
> stresset op hører den intet, mærker intet og ser intet andet end den
> anden hund.

Korrekt!

> God arbejdslyst

Tak!

Han er så sød og er kommet så langt på 6 uger at der er en meget tydelig
forskel fra da vi fik ham og så til nu

Er Andy osse en genbrugshund - eller har I styr på hvad han er blevet udsat
for som hvalp?

> Anette ( just hjemkommet fra 10 dage i spansk solskin - kan anbefales

Hæ hæ - velkommen hjem - og tak fordi du svarede
Hans

Fra : Anette

Dato : 06-10-07 00:42

Hans Paulin (6310) wrote:
> Er det kun hunde som sådan han er bange for - eller er det også
> fodgængere m.m.?

Andy er kun bange for andre hunde, men alt nyt er svært for ham.
Tager vi f-eks en frisbee med på gåturen - hvor alle hundene er løse - så
går han hjem.
I starten var det højt græs der skræmte ham, en ny leg, pludselige lyde, alt
hvad han ikke kendte..så daffede han af og ville hjem, indtil vi lokkede med
et utal af godbidder. ( Han er MEGET madglad. Det gør det nemmere

> Tæver er han dog sjældent bange for - tværtimod

Andy skelner ikke mellem han eller hun -heller ikke størrelse.
Det kan være chihuahua eller rottweiler - han er lige bange.

> Dét var saftsusemig lang tid!

Jeps- men det giver pote at tage sig den tid. Andy ville jo gerne videre,
væk, men fik lært på den hårde måde at han kommer ikke videre ved at flejne
ud, men kun ved at være rolig.

> Det jo dét!

Andy har bidt hul i en forbipasserende mands bukser. Manden gjorde
ingenting, så ikke engang på Andy da han gik forbi, men vi havde netop
passeret en papillon på det modsatte fortov, og Andy tog det ellers pænt -
men havde så gemt adrenalinophobningen i kroppen. Hold fast vi blev
forskrækkede ...og ærgerlige. Der havde intet været at se på Andy - intet.
Selvfølgelig betalte vi manden bukser - men ærgelsen var mest at vi ikke
havde set det komme ( Vi er klogere nu.

> I dag gav jeg ham kærtegn (for at få lidt endorfiner ud i hans
> blodbane - han elsker at blive nusset ) nede i byen hvor han var
> meget nervøs

God ting - husk små doser, men tit af det han er utryg ved.
Prøv at gå med ham i byen om aftenen når der ikke er mange mennesker, så han
lærer byens lugte at kende.
Så er der ikke så mange ting han skal forholde sig til når der er flere
mennesker. Små doser - skridt, langsom tilvænning.

> Det hævder min søde kone osse

Klog hustru du har - lyt til hende

> Han er så sød og er kommet så langt på 6 uger at der er en meget
> tydelig forskel fra da vi fik ham og så til nu

Dejligt

> Er Andy osse en genbrugshund - eller har I styr på hvad han er blevet
> udsat for som hvalp?

Andy er en genbrugshund. Var 5 år da han flytte ind her, sidste år i juli.
Vi ved at han aldrig var udenfor sin tidligere families have. Han var ikke
vant til at gå tur o.s.v. De ville aflive ham fordi han var voldsomt
agressiv. Det var han nu ikke, men han havde ondt + + +. Ørebetændelse,
tandkødsbetændelse og håndfladestore betændte sår under en uplejet langhåret
pels kan gøre en hvilken som helst hund utidig.

Han er en glad hund i dag. Han er stadig bange og utryg ved andre hunde, men
vi tager små skridt fremad hver dag...og ind imellem frustrende skridt
tilbage. Men ellers trives han her i vores flok. Han ELSKER at træne.
Alt...lydighedstræning, spor, agility, cirkustricks...alt, bare det er noget
han skal tænke over. Han nyder det ud over alle grænser. Det er ikke alt der
er lige let for ham, men hvor er han stolt når det så lykkes at "knække
koden" også selvom koden "bare" er at hoppe op og sætte sig på en træstub og
dermed få godbidden ) Det er slet ikke så svært at udfordre vores hunde-
de er nogle madører alle 3. En gåtur hen over en stabel fældede træer, en
godbid gemt i et træ's forgreninger eller i et gammelt bildæk...huha, der
skal tænkes så

> Hæ hæ - velkommen hjem - og tak fordi du svarede

Der er koldt herhjemme ...og anytime. Jeg håber at vi her i gruppen kan
hjælpe jer lidt på vej.
Men ellers er en god adfærdsbehandler/ træner GULD værd for både hunden og
Jer. Til træning, men også som sparringpartner når hundens adfærd bliver for
mærkelig...eller man selv bliver frustreret og synes det er for svært.
For os har Pia, indehaver af www.dyreadfaerdsklinikken.dk , været
altafgørende for at de to af vores 3 hunde er velfungerende i dag. ( Den 3.
hund, Dagmar har været 112% velfungerende hele tiden, også her )

Anette
www.philana.dk

Fra : Zofia Paulin

Dato : 06-10-07 08:16

Kære Anette!

Jeg har læst dit svar til min mand, Hans og jeg må indrømme at jeg blev
meget berørt over din måde at arbejde med Andy på. Og din tålmodighed og
kærlighed til hunden.

Jeg tager regelmæssigt med Blackie til gågaden i Sønderborg (1-2 gange i
ugen) ved 15 tiden hvor der er folk på gaden og lader ham lære at det ikke
er farligt. Jeg gjorde intuitivt det - lige fra første gang vi var i byen -
at jeg satte mig mange gange ved siden af ham og nussede ham - jeg kunne
tydeligt mærke hvor hurtigt han kom til at slappe af.

Jeg kan godt se - efter jeg har læst dit indlæg i går - at jeg skal bruge
endnu mere tid på at stoppe og nusse ham, faktisk hver gang han forsøger at
løbe væk fra gågaden.

Endnu en gang tak for dit gode eksempel og fuld respekt til dig for hvad
du gjorde for at hjælpe Andy.

Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Anette

Dato : 06-10-07 17:11

Kære Zofia
> Jeg har læst dit svar til min mand, Hans og jeg må indrømme at jeg
> blev meget berørt over din måde at arbejde med Andy på. Og din
> tålmodighed og kærlighed til hunden.

Vi/ jeg gør jo ikke mere for vores hunde, end så mange andre gør med deres
"bøwle-hunde"
For os alle handler det jo om at give vores hunde et godt liv.

> [...]
> første gang vi var i byen - at jeg satte mig mange gange ved siden af
> ham og nussede ham - jeg kunne tydeligt mærke hvor hurtigt han kom

Super! Prøv at få ham til at dække mens du nusser ham. Når han ligger
ned er det sværere for ham at stresse op og han kan slappe bedre af.
Prøv evt at lære ham et "border -dæk" altså at ligge i dæk med hovedet fladt
helt nede på jorden. Det er umuligt for en hund at stresse når den ligger
sådan.
Det er nemt at lære den hjemme på stuegulvet. En godbid i hånden, hunden i
dæk, hånden lukket om godbidden, håndryggen mod hundens snude og hånden
føres helt ned på gulvet, evt en hånd der blidt trykker den nedad i nakken,
samme sekund den strækker ud og lægger hovedet helt ned, kommando: Helt
ned... masser af ros, DYGTIG!!! og godbid. Det skal gentages en hel del
gange før den sidder så fast at man kan bruge den kommando ude i den farlige
virkelighed

> Endnu en gang tak for dit gode eksempel og fuld respekt til dig for
> hvad du gjorde for at hjælpe Andy.

"Fordelen" ved en bøwlehund er at man får så mange sejre, sammen med sin
hund. Det kan være frustrerende og give grå hår, når alting går i stå og man
ikke forstår hvad der sker i hovedet på hunden. Men når det lykkes, det
lille fremskridt..YYAAHOOOO hvor er det fedt. At se sin bange hund vokse til
at turde mere, at se hvor stolt den er når noget lykkes - det er dejligt og
giver en lidt speciel sammenhørighed med hunden.

kh/Anette
www.philana.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-10-07 08:20

Anette skrev:

> [...]
> I starten var det højt græs der skræmte ham, en ny leg, pludselige
> lyde, alt hvad han ikke kendte..så daffede han af og ville hjem,

Samme som sagt hér.

> indtil vi lokkede med et utal af godbidder. ( Han er MEGET madglad.
> Det gør det nemmere

Blackie er tynd som en bønnestage - der er endnu ikke meget mad der kan
lokke ham

> Andy skelner ikke mellem han eller hun -heller ikke størrelse.
> Det kan være chihuahua eller rottweiler - han er lige bange.

'kay...

> Jeps- men det giver pote at tage sig den tid. Andy ville jo gerne
> videre, væk, men fik lært på den hårde måde at han kommer ikke videre
> ved at flejne ud, men kun ved at være rolig.

Flot!

Zofia og jeg er begge lige imponerede over den tid i bruger! Respekt!

> [...]
> Andy - intet. Selvfølgelig betalte vi manden bukser - men ærgelsen
> var mest at vi ikke havde set det komme ( Vi er klogere nu.

Ja, f*ck for en oplevelse - jeg synes det har været strengt nok når Blackie
gik til "angreb" på en pensionist med barnebarn :-/

> God ting - husk små doser, men tit af det han er utryg ved.
> Prøv at gå med ham i byen om aftenen når der ikke er mange mennesker,
> så han lærer byens lugte at kende.

Han får en bytur af mig hver dag i vores lille by hér - og Zofia kører af og
til med ham til Sønderborg og tar på en tur på gågaden.

> Så er der ikke så mange ting han skal forholde sig til når der er
> flere mennesker. Små doser - skridt, langsom tilvænning.

Okay.

> Klog hustru du har - lyt til hende

Dit oprindelige indlæg har faktisk fået hende til at sidde og skrive i news
nu hér for 1. gang

> Andy er en genbrugshund. Var 5 år da han flytte ind her, sidste år i
> juli. Vi ved at han aldrig var udenfor sin tidligere families have.
> Han var ikke vant til at gå tur o.s.v.

Ak, ja - jeg synes jeg kender historien :-/

> [...]
> Ørebetændelse, tandkødsbetændelse og håndfladestore betændte sår
> under en uplejet langhåret pels kan gøre en hvilken som helst hund

Har selv haft kroniske smerter og véd hvad dét kan gøre ved humøret

> [...]
> men hvor er han stolt når det så lykkes at "knække koden" også selvom
> koden "bare" er at hoppe op og sætte sig på en træstub og dermed få

Fedest

> Det er slet ikke så svært at udfordre vores hunde - de er nogle madører
> alle 3. En gåtur hen over en stabel fældede træer,
> en godbid gemt i et træ's forgreninger eller i et gammelt
> bildæk...huha, der skal tænkes så

Hæ hæ

> Jeg håber at vi her i
> gruppen kan hjælpe jer lidt på vej.

Du har allerede hjulpet os meget

> [...]
> altafgørende for at de to af vores 3 hunde er velfungerende i dag. (
> Den 3. hund, Dagmar har været 112% velfungerende hele tiden, også her

Vi prøver at gå videre med dit link hvis det bliver for surt
Hans

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 06-10-07 13:07

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> altafgørende for at de to af vores 3 hunde er velfungerende i dag. ( Den
> 3. hund, Dagmar har været 112% velfungerende hele tiden, også her )

hej Anette

tak for ovenstående link, jeg har tænkt mig at melde begge mine hunde til på
forårsholdet 2008, selv om ingen af dem har adfærdsproblemer, for det lyder
til at være alle tiders sted at træne, når man som jeg ikke længere er
interesseret i egentlig lydighedstræning med efterfølgende prøve, men mere
går op i at give hundene nogle mentale udfordringer og samvær med andre
venlige hunde. Og så er det jo altid hyggeligt at møde andre hundemennesker.

Så det kan være, at vi mødes dér

Venlig hilsen, Anelise med de to labber

Fra : Anette

Dato : 06-10-07 17:33

A. S. Nielsen wrote:
> [...]
> efterfølgende prøve, men mere går op i at give hundene nogle mentale
> udfordringer og samvær med andre venlige hunde. Og så er det jo altid

Ud af de .tja hun har vist en 8-10 stykker, er det kun et hold der består af
hunde med adfærdsproblemer. Stresshundeholdet som det hold kaldes, hvor vi
går med Andy De andre hold er helt almindelige træningshold, lydighed på
forskellige niveauer, agility-sjov, hvalpemotivation o.s.v. Små hold med kun
8 på hver.
Dagmar går til agility-sjov, det synes hun er vildt skægt og Philana går på
"elite-hold" i lydighed Eliteholdet lyder så flot, men det betyder bare
af enkelte af deltagerne træner til en LP1 eller 2. VI andre er der kun for
at øge udfordringer til vores hunde.

For mig giver det noget specielt at kunne bruge Pia's viden som
adfærdsbehandler, når hundeflokken her er for "skøre i bøtten " Jeg har
ikke haft en hel flok før og det giver af og til nogle...øøøøh hvad skete
der lige der...situationer. Der har Pia mange gange kunnet "oversætte" for
mig, hvad der sker
Pia gør meget ud af at lære os hundeejere at "se" hunden, se hvad den
fortæller med sit kropssprog.Og især gør hun meget ud af at hunden skal
synes det er sjovt. Det er vigtigere end præstationen.
Både hundene og vi nyder at komme der, og vi har det skægt. Nede på jorden
og et par gode grin med hinanden - det er fedt

> Så det kan være, at vi mødes dér

Det kunne da være alletiders ) Vi er der helt sikkert næste år også, med
alle tre hunde.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Zofia Paulin

Dato : 07-10-07 15:17

Kære Anette!
Tak for dit svar. Og dog mener jeg stadig at det er helt fantastisk hvar
du/I gør for Andy og de andre hunde.
Jeg har øvet med Blackie i stuen "dæk" i går og idag og jeg synes han
fangede det i en fart. Jeg lod ham vente et øjeblik på at få den god bid så
hovedet kom helt ned på gulvet. Og roste ham så med det samme.
Endnu en gang tak for dit gode råd.
Jeg har også et andet spørgsmål - både til dig og til alle andre som har
måske nogen erfaring med det.
Sidste 2-3 dage er Blackie blevet meget urolig i bilen så snart han ser en
anden hund på gaden. Han for op og kaster sig på side- og bagruden. Idag
satte jeg mig på bagsædet sammen med ham for at kunne reagere på stedet. Jeg
vil ikke have at han får en dårlig vane. Indtil nu var der slet ikke
problemer med kørsel. Vi mødte et par hunde mens jeg sad der med ham - jeg
hold fast om ham, nussede ham og sagde "nej" mens han forsøgte at gø ad dem.
Har du eller nogen andre noget godt råd?
Kærlig hilsen - Zofia.
zofia@nypost.dk

Fra : Anette

Dato : 07-10-07 15:43

Zofia Paulin wrote:
> [...]
> bagruden. Idag satte jeg mig på bagsædet sammen med ham for at kunne
> reagere på stedet. Jeg vil ikke have at han får en dårlig vane.

Super godt at du griber fat i det med det samme. Måske er Blackie faldet så
meget til nu at han passer på sin familie lige meget hvor I er, og derfor
reagerer når han kan se "en trussel".?

> [...]
> hunde mens jeg sad der med ham - jeg hold fast om ham, nussede ham og
> sagde "nej" mens han forsøgte at gø ad dem. Har du eller nogen andre

Det er rigtig godt at du stresser ham af, og måske kan du bruge det med at
dække ham af, også i bilen.

En tanke...jeg ved ikke om det kan virke...Men måske kan du få ham til at
forbinde det at se en hund fra bilen med at få en godbid når han vel at
mærke er rolig.
Sid med ham som du gør nu, lade ham se hunden udenfor men inden han når at
stresse op, forsøge at angribe og gø - "montere" godbidden på hans snude,
dæk ham af og ros ham for at være rolig. Hold hans opmærksomhed fanget på
godbidden mens i kører forbi. Når I er kommet forbi hunden uden Blackie har
reageret - værsgo til godbidden og mere ros. Måske have en godbid mere klar,
til I er kommet længere væk, for Blackie vil sikkert være 100% klar over
hvor den hund var henne og ikke have glemt den, før der er noget andet der
fanger hans opmærksomhed.
Som skrevet, jeg ved ikke om det kan virke - men jeg tror at Blackie meget
hurtigt vil fange ideen med at når han er rolig og bare kigger på hunden så
får han en godbid. Han er jo kvik, jeres Blackie Hvis han kan lære at
se en hund fra bilen og bevare roen, vil det måske også være nemmere for ham
på gåturen?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Zofia Paulin

Dato : 09-10-07 15:24

Kære Anette!
Tak for dit svar. Jeg vil prøve det med en godbid fra i morgen.
Tusind tak for dit forslag - har på fornemmelsen at det vil virke.
Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Anette

Dato : 09-10-07 18:11

Zofia Paulin wrote:
> Kære Anette!
> Tak for dit svar. Jeg vil prøve det med en godbid fra i morgen.
> Tusind tak for dit forslag - har på fornemmelsen at det vil virke.

Det var da så lidt
Når I har prøvet nogle gange, så fortæl lige hvordan det går, om det virker.
Held og lykke med træningen

kh/ Anette
www.philana.dk

Fra : Zofia Paulin

Dato : 17-10-07 08:00

Anette skrev:

> Det var da så lidt
> Når I har prøvet nogle gange, så fortæl lige hvordan det går, om det
> virker. Held og lykke med træningen

Kære Anette!
Jeg kunne ikke få ham til at spise en god bid i sådan situation. Heller
ikke til at dække. Jeg sidder stadig sammen med ham på bagsædet og er
opmærksom på hvad der sker rundt omkring og hvem der kommer os i møde. Så
får han kommando "roligt" hvor jeg samtidig nusser ham på ryggen og når det
lykkes at han ikke kommer til at gø, så bliver han rost. Det går lidt på
skift foreløbig - men vi er tålmodige. Til genkæld gå det bedre udenfor på
vores ture - vi kan efterhånden passere flere hunde uden at han danser og
gør. Han vil bare gerne snuse det sted hvor de gik og det får han lov til.
Jeg melder gerne tilbage når der sket noget nyt.
Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Anette

Dato : 20-10-07 12:24

Kære Zofia
> [...]
> nusser ham på ryggen og når det lykkes at han ikke kommer til at gø,
> så bliver han rost. Det går lidt på skift foreløbig - men vi er

Okay - det er også svært at skulle ligge ned og slet ikke kunne se alt det
spændende og farlige udenfor.
Men det kommer nok. Dejligt at I har tålmodigheden - hold fast i den

> Til genkæld gå det bedre udenfor på vores ture - vi kan
> efterhånden passere flere hunde uden at han danser og gør. Han vil
> bare gerne snuse det sted hvor de gik og det får han lov til.

SUPER! Og jeg ser lige at Kim Christensen tilbyder en tålmodig
"sparringpartner" - det tilbud skal I absolut tage imod.
Det vil være rigtig godt for Blackie.

>Jeg melder gerne tilbage når der sket noget nyt.

Herligt - det vil jeg glæde mig til.

kh/ Anette
PS - håber du har nydt din ferie nede i solen

Fra : Zofia Paulin

Dato : 24-10-07 09:11

Kære Anette!
Tak for dine gode råd - du kan være sikker at vi har tålmodighed i
overdådighed - og Blackie er så dejlig når han er hjemme at man ikke kan
andet.
Jeg har det på samme måde med "brugte" hunde som du har det - selvom der
er noget arbejde der skal til, så vil jeg ikke bytte Blackie med en valp
efter at have ham her i to måneder og efter at vi alle tre har knyttet
stærke bånd sammen. Jeg mener også at det ikke er hundens skyld hvis den får
en dårlig start i sit liv pga mennesker - og den fejl vil jeg gerne hjælpe
ham med at rette.
Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : x Vuf x

Dato : 25-10-07 20:24

On Wed, 24 Oct 2007 10:10:41 +0200, "Zofia Paulin" wrote:

> [...]
>knyttet stærke bånd sammen. Jeg mener også at det ikke er hundens skyld
>hvis den får en dårlig start i sit liv pga mennesker - og den fejl vil

Jeg elsker solstrålehistorier.

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : Kim Christensen

Dato : 06-11-07 17:14

On 6 Nov., 09:09, "Zofia Paulin" <m...@privacy.net> wrote:

> Det siger jeg også - dejligt at der findes så hjælpsomme mennesker - den
> hjælpsomhed møder man ikke så tit!

Inden i allesamenkammer helt over på grund af min tilsyneladende
hjælpsomhed, så vil jeg tillade mig at afsløre den egoisme der ligger
til grund for dethele. Når man har en ung irsk ulvehund, så er det
lidt af en ekstrem oplevelse. Den er glad og pjattet, men der er altså
alligevel 50 kilo hund der kommer brasende.
De stofknuder som andre hunde kan gumle på i årevis, de kan
maskinvaskes og altmuligt, dem æder Happy i løbet af en uge. Jeg har
haft armen nede i halsen på ham fordi en havde sat sig fast.
Ud over Happy har jeg 3 andre hunde. Den ældste, Bjørn er snart 12, og
han kan faktisk godt lægge Happy ned ved brug af snilde, og
manøvredygtighed. Men han er ikke udholdende nok til at køre Happy
træt. Min snart 5 årgie spinone Eye kan godt holde ud et stykke tid
med Happy, men han står af når det bliver for voldsomt - og det gør
det nemt, for alt er ekstremt med irske ulvehunde. Min 2½ årige borzoi
Jaroff har lært Happy at han ikke finder sig i noget, men at de
derfor godt kan være gode venner. Jaroff er noget af en diva, og ikke
den der leger med alle og enhver. men ind imellem føler han trang til
at vis at han er de andre fysisk overlegen, og så løber han en tur, og
provokerer de andre til at jagte sig. Han er meget hurtig, og meget
manøvredygtig, og udmanøvrerer Eye og Happy uden problemer. De to
tager forfølgelsen op, de ser begge meget anstrengte ud, Eye taber
pusten, og Happy skvatter over sine egne ben. Så kigger Jaroff på dem
med et hånligt blik, og føler sig som den største, flotteste, og
hurtigste. Han er ikke engang forpustet. Det kan han leve højt på i en
uges tid. Happy er klar efter et par minutter.

Faktisk lykkes det for Blackie at få jordet Happy så meget at den
lille hund faldt helt til ro da vi kom hjem, uden at Bjørn behøver at
lægge ham ned, eller at han behøver at lægge Eye ned. Og Jaroff ved jo
allerede hvem der er den bedste og smukkeste, han blander sig ikke..

Nåja, så synes jeg da også at det er sjovt at tage billeder af hunde
der knokler med hinanden. Så egoismen trives helt bestemt også her.

Hilsen Kim

Fra : Zofia Paulin

Dato : 07-11-07 07:49

Kim Christensen skrev

> Nåja, så synes jeg da også at det er sjovt at tage billeder af hunde
> der knokler med hinanden. Så egoismen trives helt bestemt også her.

Hej Kim!

Kald din hjælpsomhed hvad du vil men det er da dejligt at både Blackie og
Happy har så meget ud af det.
Tak og kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-11-07 10:47

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Nåja, så synes jeg da også at det er sjovt at tage billeder af hunde
der knokler med hinanden. Så egoismen trives helt bestemt også her.

Så kan jeg da kun sige......

Blackie kom det helt rigtige sted hen....
Så kan Happy og Blackie tage deres ture, til gensidig glæde.

Så jeg håber da alle er enige... Han er alt for god at aflive.

Dejligt når der trods alt, er en Happy ending...

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-11-07 16:03

On 7 Nov., 07:49, "Zofia Paulin" <m...@privacy.net> wrote:

> Kald din hjælpsomhed hvad du vil men det er da dejligt at både Blackie og
> Happy har så meget ud af det.
> Tak og kærlig hilsen - Zofia.

De to kombattanter fik lov til at nyde hinanden igen i dag.

Hvis der er nogen der kan tage nogle flere hundekampbilleder, så er de
her.

http://musikmuseum.dk/laby/bdag2/

Hilsen Kim

Fra : Ragna

Dato : 09-11-07 16:57

Hvor har de nydt det!
Dejlige billeder af dejlige hunde, der rigtig får leget igennem!
Det er et smart køretøj, du har til den trætte hvalp.
Tusind tak for kigget. Sådan nogle billeder bliver man aldrig træt af.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-11-07 18:35

> Hvis der er nogen der kan tage nogle flere hundekampbilleder, så
> er de her.
>
> http://musikmuseum.dk/laby/bdag2/

Dejlige vovser begge to. Det kan godt se lidt drabeligt ud ind
imellem, men ingen tvivl om at de har nydt det. De må have været
godt trætte da de skulle hjem, men Happy var jo så heldig at have en
"taxi" ventende.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-11-07 19:15

> [...]

De to kombattanter fik lov til at nyde hinanden igen i dag.

Hvis der er nogen der kan tage nogle flere hundekampbilleder, så er de

Rigtige dejlige billeder.... Og det var egentligt meningen, at det skulle
være sket igår, men jeg var lidt for modig, og spiste ½ banan..... Det
skulle jeg ikke have gjort, så det meste af aftenen igår, og hele dagen
idag, har jeg været syg som bare pokker..... Nå men hvad pokker var det nu
der skulle ske.... Nå Jo..... Det kommer her.....:!!!!!!!

HJERTELIGT TILLYKKE MED DE 2 ÅR IGÅR ...... Blackie

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-07 23:38

Benny Mortensen skrev:

> HJERTELIGT TILLYKKE MED DE 2 ÅR IGÅR ...... Blackie

Må jeg på Blackies vegne sige mange tak - vi har sunget for ham ("I dag
er det Blackies fødselsdag... ), der kom fødselsdagskort til "Blackie
Paulin" og hvad har vi ikke alt...
Hans

Fra : Leyna

Dato : 10-11-07 09:32

On Fri, 9 Nov 2007 23:38:06 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Må jeg på Blackies vegne sige mange tak - vi har sunget for ham ("I dag
>er det Blackies fødselsdag... )

*LOL*

Nu sunger jeg normalt ikke for mine dyr (man skal jo ikke plage dem
unødigt), men Oy fik da osse en lille strofe da han fyldte 1 årfor
nylig. Det var dog mest fordi det kom til at lyde så åndsvagt. (I dag
er det Oyses (udtales Øjses) fødselsdag) Hehe... Det lød lige så
mærkværdigt som Oy ser ud!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-11-07 10:32

> [...]
dag
> er det Blackies fødselsdag... ), der kom fødselsdagskort til "Blackie

Jo, når kærligheden til både mennesker og dyr, er lagt i de rette folder...

Så jo.... Så har man alt

M.V.H....Benny & Ulla
+ Resten

Fra : Zofia Paulin

Dato : 10-11-07 09:32

Benny Mortensen skrev:

HJERTELIGT TILLYKKE MED DE 2 ÅR IGÅR ...... Blackie

Hej Benny!
Tusind tak på Blackies vegne - han blev ekstra nusset den dag og det er
han altid glad for. Han fik også ekstra godbid som han nød.
--
Med kærlig hilsen
Zofia

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-11-07 10:34

"Zofia Paulin" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tusind tak på Blackies vegne - han blev ekstra nusset den dag og det er
> han altid glad for. Han fik også ekstra godbid som han nød.

Ja han er en rigtig kælegris er han...
Og mindst lige så god en fodvarmer, som hans far.

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-11-07 23:43

Kim Christensen skrev:

> http://musikmuseum.dk/laby/bdag2/

ROFL

Fin serie du har skudt der
Hans

Fra : Zofia Paulin

Dato : 10-11-07 09:28

Kim Christensen skrev:

> De to kombattanter fik lov til at nyde hinanden igen i dag.
>
> Hvis der er nogen der kan tage nogle flere hundekampbilleder, så er de
> her.

Hej Kim!
Tusind tak for sidst! Og tusind tak for de skønne billeder - det er en
stor fornøjelse at se dem, om man ser dem mange gange så er de lige så sjove
hver gang.

--
Med kærlig hilsen
Zofia

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-11-07 13:37

On 3 Nov., 12:01, x Vuf x <sonpetnos...@nospampc.dk> wrote:

> Ok; så forstår jeg det bedre. Han er ikke udvokset og derfor
> ikke stor nok til at ligne en irsk ulvehund på filmen...<fnis>

Det har du ret i. Happy vejer for tiden lige knapt 50 kilo. Happys far
som jo altså er fuldt udvosket vejer 65 kilo. Vægten i sig selv kan
sagtens overgås af andre tungere racer som end ikke har samme højde.
Mens Happy vokser skal jeg holde lidt igen med hvor langt han går, men
jeg har 3 andre hunde der gerne vil gå så langt som til stranden hvor
de kan løbe frit. For at skåne Happy lidt bliver han kørt noget af
vejen i en slags barnevogn. Men han føler åbenbart at han er ved at
blive for gammel til den slags for han gider ikke vognen mere, han har
ellers tidligere nydt at blive kørt.

Jo, jeg mærkede tydeligt Paulin'ernes forbløffelse ved synet af Happy,
de havde vist forestillet sig noget meget mindre og sart i en 10 mdrs
hvalp/unghund. Alligevel var Blackie og Happy meget jævnbyrdige i
deres leg.
Det første møde, hvor jeg kun havde den gamle hund med var mere for at
Blackie kunne lære at passere/gå ved siden af en anden hund som det
var meningen at han blot skulle respektere tilstedeværelsen af.

Hilsen Kim

Fra : Zofia Paulin

Dato : 04-11-07 13:47

Kim Christensen skrev:

> [...]
> Blackie kunne lære at passere/gå ved siden af en anden hund som det
> var meningen at han blot skulle respektere tilstedeværelsen af.

Jo, du har ret - forbløffelsen ved synet af Happy var stor, men glæden ved
at se de to hunde lege så fredeligt og dejligt var mindst ligeså.

I går (dagen efter de to legede sammen) havde vi gæster som Blackie aldrig
har set før. Indtil nu gav det meget mere ballade - han var urolig, gøede og
var bange for de fremmede. I går kom han i stuen da vi alle sammen sad ved
bordet og hans reaktion blev begrænset til to, tre svage "vuf". Så lagde han
sig på gulvet ved siden af mig og Hans og sov. Hele aftenen var han så
dejlig rolig at det var en fornøjelse at se på ham. Efter ca 15 min. tog
han en runde rundt om bordet (vi var syv mand i alt) og stille og roligt
snusede til de mennesker, så lagde han sig igen på sin plads.

Vi er sikre på at den gode oplevelse med Happy og mødet med Bjørn igen giver
ham selvtillid tilbage - det var i hvert fald pragtfuldt at se ham sådan som
i går.
Han begyndte også i den sidste tid sove og hvile sig meget mere her hjemme -
før har han vandret meget og virkede lidt rastløs.

Hvis du får tid og overskud til det at Blackie og Happy kunne mødes ved
stranden igen - så kommer vi meget gerne og bliver taknemmelige på Blackies
vegne.

Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Leyna

Dato : 05-11-07 08:42

On Sun, 4 Nov 2007 13:46:52 +0100, "Zofia Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>Jo, du har ret - forbløffelsen ved synet af Happy var stor, men glæden ved
>at se de to hunde lege så fredeligt og dejligt var mindst ligeså.

Det der faktisk glæder mig mest ved at læse om Blackie er, at denne
lækre hund fik en shance mere. Det er så nemt at dømme problemhund,
når det i virkeligheden er hos ejeren det rigtige problem ligger.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Zofia Paulin

Dato : 05-11-07 08:58

Leyna skrev:
> Det der faktisk glæder mig mest ved at læse om Blackie er, at denne
> lækre hund fik en shance mere. Det er så nemt at dømme problemhund,
> når det i virkeligheden er hos ejeren det rigtige problem ligger.

Glæder mig at høre det - det er nemlig også min mening. Og Blackie viser så
meget kærlighed her hjemme at man nemt finder kræfter til at hjælpe ham
trods lidt vanskelig start. Nu - to måneder efter vi fik ham - er det
allerede meget anderledes hund vi har. Det er bare så dejligt at se hvor
godt fremad det går med ham.
Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Anette

Dato : 05-11-07 23:49

Leyna wrote:
> Det der faktisk glæder mig mest ved at læse om Blackie er, at denne
> lækre hund fik en shance mere. Det er så nemt at dømme problemhund,
> når det i virkeligheden er hos ejeren det rigtige problem ligger.

HØRT!!

Også jeg glæder mig over at læse om hvor godt det går med Blackie. Hvor er
det dejligt at han lige landede hos Hans og Zofia, som gør meget for at vise
ham at verden er faktisk et ret rart sted og slet ikke så farlig. Dejligt

Og ikke mindst - jeg tager også hatten af for Kim og hans lækre vovser som
tager sig tid til at være med. Den slags hjælpsomhed er så sjælden, at man
bliver helt varm om hjertet
( Super billeder fra strandturen - tak for kigget)

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Zofia Paulin

Dato : 06-11-07 09:09

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 06-11-07 13:19

> Det siger jeg også - dejligt at der findes så hjælpsomme mennesker - den
> hjælpsomhed møder man ikke så tit!
>
> --
> Med kærlig hilsen
> Zofia

Ja, jeg har også nydt både historierne og de dejlige strandbilleder, og kan
fuldt ud tilslutte mig Anettes ord.

venlig hilsen, Anelise - (hvis 5 årige lab.tæve er blevet fuldstændig
legesyg og fjollet, efter at den nu 10 mdr. gamle lab."hvalp" er kommet til,
så det går også vildt for sig på vore daglige strandture).

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-10-07 20:53

On 25 Okt., 21:24, x Vuf x <sonpetnos...@nospampc.dk> wrote:

> Jeg elsker solstrålehistorier.

I eftermiddags mødtes min gamle hund og jeg med Ziofia og Blackie. Det
gik faktisk helt udramatisk, efter at have gået lidt ved siden/foran/
bag hinanden fik hundene snuset til hinanden, og bortset fra en lille
tilrettevisning fra min den gamle undervejs, gik det helt uden
problemer.
Jeg lagde mærke til at Blackie undgik direkte øjenkontakt til min
hund, og faktisk ikke på noget tidspunkt lagde op til konflikt. Ved en
lejlighed havde min gamle dreng tisset på et nedløbsrør,og da tissede
blackie på samme sted bagefter, men i "ladystyle", selvom han også kan
det andet.

Blackies problem er nok at han skal registrere og oberservere alt, og
har svært ved at koncentrere sin opmærksomhed på noget i mere end et
par sekunder. Lidt øvelse i lineføring vil sikkert pynte også.
Han er en rask toårig hanhund der bare skal have brugt noget energi,
så vi prøver igen en dag hvor jeg tager en nyere model hund med, men
stadig har den gamle med til at holde skik på ungdomen.
I mine øjne er Blackie absout ikke noget håbløst tilfælde, men det
kræver bare tålmodighed at få fortidens synder rettet ud.

Hilsen Kim

Fra : Anette

Dato : 25-10-07 22:07

Kim Christensen wrote:
> Han er en rask toårig hanhund der bare skal have brugt noget energi,
> så vi prøver igen en dag hvor jeg tager en nyere model hund med, men
> stadig har den gamle med til at holde skik på ungdomen.

Super
At Blackie vil holde øje med alt hele tiden, er "normalt" for en hund der
har været "bange". Ligeom det at han ikke letter ben ( dominans) men sætter
sig ( markerer, men underdanig) Han har fattet situationen og opført sig
flot. SUPER!!!
Han lærer stille og roligt at de andre hunde ikke allesammen er farlige; men
det tager noget tid når først "tanken" har været der.

> I mine øjne er Blackie absout ikke noget håbløst tilfælde, men det
> kræver bare tålmodighed at få fortidens synder rettet ud.

Dejligt - også min fornemmelse, efter hvad Zofia og Hans har skrevet om ham.
Fedt at det gik så elegant, med jeres møde. Med sin nye fabelagtige familie,
skal han nok få det lært, alt sammen, også noget lineføring. Og især når
der stadig er hjælpsomme mennesker som du, der gider bruge tid på at hjælpe
til. Tak for dig og din gode hund

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Zofia Paulin

Dato : 26-10-07 12:51

Hej Kim!
Endnu en gang tak for din hjælpsomhed og tålmodighed og alle de søde ord
om Blackie. Det er fantastisk at der findes mennesker som dig som tænker
mere på de andre væsenners (også dem på fire ben) velvære end på sin brugte
til dette tid. Jeg er også meget glad for at opleve Blackie på sådan
fredsomlig måde over for en helt fremmed hund. På vejen hjem har jeg stopped
ved stadion i Broager og gav ham ca 35 min tur hvor han fik lov til at løbe
og snuse efter sit eget behov. Og da vi omsider ved 17.30 landede hjemme og
han fik en ordentlig mængde af vand - så hørte jeg ikke mere til ham i mange
timer.

I dag - på sin sædvanlige formiddags tur med Hans - mødte han også andre
hunde (en stor valp og en dejlig rolig tæve) som han fik lov til at lege
med. På vores senere tur på stranden virkede han meget glad og afbalanceret.

Det er helt tydeligt hvor meget de positive oplevelser styrker hans
selvtillid - ting tager tid men det er dejligt at se ham klare sig bedre og
bedre i de situationer som for ham stadig er meget præget af angst. Han
falder nu meget hurtigere til ro og støtter sig mere til os via
øjenkontakt - det var svært for ham i starten at finde overskud til det.

TAK!!!
Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-11-07 17:32

On 26 Okt., 12:51, "Zofia Paulin" <m...@privacy.net> wrote:

> [...]
> falder nu meget hurtigere til ro og støtter sig mere til os via
> øjenkontakt - det var svært for ham i starten at finde overskud til det.

I dag mødtes vi ved stranden, Zofia og Hans med Blackie, og jeg med
Bjørn og Happy. Og det gik jo helt godt. Min gamle hund Bjørn var mest
fikseret på Zofias lommer, og Blackie og Happy var beskæftiget med
inanden. Der er lidt billeder af konfrontationen her...

Fra : Zofia Paulin

Dato : 02-11-07 21:16

Hej Kim!
Tak for dine dejlige hunde, for at du ville bruge din tid og for al den
glæde Blackie har oplevet ved mødet med Happy. Billederne er skønne og
sjove - man bliver i godt humør når man kigger på de to løbende og legende
gute...
Vi har mødt en løs hanhund på vores aftenstur - hunden kom helt tæt på
Blackie inden den blev taget af sin ejer - og det gik totalt lydløst.
Det er stor glæde for mig at se Blackie mere og mere afslappet.
Endnu en gang TAK - det var hyggeligt!
Kærlig hilsen - Zofia.

Fra : Leyna

Dato : 03-11-07 07:21

On Fri, 2 Nov 2007 21:16:08 +0100, "Zofia Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>Billederne er skønne og
>sjove - man bliver i godt humør når man kigger på de to løbende og legende
>gute...

Det er nemlig rigtigt. Dejlige hunde der får leget igennem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-11-07 23:28

Kim Christensen skrev:

> I dag mødtes vi ved stranden, Zofia og Hans med Blackie, og jeg med
> Bjørn og Happy. Og det gik jo helt godt.

Hej Kim! - tak for i dag - det var dejligt at opleve hundene sammen

Også fint at se billederne bagefter

Tak fordi du satte tid af til det!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-07 23:29

[...]

Dejlige billeder, især billede nummer 3.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-11-07 23:30

Buffy skrev:

> Dejlige billeder, især billede nummer 3.

Præcis! - også min favorit!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-07 23:37

> Præcis! - også min favorit!

Ja, det er også et super herligt billede.

Her har de vandglade af hundene også badet i dag, men jeg havde selvfølgelig
glemt kamera, selvom vejret har været tørt og fint nok til, at medbringe
det....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 03-11-07 01:41

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-11-07 06:25

Fra : Leyna

Dato : 03-11-07 07:21

<me@privacy.net> wrote:

>(Kim sagde han bl.a. ville medbringe en hvalp på 10 mdr., så øjnene var ved
>at springe ud af hovedet på mig da jeg så Happy! )

*LOL* Og så møder han op med en hest!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-11-07 07:23

Leyna skrev:

> *LOL* Og så møder han op med en hest!

Ovenikøbet en *stor* hest!
Hans

Fra : x Vuf x

Dato : 03-11-07 12:02

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-07 08:22

> I dag gav jeg ham kærtegn (for at få lidt endorfiner ud i hans blodbane -
> han elsker at blive nusset ) nede i byen hvor han var meget nervøs

Tænkte på om i kender nogen med en rolig og nervefast hund, i kan låne med
ind imellem, når i går med Blackie ?
Biva var også meget nervøs over alting, da vi flyttede til byen i marts
måned. Har så ofte taget Fimbe med, sammen med hende. Fimbe er bare glad for
alle de hække, at han kan lette ben op af, men tager sig ikke af lyde,
biler, andre hunde osv. Det har hjulpet Biva et langt stykke, hen af vejen.
Hun kan nu sidde helt pænt foran Brugsen, lige meget, hvor mange hunde,
mennesker og knallerter, der render og holder ved siden af hende. Når jeg
kommer ud til hende, skal hun stadig lige sige BUF, til en evt. anden hund
eller en larmende knallert, men ellers er hun eksemplarisk. Folk har også
smidt kæmpe brædder ned fra en garagebygning, som vi gik forbi uden, at hun
tog sig af det.

> Han er så sød og er kommet så langt på 6 uger at der er en meget tydelig
> forskel fra da vi fik ham og så til nu

Ting tager jo tid. Dejligt at det går fremad.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-10-07 08:30

Buffy skrev:

> Tænkte på om i kender nogen med en rolig og nervefast hund, i kan
> låne med ind imellem, når i går med Blackie ?

Har kun helt sporadisk haft Blackie sammen med en anden hund; ejeren af et
motel i Blåvand vi boede på en forlænget weekend havde en meget meget rolig
Golden - han opfordrede os til at lade de 2 løbe sammen i hans indhegnede
have og det gik rigtig fint

> [...]
> bare glad for alle de hække, at han kan lette ben op af, men tager
> sig ikke af lyde, biler, andre hunde osv. Det har hjulpet Biva et

Vi har ikke overvejet det endnu - kender heller ikke umiddelbart nogen hér
der har en sådan hund

> Hun kan nu sidde helt pænt foran Brugsen,
> lige meget, hvor mange hunde, mennesker og knallerter, der render og
> holder ved siden af hende.

Dét kan Blackie som udgangspunkt så osse

> Ting tager jo tid.

Ja

> Dejligt at det går fremad.

Ja
Hans

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 09:46

Hans Paulin (6310), skrev:
> [...]
> osse når vi gik forbi med Bamse, men han var bedøvende ) hvilket
> med det samme fik musklerne til at svulme hos Blackie

Det er jo meget normal adfærd at Spidsen forsvarer sit teritorie,
det skal din hund bare lærer at ignorerer.
Der er vist noget som Benny har glemt at lærer Blackie,
kunne tyde på at han er for dårligt socaliceret uden for flokken

> [...]
> Fra i morgen vil jeg gå ad en anden rute - men hvad kunne man evt.
> have gjort for at få Blackie rolig under *de* omstændigheder?

Bedt ham om at slappe af, hvor svært kan det værer
Grundlæggende har du endu ikke styr på dit lederskab,
det er det du skal arbejde med.
Hunden skal til enhver tid gører hvad den får besked på,
den bestemmer absolut intet efter min mening.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-07 10:10

pwh skrev:

> Det er jo meget normal adfærd at Spidsen forsvarer sit teritorie,
> det skal din hund bare lærer at ignorerer.

Gjorde vores forrige hund.

> Der er vist noget som Benny har glemt at lærer Blackie,

Nu er det jo ikke Benny der er den tidligere ejer.

> kunne tyde på at han er for dårligt socaliceret uden for flokken

Blackie er jo total forsømt i enhver social sammenhæng.

Da vi så ham 1. gang for 2 mdr. siden gøede han konstant, undveg, løb rundt
med halen mellem benene, blev domineret af sin far, ville ikke i snor, gå
tur, spise eller noget...

Stille og roligt er han på de 2 måneder blevet mere og mere socialiseret, er
blevet en utrolig kærlig hund, legesyg og intelligent

> Bedt ham om at slappe af, hvor svært kan det værer

Nej, selvfølgelig! - hvor dum kan jeg være!?

> [...]

Tak!

> Hunden skal til enhver tid gører hvad den får besked på,
> den bestemmer absolut intet efter min mening.

Dét er så dit valg!

Jeg har også overvejet at få Blackie udstoppet og sat på hjul hér og nu - så
ville han da blive en ønskehund, ikke?
Hans

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 10:27

Hans Paulin (6310), skrev:

> [...]
>
> Stille og roligt er han på de 2 måneder blevet mere og mere
> socialiseret, er blevet en utrolig kærlig hund, legesyg og

Jeg tror at det kan tage lang tid at reparerer på "skader" som
genbrugshunde har med i kufferten.
Det er grunden til at jeg selv aldrig skal have andet end hvalpe.
Med den adfærd som Blackie havde da du mødte ham første
gang måtte du da værer forberedt på at der ventede en stor opgave.

> Nej, selvfølgelig! - hvor dum kan jeg være!?

Jamen det er som om at du efterlyser et eller andet smart trick,
når det "bare" er den grundlæggende opdragelse det er galt med.

> Tak!

Det var så lidt.
Tror ikke på at der er nogen nemme genveje.

> Dét er så dit valg!

Ok, du ønsker så ikke at din hund er lydig :-?
At jeg betemmer alt over mine hunde er ikke det samme som
at jeg blander mig i alt de foretager sig, mine hunde er faktisk
meget frie i hverdagen. Men er jeg uenig med dem i deres adfærd
er det da altid mig der bestemmer, det fungerer de da fint med.

> Jeg har også overvejet at få Blackie udstoppet og sat på hjul hér og
> nu - så ville han da blive en ønskehund, ikke?

For nogen måske, ikke for mig.
Det er en balancegang mellem at den ikke skal værer en robot,
men samtidigt skal værer 110% lydig, det kan sagtens opnåes
Vil man have et dyr der bare følger sin egen fri vilje vil jeg
da anbefale at man får sig en kat og ikke en hund.

/Jens (som har en uopdragen kat)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-07 12:44

pwh skrev:

> Jeg tror at det kan tage lang tid at reparerer på "skader" som
> genbrugshunde har med i kufferten.

Formentlig.

> Det er grunden til at jeg selv aldrig skal have andet end hvalpe.

Vi tog Blackie for at undgå han sku aflives.

> [...]

> når det "bare" er den grundlæggende opdragelse det er galt med.

Okay.

> Tror ikke på at der er nogen nemme genveje.

Jeg ved det ikke før jeg har spurgt.

> Ok, du ønsker så ikke at din hund er lydig :-?

Er dét et spørgsmål?

> [...]
> meget frie i hverdagen. Men er jeg uenig med dem i deres adfærd
> er det da altid mig der bestemmer, det fungerer de da fint med.

snip

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 12:56

Hans Paulin (6310), skrev:

> Vi tog Blackie for at undgå han sku aflives.

Al respekt for det herfra.
Jeg får så selv hund for at få en hund, og ikke for at redde verden

> Jeg ved det ikke før jeg har spurgt.

Som garvet hundeejer bør du da vide at der ikke er nemme
løsninger på at opdrage en hund, det er "hårdt" arbejde der tager tid.

Men et trick jeg selv bruger overfor hunde der står og gør inde
i haverne jeg gå forbi er simpelthen at gører mig gode venner med dem.
Men det løser jo ikke problemet med Blackies adfærd.

> Er dét et spørgsmål?

Det var det da.

> Dét du skrev som jeg svarede på var détte:
>
> "Hunden skal til enhver tid gører hvad den får besked på,
> den bestemmer absolut intet efter min mening."

Er du da uenig i det.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-07 13:03

pwh skrev:

> Som garvet hundeejer bør du da vide at der ikke er nemme
> løsninger på at opdrage en hund, det er "hårdt" arbejde der tager tid.

Det koster jo normalt ikke noget at spørge om der er nogen der har et godt
råd.

> Er du da uenig i det.

Ja, ellers ku jeg lige så godt dyrke gulerødder i stedet...
Hans

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 13:23

Hans Paulin (6310), skrev:

> Det koster jo normalt ikke noget at spørge om der er nogen der har et
> godt råd.

Og mit råd er at du får stadfæstet din posititon som fører,
om det er et godt eller dårligt råd ved jeg så ikke

> Ja, ellers ku jeg lige så godt dyrke gulerødder i stedet...

Ok, nogle fungerer så fint med at have en ulydig hund,
det er bare ikke noget for mig
Det er belastende for en selv og omverdenen,
tror heller ikke på at hunden fungerer optimalt med det selv.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 03-10-07 13:32

> [...]
> det er bare ikke noget for mig
> Det er belastende for en selv og omverdenen,
> tror heller ikke på at hunden fungerer optimalt med det selv.

Ja, vi skal godt nok heller ikke have en 110 % lydig hund...
Men at han er en belastning af den grund er jeg ikke enig i - og hvis du
spørger hunden, så tror jeg han har det glimrende...

Jeg kan godt lide en fræk hund, der ikke ubetinget gør som jeg siger

Connie...

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 14:05

C.H, skrev:

> Ja, vi skal godt nok heller ikke have en 110 % lydig hund...
> Men at han er en belastning af den grund er jeg ikke enig i - og hvis
> du spørger hunden, så tror jeg han har det glimrende...

Det har man det så helt forskelligt med, jeg kunne ikke fungerer
med at mine hunde ikke adlød mig.

> Jeg kan godt lide en fræk hund, der ikke ubetinget gør som jeg siger

Igen, der er vi så helt forskellige.
Mine hunde må da også gerne værer frække og "ulydige" når vi leger,
Tyson feks. elsker da når han må drille mig med ikke at afleværer bolden
og få mig til at rende efter ham. Men han ved fint hvornår det er leg og
hvornår det er alvor. Angel morer det ikke at drille mig, men hun elsker
da hvis hun kan få lov til at gennembanke mig
Men ude i virkligheden skal jeg altså kunne stole på at de gør som
jeg giver dem besked på, det er da det rareste for mig selv og andre.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 04-10-07 09:31

> [...]
> Men ude i virkligheden skal jeg altså kunne stole på at de gør som
> jeg giver dem besked på, det er da det rareste for mig selv og andre.

Som sædvanligt har vi det nok ikke så forskelligt med det - som jeg læser
tråden tror jeg, at vi opfatter tingene nogenlunde ens.
Når vi er ude i verden med Cassius sætter vi meget stor pris på, at han gør
som vi siger. Kommer når vi kalder (det gør han med undtagelse af, når han
jager vildt - vi håber at få den på plads med en dækkommando i fremtiden),
sætter sig når vi siger det og så videre....

Når han er på træningspladsen forlanges der også lydighed 100% men med meget
bold og leg som belønning - det får han ikke i den virkelig verden. Her får
han en guffer for god opførsel en gang imellem, specielt ved indkald, som vi
laver mange af ved hver gåtur.

Når han hverken er ude i trafikken eller på træningspladsen, så må han være
fræk. Han må selvfølgelig ikke bide og skal da også være nogenlunde sød ved
vores gæster, men fræk må han være. Herhjemme har han fri, og det er han.

Connie - som nok har en lidt frækkere hund en gennemsnittet... for anden
gang...

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 09:53

C.H, skrev:

> [...]
> undtagelse af, når han jager vildt - vi håber at få den på plads med
> en dækkommando i fremtiden), sætter sig når vi siger det og så

Jeg var da også en smule uforstående overfor din uenighed med mig
men jeg ved da godt at det kan lyde hårdt når jeg skriver 110% lydighed
og at hunden intet bestemmer, så var det godt jeg fik forklaret mig bedre

> [...]
> verden. Her får han en guffer for god opførsel en gang imellem,
> specielt ved indkald, som vi laver mange af ved hver gåtur.

Guffer som belønnig er så ikke lige mig, måske skulle du prøve
med en anden metode. Jeg og John feks. bruger kun ros som belønning,
og jeg tvivler på at John har probs med indkald, jeg har det slet ikke.
Faktisk tester jeg jævnligt Angel pgr hendes stærke jagtinstinkt,
og hun kommer altid prompte hen til mig selvom hun jager et egern
eller en ræv, katte kigger hun blot langt og sultent efter,
men dem ved hun at hun aldrig må jagte.
Tyson har kun 0.1% jagtinstinkt, så ingen probs der

> [...]
> han være fræk. Han må selvfølgelig ikke bide og skal da også være
> nogenlunde sød ved vores gæster, men fræk må han være. Herhjemme har

Sådan har mine det da også, hjemme har de fri. Dog skal de self adlyde
hvis de feks. blievr bedt om at holde op med at gø ude i haven.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-10-07 17:13

On Wed, 3 Oct 2007 13:55:48 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Al respekt for det herfra.
>Jeg får så selv hund for at få en hund, og ikke for at redde verden

Så er det da godt at vi trods alt er nogle, der alligevel gerne vil
"redde verden".

>Er du da uenig i det.

Hmmmm... Ja og nej. Det der egentlig undrer mig mest er hvordan du
adskiller det at være 110%lydig fra at være en robothund der INTET
bestemmer... Jeg forstår det ærlig talt ikke. Jeg ønsker mig ikke
totalt uopdragne hunde, men helt ærligt, så gør det da ikke noget at
de lige er lidt småfrække ind imellem. Det er da med til at gøre det
sjovt... eller er I andre totalt uenige i det?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 03-10-07 17:35

> [...]
> de lige er lidt småfrække ind imellem. Det er da med til at gøre det
> sjovt... eller er I andre totalt uenige i det?

Hej Leyna
min er da både sjov, fræk, glad og fuld af livsglæde, men 98 % lydig, den
skal da bare høre efter når der bliver sagt noget til den.Uanset hvad den
har gang i

Hanne/ de 2% der mangler er "overglad" for gæster og børn

Fra : jopa

Dato : 03-10-07 17:46

Hm skriblede følgende:
> min er da både sjov, fræk, glad og fuld af livsglæde, men 98 %
> lydig, den skal da bare høre efter når der bliver sagt noget til
> den.Uanset hvad den har gang i

Min er ca 40% lydig og på vej opaf i takt med at jeg ikke slår den så tit
mere.
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 18:27

jopa, skrev:
> Hm skriblede følgende:
>>

> Min er ca 40% lydig og på vej opaf i takt med at jeg ikke slår den så
> tit mere.

Jeg tvivler på at du kunne leve med en hund der ikke var 110% lydig

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-10-07 20:24

pwh skriblede følgende:

> Jeg tvivler på at du kunne leve med en hund der ikke var 110% lydig

Jeg har overhovedet ingen zero interesse for hunde der ikke er opdraget,
hader at være i stue med en sådan selvom den ikke kan gøre for det.
Hvis vi har gæster forlanger jeg at min bliver liggende hvor jeg har
afdækket den.
Hvis gæsterne vil hlse på den får den lov til en runde og retur.
Tolererer ikke hunde der fiser rundt mellem benene på gæster.

Min er 100% lydig med mig for roret

Havde i formiddag besøg af 4 kollegaer og Milo lå de par timer på sin plads
og skulede til banditterne.
Sådan vil jeg have det, men erkender at det nok kun er muligt at få en 100%
lydig hund hvis det er en schæfer

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Winnie

Dato : 03-10-07 17:48

"Leyna" skrev

> [...]
> de lige er lidt småfrække ind imellem. Det er da med til at gøre det
> sjovt... eller er I andre totalt uenige i det?

Jeg er totalt enig. Men om der er plads til at være fræk, afhænger af
situationen - og helt afgjort af mine signaler.

- Winnie, der forhåbentlig ikke bliver beskyldt for at rygklappe

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 18:30

Winnie, skrev:
> "Leyna" skrev

> Jeg er totalt enig. Men om der er plads til at være fræk, afhænger af
> situationen - og helt afgjort af mine signaler.

Nemlig, mine må da også gerne værer frække og ulydige hvis
situationen (at vi feks. leger) er til det.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 18:25

Leyna, skrev:

> Hmmmm... Ja og nej. Det der egentlig undrer mig mest er hvordan du
> adskiller det at være 110%lydig fra at være en robothund der INTET
> bestemmer... Jeg forstår det ærlig talt ikke.

Hmmm... det er måske også svært at forklarer på skrift
Med 110% lydig mener jeg at jeg kan forvente at de altid kommer
når jeg kalder, holder op med at gø hvis jeg siger det,
stopper med at slås hvis jeg siger det og den slags hverdagsting.
Mine hunde har jo ikke 2000 regler de skal overholde, de er ret frie,
men de regler jeg stiller op forventer jeg bliver efterlevet 110%.
Som sagt er der da masser af ting jeg ikke blander mig i,
jeg kommanderer faktisk utroligt lidt med mine hunde.
At jeg har magten i et og alt er ikke det samme som at jeg udøver
den magt i et og alt, det er nok den bedste forklaring jeg kan komme med.

> [...]
> de lige er lidt småfrække ind imellem. Det er da med til at gøre det
> sjovt... eller er I andre totalt uenige i det?

Jeg kan ikke se det sjove i at man ikke kan styrer sin hund.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 03-10-07 19:57

On Wed, 3 Oct 2007 19:25:13 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>når jeg kalder, holder op med at gø hvis jeg siger det,
>stopper med at slås hvis jeg siger det og den slags hverdagsting.

Okay, det håber jeg så bare på!
Aj, tror stort set vi er enige, dog kommer mine ikke altid når jeg
kalder, og det kunne jeg rigtig godt tænke mig at lave om på.

>Jeg kan ikke se det sjove i at man ikke kan styrer sin hund.

Det er fordi du aldrig har mødt Oy!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 03-10-07 20:04

> Det er fordi du aldrig har mødt Oy!
> --

Hvor er du sød Leyna.

Hanne

Fra : Leyna

Dato : 04-10-07 05:30

On Wed, 3 Oct 2007 21:03:56 +0200, "Hm" <misasli@mail.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Hvor er du sød Leyna.

Jamen, Oy er klart den sjoveste hund jeg nogensinde har mødt, osse
selvom han ikke er 100% lydig.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 20:09

Leyna, skrev:

> Okay, det håber jeg så bare på!
> Aj, tror stort set vi er enige, dog kommer mine ikke altid når jeg
> kalder, og det kunne jeg rigtig godt tænke mig at lave om på.

Jeg kan da heller ikke forstå at det skulle værer noget negativt
at man har kontrol over sine hunde.
Skal jeg overholde loven når jeg går med mine trådløse
er det jo også et krav fra myndighedernes side

> Det er fordi du aldrig har mødt Oy!

Jeg synes bestemt at det er sjovt når andre ikke kan styrer
deres hunde, så længe de altså ikke er agrassive

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 04-10-07 05:31

On Wed, 3 Oct 2007 21:09:05 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg synes bestemt at det er sjovt når andre ikke kan styrer
>deres hunde, så længe de altså ikke er agrassive

Jeg er bestemt ikke agressiv!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 08:37

Leyna, skrev:

> Jeg er bestemt ikke agressiv!

Jeg kan da godt få dig op i det røde felt

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 03-10-07 20:41

On 3 Okt., 21:23, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

men erkender at det nok kun er muligt at få en 100%
> lydig hund hvis det er en schæfer
>
> --
> Mvh. Johnwww.johns-web.dk

Sludder og vrøvl, det har intet med hunde racen at gøre. ))

Det er ejeren der gør hunden lydig, de procent man nu føler for.

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 03-10-07 20:45

BorderTerrierMor skriblede følgende:
> Sludder og vrøvl, det har intet med hunde racen at gøre. ))

jo da

Vil gerne se den Border der er så lydig som min .
Ok nu er min måske også nærmere trykket.
Er dog holdt op med at slå ham så tit

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 20:52

jopa, skrev:

> Er dog holdt op med at slå ham så tit

Du falder af på den John

/Jens (som selv lige har fået en blodtud af Angel)

Fra : pwh

Dato : 03-10-07 20:50

BorderTerrierMor, skrev:

> Sludder og vrøvl, det har intet med hunde racen at gøre. ))

Du må da have fundet ud af at John er racefanatiker

> Det er ejeren der gør hunden lydig, de procent man nu føler for.

Eller evner eller gider

/Jens (som ved at det kun er barfhunde der er helt lydige)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 04-10-07 07:30

On 3 Okt., 21:44, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> Vil gerne se den Border der er så lydig som min .
> Ok nu er min måske også nærmere trykket.
> Er dog holdt op med at slå ham så tit
>
> --
> Mvh. Johnwww.johns-web.dk

Ser du!!! der er forskellen, mine Border bliver gennemtævet til de
lystre, du er holdt op med at "kun" at slå *LOL*

Derfor lystre Border Terrier bedre end din SchæferBetteVuffer )

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 04-10-07 07:31

On 3 Okt., 21:50, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> BorderTerrierMor, skrev:

> Du må da have fundet ud af at John er racefanatiker

Det er vi nok mange der er, uden at "prale" af det )))))))

> Eller evner eller gider

Lige nøjagtig )

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 04-10-07 17:00

On 4 Okt., 17:41, "Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote:
>Biva skulle lige til, at puste sig op
> og i stedet for et nej, begyndte jeg at hoppe rundt og skabe mig og det
> virkede. Biva glemte helt den anden hund.

DET ville jeg utrolig gerne have set *LOL*

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 04-10-07 17:31

BorderTerrierMor, skrev:

> DET ville jeg utrolig gerne have set *LOL*

Også mig

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-10-07 10:10

On 4 Okt., 14:31, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
>Men når du er forholdsvis ny her i gruppen

> /Jens

Jeg undre mig over at den bemærkning skal med HVER gang tråden ryger
OT ))

Mvh Fru Larsen

Fra : pwh

Dato : 05-10-07 11:06

BorderTerrierMor, skrev:

> Jeg undre mig over at den bemærkning skal med HVER gang tråden ryger
> OT ))

Det er vist også at overdrive Fru Larsen
Tror at de fleste tråde her i gruppen bliver OT hen af vejen.

Men synes du da jeg har uret i at man generelt lige stikker fingeren
i jorden først, det gælder da for mig både på Usenet og IRL.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-10-07 11:35

On 5 Okt., 12:06, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>
> Men synes du da jeg har uret i at man generelt lige stikker fingeren
> i jorden først, det gælder da for mig både på Usenet og IRL.

Nææ det er ingen skade, men da træls det starter med "du er ny og har
ikke været her så længe.................."

Det mener jeg ikke skulle gøre nogen forskel om man er ny/gammel osv,
når det er debatten man er her for ))

Mvh Fru Larsen

Fra : pwh

Dato : 05-10-07 11:54

BorderTerrierMor, skrev:

> Nææ det er ingen skade, men da træls det starter med "du er ny og har
> ikke været her så længe.................."

Har det da heller ikke startet med mht Hans, han er da vist blevet
behandlet yderst sobert det jeg har læst.

> Det mener jeg ikke skulle gøre nogen forskel om man er ny/gammel osv,
> når det er debatten man er her for ))

Jeg mener stadig det gør en forskel på hvordan man taler til folk
man ikke kender, og det virker da også begge veje.
Vi "gamle" bør da også lige lurer en ny af inden vi tager det pis på
personen som vi tillader os indbyrdes, det er alm høflighed som jeg ser det.

Det er da ganske normalt at folk der kender hinanden har et større frisprog,
den slags synes jeg ikke man bør forcerer, så går det bare galt

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 05-10-07 12:53

On 5 Okt., 12:54, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er da ganske normalt at folk der kender hinanden har et større frisprog,
> den slags synes jeg ikke man bør forcerer, så går det bare galt

God weekend

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 05-10-07 13:02

BorderTerrierMor, skrev:

> God weekend

I lige måde

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-10-07 07:36

On 17 Okt., 08:59, "Zofia Paulin" <m...@privacy.net> wrote:
> [...]
> gør. Han vil bare gerne snuse det sted hvor de gik og det får han lov til.
> Jeg melder gerne tilbage når der sket noget nyt.

Går du stadig ture med ham på gågaden i Sønderborg? Jeg kan godt tage
turen forbi med en gammel fornuftig hund, hvis i mangler lidt at øve
på.

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-10-07 07:57

Kim Christensen skrev:

> Går du stadig ture med ham på gågaden i Sønderborg?

Jeg skriver lige på vegne af Z - hun sidder og feder den i Grækenland

Hun har en gang eller 2 om ugen taget ham til Graasten indtil videre

> Jeg kan godt tage
> turen forbi med en gammel fornuftig hund, hvis i mangler lidt at øve
> på.

Dét kunne da være rigtig dejligt

Hvor bor du?
Hans

Fra : Zofia Paulin

Dato : 24-10-07 09:03

Hej Kim!
Tak for dit tilbud. Jeg går stadig ture med Blackie på gågaden i
Sønderborg og også i Gråsten - lidt på skift. Har tænkt mig at tage turen i
Sønderborg i morgen (torsdag) d. 25.10 kl. 15.30. Jeg starter ved
Jernbanegade, går op til Føtex og går igen tilbage. Hvis du kan være der i
morgen på det tidspunkt - vil det være dejligt. Ellers en anden gang - hvis
du ikke kan i morgen. Jeg tager den tur gerne ca een gang i ugen.

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-10-07 16:16

On 19 Okt., 08:56, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Dét kunne da være rigtig dejligt
>
> Hvor bor du?

I Sønderborg. Og det sker af og til at jeg har en hund eller to med en
tur ned ad gågaden.

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-10-07 17:49

Kim Christensen skrev:

> I Sønderborg. Og det sker af og til at jeg har en hund eller to med en
> tur ned ad gågaden.

Okay.

Har sms'et til Z - hun synes det lyder spændende

Keep in touch
Hans

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-10-07 16:08

On 24 Okt., 10:03, "Zofia Paulin" <m...@privacy.net> wrote:
> [...]
> morgen på det tidspunkt - vil det være dejligt. Ellers en anden gang - hvis
> du ikke kan i morgen. Jeg tager den tur gerne ca een gang i ugen.

OK, jeg forsøger at være i Jernbanegade ved 1530. Jeg kommer med en
ældre grå/brun ruhåret hønsehund.

HIlsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-10-07 22:11

Kim Christensen skrev:

> OK, jeg forsøger at være i Jernbanegade ved 1530. Jeg kommer med en
> ældre grå/brun ruhåret hønsehund.

Jeg har lagt en besked til Zofia (hun sover)
Hans

Fra : Zofia Paulin

Dato : 25-10-07 07:19

Kim Christensen skrev:

> OK, jeg forsøger at være i Jernbanegade ved 1530. Jeg kommer med en
> ældre grå/brun ruhåret hønsehund.

Hej Kim,
Blackie er en stor sort hund med hvide sokker på forpotterne og lidt hvidt
på brystet og jeg kommer iført en rød jakke.
Kærlig hilsen - Zofia.