Visse php extensions loades ikke
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 21-09-07 11:03

Hej

Jeg har installeret en wamp(appserv) på en windows XP maskine og
forsøger at afvikle magento comerce som er et open source shop system.

Dog sidder jeg fast i installationen da den brokker sig over at diverse
php extensions ikke er loadet:

*
o PHP Extension "pdo_mysql" must be loaded
o PHP Extension "mcrypt" must be loaded
o PHP Extension "curl" must be loaded

Jeg er helt sikker på at stien til mine extensions er på plads, for hvis
jeg ændrer denne bliver mysql tilføjet til ovenstående liste.

Jeg har udkommenteret de aktuelle linier i min php.ini fil i windows
biblioteket.

Nogen der ved hvad det ellers kan skyldes?

/Brian Bendtsen

Fra : ShutEye

Dato : 21-09-07 12:53

> [...]
> biblioteket.
>
> Nogen der ved hvad det ellers kan skyldes?

Er deu sikker på at de ext også LIGGER i din /ext mappe?
Jeg mener: har du dem?
Husk at genstarte php efter at ha rodet med .ini-filen for at ændringerne
træder i kraft.

Fra : Martin

Dato : 21-09-07 13:11

Brian Bendtsen wrote:
> Hej
>
> Jeg har installeret en wamp(appserv) på en windows XP maskine og
> forsøger at afvikle magento comerce som er et open source shop system.

PS..
Husk lige at magento kun stadig er på et tidligt Alpha niveau, og som
skrevet på deres hjemmeside, ikke til produktionsmæssig webshop... endnu

PPS..
Glæder mig utrolig meget til den udkommer i en lidt mere beta udgave, så
den også kan bruges seriøst - for gal den er lidt federe end oscommerce
(hvor udvikleren faktisk også var en af de bærende udviklere)

pdo_mysql skal hentes fra http://pecl.php.net/ (til linux) eller
http://pecl4win.php.net/ (til windows)

> [...]
> biblioteket.
>
> Nogen der ved hvad det ellers kan skyldes?

Genstart apache webserveren efter alle ændringer :)
Desuden, så kan du via phpinfo se om extensions overhovedet er loaded

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 21-09-07 20:35

Martin skrev:

> [...]
>
> Genstart apache webserveren efter alle ændringer :)
> Desuden, så kan du via phpinfo se om extensions overhovedet er loaded
Hejsa

De extensions det drejer sig om LIGGER i min ext mappe, men de optræder
ikke på listen over loadede extensions når jeg kalder phpinfo(). Jeg
genstarter apache hver gang jeg laver en ændring i min php.ini.

Noget andet jeg kan gøre, nogen forslag?

/Brian

PS. Ifølge Magentocommerce.com er det klar som betaudgave.

Fra : Martin

Dato : 22-09-07 14:12

Brian Bendtsen wrote:

> [...]
> genstarter apache hver gang jeg laver en ændring i min php.ini.
>
> Noget andet jeg kan gøre, nogen forslag?

Min pdo bliver loaded således

; PDO
extension=php_pdo.dll
; Denne er nok den vigtigste... har du også denne?
extension=php_pdo_firebird.dll
extension=php_pdo_informix.dll
extension=php_pdo_mssql.dll
extension=php_pdo_mysql.dll
extension=php_pdo_oci.dll
extension=php_pdo_oci8.dll
extension=php_pdo_odbc.dll
extension=php_pdo_pgsql.dll
extension=php_pdo_sqlite.dll

Lige efter alle de andre extensions
også tjek lige igen efter om du har fjernet ; foran de extensions du vil
loade.

> PS. Ifølge Magentocommerce.com er det klar som betaudgave.

Sejt... nu var det også næsten 1 måned siden jeg sidst var inde og kigge :)

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 22-09-07 14:40

Hej Martin

Det hjalp, jeg havde ikke php_pdo.dll i min php.ini.

Men jeg har dog stadig problemer med curl og mcrypt, mon disse også
afhænger af en anden extension der ikke findes i min php.ini?

/Brian

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 22-09-07 15:21

Brian Bendtsen wrote:
> [...]
>
> Men jeg har dog stadig problemer med curl og mcrypt, mon disse også
> afhænger af en anden extension der ikke findes i min php.ini?

Har du prøvet at køre php-cgi.exe fra cmd om den meddeler samme fejl?
Sker måske ikke for dig når den køres fra kommando linjen, men kun fra
apache.

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 22-09-07 15:40

Hej Jesper

Hvis jeg starter den får jeg fejlmeddelelsen:
PHP warning: PHP Starup: Unable to load dynamic library
'C:/AppServ\php5\ext\php_pdo_mysql.dll - Det angivne modul blev ikke fundet.

/Brain

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 22-09-07 21:38

Brian Bendtsen wrote:
> [...]
> PHP warning: PHP Starup: Unable to load dynamic library
> 'C:/AppServ\php5\ext\php_pdo_mysql.dll - Det angivne modul blev ikke

Okay. Det ligner noget af de problem jeg havde engang.
Prøv med kun at bruge / i dir parameter og prøv \ og \\.. Altså lidt
forskelligt.
Kan se i mine indstillinger har jeg:
extension_dir = "ext/"

I Apache har jeg følgende:
PHPIniDir "C:\Program Files (x86)\Web Applications\PHP\php.ini"
LoadModule php5_module "C:/Program Files (x86)/Web
Applications/PHP/php5apache2_2.dll"

# Set it to handle the files
AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php .phtml
AddType application/x-httpd-php .php3
AddType application/x-httpd-php .php4
AddType application/x-httpd-php .php5
AddType application/x-httpd-php-source .phps

Hvilke har du?

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 22-09-07 23:06

Hej

Jeg har ingen phpinidir men disse i min httpd.conf:

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 23-09-07 08:55

Brian Bendtsen wrote:
> [...]
> AddType application/x-httpd-php .php3
> AddType application/x-httpd-php .php5
> AddType application/x-httpd-php-source .phps

Hvis du smider mig din php.ini fil, så napper jeg da gerne lige et kig
på den

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 23-09-07 20:19

Hej

Så fik jeg det endelig til at køre.

Jeg skulle kopiere libeay32.dll, ssleay32.dll og libmcrypt.dll fra min
php mappe til c:\windows\system32\ for at få curl og mcrypt til at virke.

mvh. Brian

Fra : Martin

Dato : 23-09-07 21:39

Brian Bendtsen wrote:
> [...]
>
> Jeg skulle kopiere libeay32.dll, ssleay32.dll og libmcrypt.dll fra min
> php mappe til c:\windows\system32\ for at få curl og mcrypt til at virke.

Hehe... manualen er altid god

Note to Win32 Users: In order to enable this module on a Windows
environment, libeay32.dll and ssleay32.dll must be present in your PATH.

Dvs, det nemmeste er faktisk bare at sætte en sti til din php mappe i
PATH - så ville du ikk have fået den fejl :)