pasword på php-fil
Fra : quake

Dato : 25-09-07 14:13

Jeg har hentet et nyhedscript som jeg vil bruge på en hjemmeside

og ham der har udviklet det skriver man skal password beskytte filen som
hedder mailliste.admin.php
men jeg kan ikke rigtig finde ud af det.
jeg har kigget på dette link
http://www.dunweber.com/docs/scripts/base64-kryptering.php

min side ligge på one.com

Mvh
Quake

Fra : Martin

Dato : 25-09-07 15:36

http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess3.shtml

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-09-07 15:54

On Tue, 25 Sep 2007 16:36:04 +0200, Martin <maaNO@SPAMscandesigns.dk>
wrote:

>http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess3.shtml

Hvis man blot vil password-beskytte en php-fil, kan man klare det
direkte i PHP:
http://www.php.net/manual/en/features.http-auth.php

Det betyder, at man kan lave en mere finmasket password-beskyttelse,
eventuelt integreret med et eksisterende brugersystem. Det er også
webserver-uafhængigt (PHP er ikke begrænset til brug sammen med
Apache), og så undgår man, hvis man følger ovenstående eksempel, at
sende sit kodeord hen til et fremmed site og få det kodet om

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet