Søger et godt råd....
Fra : Christina Jensen

Dato : 25-09-07 19:44

Hej Gruppe

Jeg har gået i et stykke tid og tænkt på hvad jeg/man egentlig gør hvis ens
hund kommer ud for en såkaldt kamphunds angreb, eller en andens, har i nogle
råd om hvad jeg skal gøre, for at stoppe det i tide, og hvis det er gået
galt, hvordan jeg så stopper det? håber meget i kan hjælpe, er efterhånden
utryk ved at gå med min hund, efter at have stødt ind i flere hunde uden
snor på, hvor ejeren ikke har en skid styr på sin eller sine hunde......
:( det går jo ud over min hunds psyke. ( han er begyndt at blive agrresiv
over for andre hunde ) så kan man jo træne nok så meget med sin
hund.......det bliver ødelagt hele tiden..........

- Går seriøst og overvejer muligheden i at anskaffe mig en
shungun.....det kan for helvede holde dem væk fra min hund!!!!!!!!!!!

Venlig hilsen den fortvivlede ejer........

Fra : qfha

Dato : 25-09-07 20:10

On 25 Sep., 20:43, "Christina Jensen" <un...@mail.dk> wrote:
> [...]
> shungun.....det kan for helvede holde dem væk fra min hund!!!!!!!!!!!
>
> Venlig hilsen den fortvivlede ejer........

Hvis hunde kommer op og slås, er den bedste medtode at gribe fat i
modpartens hund og trække den væk. Personlig ville jeg anskaffe mig en
totenslager, hvis jeg jævnligt stødte ind i kamphunde på vores
lufteture. Jeg ville ikke være bleg for at bruge den på modpartens
hund, hvis den havde bidt sig fat i en af mine hunde. Måske kunne
eddike i hovedet på hunden også være et godt middel.
Trist at man skal tænke sådan. Men jeg synes ikke, at vi eller vores
hunde skal finde os i at blive overfaldet.
mvh
qfha

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 09:29

qfha, skrev:

> [...]
> Trist at man skal tænke sådan. Men jeg synes ikke, at vi eller vores
> hunde skal finde os i at blive overfaldet.

Du er lidt naiv, der skal disiderede dødbringende våben i brug hvis
du skal stoppe en kamphund der er i drift.
Stå og daske den lidt vil såmænd kun opildne den

/Jens

Fra : qfha

Dato : 25-09-07 20:11

On 25 Sep., 21:10, qfha <bt_s2...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> Trist at man skal tænke sådan. Men jeg synes ikke, at vi eller vores
> hunde skal finde os i at blive overfaldet.

Jeg ville skrive gribe fat i modpartens hunds bagben...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-09-07 20:33

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - Går seriøst og overvejer muligheden i at anskaffe mig en
> shungun.....det kan for helvede holde dem væk fra min hund!!!!!!!!!!!

Det er ikke så nemt at sige, det er helt andre kræfter der er på spil, end
det er med så mange andre hunde.
nu var min boxerhan udsat for et overfald for nogle måneder siden, her en
berner sennen, og vi var 3 mennesker til at få hunden til at slippe min, og
det var først da jeg stak armen ind i munden/halsen på den, at den slap min
hund.
Ærligt talt, så ved jeg ikke hvad jeg skulle have stillet op, hvis jeg havde
været alene.
Jeg ville nok ty til et velplaceret spark i hovedet på hunden, ellers hvis
muligt smide mig oven på den, helst halsregionen og forparten, men det er
ikke til at sige, det går så pokkers hurtigt.
havde jeg boet i et af de plagede områder, ville et baseballbat nok været
rart at have i baglommen , et gok kan være nok (-;

Mvh. Marie -der er glad for at hun ikke bor i et af disse områder.

Fra : lh

Dato : 26-09-07 07:16

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46f9620a$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> rart at have i baglommen , et gok kan være nok (-;
>
> Mvh. Marie -der er glad for at hun ikke bor i et af disse områder.

Det er faktisk rigtig sørgeligt at det er kommet så vidt at vi skal gå og
være bange for at gå tur med vores hunde. Og vi skal være bange for at få
stjålet dem hvis de er "de eftertragtede racer" man har.
Jeg tror ikke vi her har kamphunde, man ser dem i hvert fald ikke i
gadebilledet - endnu, men det kommer nok. Men jeg ville aldrig tage min hund
med mere i byer eller områder hvor der er stor risiko for at møde de
mennesker der ikke har styr på deres hund.
Godt jeg bor et sted hvor det er helt almindeligt man går i skov og ved
strand og i naturen, men derfor kan man jo godt risikere at møde en sådan
hund, men ikke lige det man tænker mest over. Men jeg ville tænke over det,
hvis jeg f.eks tog min hund med til Kbh - området f.eks.

lh

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 09:36

lh, skrev:
> [...]
> en sådan hund, men ikke lige det man tænker mest over. Men jeg ville
> tænke over det, hvis jeg f.eks tog min hund med til Kbh - området

Nu angriber kamphunde jo heldigvis ikke bare altid,
jeg har da mødt mange Staffer af forskellig art gennem tiden.
Men jeg har endnu aldrig haft noget bøvl med dem,
det er faktisk Schæfere jeg i tiden løb har haft mest bøvl med
Men jeg er også så realistisk at jeg føler mig sikker på at jeg
kan stoppe en slåskamp mellem mine og en alm hund,
det føler jeg mig ikke sikker på med en kamp/muskelhund,
så derfor undgår jeg dem så vidt muligt når jeg spotter dem.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-09-07 20:38

> [...]
> Trist at man skal tænke sådan. Men jeg synes ikke, at vi eller vores
> hunde skal finde os i at blive overfaldet.

Hvis du så station 2 i går, viste de at peberspray knapt nok havde
nogen effekt, og at den ene betjent måtte tømme magasinet på sin
pistol i hunden for at få den til at stoppe.
Det der kan adskille et par kæledæggehunde der er blevet lidt sure på
hinanden hjælper ikke det mindste på sådan et omvandrende kæbeparti.
Ja, jeg går selv med en ca 2 kilos sten med spidse kanter i lommen,
den kan måske smadre kassen på en kamphund. Måske.
Nu går jeg mest med mine hunde hvor der ikke kommer mange mennekser,
og der møder man ikke kamphunde, så jeg ved ikke om stenen vil virke.

<galgenhumor on>
Men Den Blå Avis er jo propfuld af Amstaff'er med mere, man kunne jo
købe en og prøve om stenen virker, og så sælge den videre til BARF'ere
bagefter (hvis stenen virker)
<galgenhumor off>

Zombierne der har disse hunde lufter dem hellere hvor der er mange
mennesker der kan se deres hunde. Hvis man har en potensforlænger skal
den naturligvis ses.

Hilsen Kim

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 09:31

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> Men Den Blå Avis er jo propfuld af Amstaff'er med mere, man kunne jo
> købe en og prøve om stenen virker, og så sælge den videre til BARF'ere

*ROFL*

/Jens

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 09:26

Christina Jensen, skrev:
> [...]
> andens, har i nogle råd om hvad jeg skal gøre, for at stoppe det i
> tide, og hvis det er gået galt, hvordan jeg så stopper det?

Det generelle råd er at tage fat i bagbenene på den angribende hund,
det virkede meget effektivt da min Tyson blev angrebet af en Dogo Argentino.
Men ved rigtige kamhunde der tænder helt af virker ikke ret meget,
kender til et par stykker der har stået og sparket løs på hunden uden effekt.

Det bedste forsvar er som jeg ser det at undgå den slags racer
så vidt muligt, går det galt kan du ikke gører ret meget,
men må håbe at ejeren kan stoppe den.

Slagsmål mellem alm "familiehunde" synes jeg aldrig jeg har haft
svært ved at stoppe ved enten at råbe højt eller at tage fat
i den angribende og smide den væk.

> - Går seriøst og overvejer muligheden i at anskaffe mig en
> shungun.....det kan for helvede holde dem væk fra min hund!!!!!!!!!!!

Hvad er en shungun ???

/Jens

Fra : Christina Jensen

Dato : 26-09-07 09:53

hej gruppe...

tak for jeres svar...må nok indse at jeg ikke kan stille ret meget op imod
en kamphund..

En shungun er en strømpistol.

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 09:55

Christina Jensen, skrev:
> hej gruppe...
>
> tak for jeres svar...må nok indse at jeg ikke kan stille ret meget op
> imod en kamphund..
>
> En shungun er en strømpistol.

Så hedder det vist en stungun
Bruger du sådan en vil det jo også ramme din egen hund,
lovligt er det heller ikke at rende rundt med.
Første gang du bliver taget med en vil det nok koste dig 4-5000kr
i bøde, anden gang skal du nok regne med en tur i spjældet

/Jens (som ved en del om våben)

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-09-07 10:12

> hej gruppe...
>
> tak for jeres svar...må nok indse at jeg ikke kan stille ret
> meget op imod en kamphund..
>
> En shungun er en strømpistol.

Så mener du nok en "stungun", hvis den afgiver strøm.

Og desværre nej, så tror jeg at du desværre må indse, at du vil
blive den lille i sådan en situation med en kamphund. Prøv at se
lidt lyst på det. Chancen for at du møder en hund af den type er nok
ikke så stor som du går og frygter.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-09-07 09:54

> Hvad er en shungun ???
>
> /Jens

Jeg er sikker på, at Christina mener en "shotgun". De er for det
første forbudt, og for det andet kan man jo lige så godt risikere at
ramme sin egen hund, men jeg forstår godt Christinas idé. Jeg vil
lige som flere andre sige, at jeg heller ikke turde gå imellem hvis
det var en rigtig kamphund. Hverken peberspray eller boldtræ vil
hjælpe i den situation. Den type hund er både døv og blind for
indgriben. Den er som besat når den først angriber.

Det er da også svært at være bange når man lufter sin hund. Det er
jo ikke det er er meningen med en hyggetur. Christina må nok bide
sin angst i sig, og håbe på at hun ikke møder den slags hunde, eller
forsøge at lufte hunden et sted der er mere afsidesliggende.

Fra : pwh

Dato : 26-09-07 09:58

Tove Krieger, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er sikker på, at Christina mener en "shotgun".

Du har også så brutal en tankegang Tove.
Jeg gættede på at Christina mente en stungun
og jeg fik også ret, en shotgun er ikke sådan
lige at rende rundt med i det skjulte, selv ikke et oversavet

/Jens

Fra : Christina Jensen

Dato : 27-09-07 10:54

Hej gruppe

Jeg mener sådan en strøm pistol...ved godt de er ulovlige...men men hvad gør
man ikke for at beskytte sig selv og sin hund?

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-09-07 11:01

> Hej gruppe
>
> Jeg mener sådan en strøm pistol...ved godt de er ulovlige...men
> men hvad gør man ikke for at beskytte sig selv og sin hund?

De kan købes i Tyskland bl.a., men der vanker en kæmpebøde på
adskillige tusind kr. hvis det bliver opdaget du bruger den. Det er
egentlig også godt at de er forbudt, det er alt for let at misbruge
dem.

Fra : pwh

Dato : 27-09-07 11:13

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> adskillige tusind kr. hvis det bliver opdaget du bruger den. Det er
> egentlig også godt at de er forbudt, det er alt for let at misbruge

Man kan bestille meget "godt" via internet, og så håbe på at det ikke
bliver snuppet i tolden

/Jens

Fra : pwh

Dato : 27-09-07 11:12

Christina Jensen, skrev:
> Hej gruppe
>
> Jeg mener sådan en strøm pistol...ved godt de er ulovlige...men men
> hvad gør man ikke for at beskytte sig selv og sin hund?

Personligt er jeg rede til at gå meget langt, men husk på at en strømpistol eller
kvægstav også vil ramme din egen hund hvis den er i berøring med modparten.

Det bedste råd jeg kan give dig er næsten at du undgår hunde du ikke har
tillid til så vidt muligt, hellere sorterer en for meget end en for lidt fra.

/Jens

Fra : Christina Jensen

Dato : 27-09-07 16:14

jeg vil gøre midt bedste og prøve så vidt muligt at undgå dem, det er nok
det bedste jeg kan gøre, det gør jeg dog også nu.....

tak for jeres feedback....det er rart at have nogen at vende det med....

Hilsen Tarzan og fører :)