Benzinmotor i Autocamper?
Fra : Ukendt

Dato : 25-09-07 20:15

Jeg søger en brugt autocamper og ser at priserne på Benzindrevne biler
er lavere end på diesel vogne.
Findes der nogen steder hvor man kan sammenligne ydelserne ???

Hvad kan man forvente af Kilometer pr. liter af for eksempel en
Pegeout 280 autocamper med R380 benzinmotor sammenlignet med den samme
bil med en dieselmotor? Det er en af dem med sovekabine over
førerhuset.

På korte ture er den nok dyr i drift, men på en længere ferietur????

Eller en VW Transporter med Benzin eller diesel?

Hvad kan man anbefale hvis jeg kun kører ca 8-10.000 km på et år???

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-09-07 15:17

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller en VW Transporter med Benzin eller diesel?
>
> Hvad kan man anbefale hvis jeg kun kører ca 8-10.000 km på et år???

Jeg kan ikke svare direkte men fortælle at jeg kører i en høj Citroen Jumper
2,8 Hdi med 127 hk. Den kører da okay men skal presses for at holde de 110
på bakkerne på motorvejen. Den går 9 km pr liter
i gennemsnit.
Før havde jeg en Ford Transit 2,0 benzin lav model som faktisk gik nærmere
ved de 10 km pr liter. Den havde de samme problemer med bakkerne men havde
noget større acceleration hvis man da ellers kan tale om det i forbindelse
med en kassevogn.
Jeg ville ikke betænke mig ved at vælge benzin da kørselsbehovet jo netop
ikke er ret stort ved en autocamper, og slet ikke hvis man kan spare en
20-30000 som jeg tror man kan.
Benzinmotorer er nok også stadig en del billigere at skifte hvis det går
galt.

Steen.

Fra : Anette

Dato : 21-10-07 23:30

Steen Jakobsen wrote:
> [...]
> Jumper 2,8 Hdi med 127 hk. Den kører da okay men skal presses for at
> holde de 110 på bakkerne på motorvejen. Den går 9 km pr liter

Vi har haft en tilsvarende Jumper - bare en ombygget kassevogn, og den holdt
fint de 10km/l
så det kommer vel an på hvor meget opbygning vognen skal "slæbe"på

> Jeg ville ikke betænke mig ved at vælge benzin da kørselsbehovet jo
> netop ikke er ret stort ved en autocamper, og slet ikke hvis man kan
> spare en 20-30000 som jeg tror man kan.

Vi skiftede fra benzin til diesel, netop fordi vi kører mere, end vi ville
køre f.eks med CV.
Vi ferierer mest i Spanien, men er på mange weekendture herhjemme og i
Tyskland- kører ca 30-40.000 pr år
og der er besparelsen i indkøb hurtigt tjent ind på den meget lavere
dieselpris.
Vi har nu en Hymer 544 bygget på Fiat Ducato 2,8 . Den holder de 10 på
literen og klarer sagtens Kassel bakkerne med 80km/h og 130km på flad vej.
Den kan kører hurtigere, men "lyder anstrengt"..hvis du forstår

> Benzinmotorer er nok også stadig en del billigere at skifte hvis det
> går galt.

Det tror jeg så ikke på. Der er myriader af håndværkere og andre der kører
med samme slags motorer - og de kører diesel...ergo må der være et stort
udvalg af udskiftninger/genbrug o.s.v i dieselverdenen også.?
Vores oplevelse er at dieselmotorerne trækker bedre op ad bjergveje/bakker
og har et bedre overskud til f.eks overhaling end benzinmotorerne har i
autocampere.
Og det er lidt sjovere - synes vi at købe diesel til under 1 euro, end
benzin der rundt i Europa koster noget nær det samme som her hjemme.

/ Anette

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-10-07 19:21

Anette skrev i 471bd3b3$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> Og det er lidt sjovere - synes vi at købe diesel til under 1 euro, end
> benzin der rundt i Europa koster noget nær det samme som her hjemme.

Det er mit indtryk at det efterhånden er svært at finde Diesel til de priser
ude i Europa eller herhjemme. Det ligner mere + 9kr/l

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Carsten Stage

Dato : 22-10-07 19:48

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i meddelelsen

> Det er mit indtryk at det efterhånden er svært at finde Diesel til de
> priser ude i Europa eller herhjemme. Det ligner mere + 9kr/l

Generelt er det også min fornemmelse. Dog er der jævnligt lokale priskrige,
f.eks er prisen på diesel i nærheden af min bopæl oftest 1-2 kr. billigere
end det generelle niveau

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage