Problemer med ImageMagick i PHP
Fra : Michael Salomonsen

Dato : 15-09-07 12:14

Jeg forsøger at få ImageMagick til at virke i PHP - jeg har genbrugt
noget gammel kode, men nu vil det bare ikke virke - og kan ikke se
hvad der går galt.

I php har jeg
exec("convert -resize x200 ".str_replace("\\","/",$filetmpname)."
-format jpg ".str_replace("\\","/",$thumbtmpname));

Som "oversat" svarer til:
convert -resize x200 C:/Programmer/Zend/Core/temp/php9F.tmp
C:/Programmer/Zend/Core/temp/1189854535

Når PHP kører den svarer exec med "Ugyldig parameter - x200" - men
kører jeg derimod strengen manuelt i kommandoprompten bliver billedet
skabt som det skal... Nogle der ved hvad årsagen kan være dertil??

-Michael

Fra : Michael Zedeler

Dato : 15-09-07 17:37

Michael Salomonsen wrote:
> [...]
> kører jeg derimod strengen manuelt i kommandoprompten bliver billedet
> skabt som det skal... Nogle der ved hvad årsagen kan være dertil??

Det kan være at der et sted i systemet findes en anden kommando ved navn
convert. Prøv at kalde convert med det absolutte stinavn, så du ved at
du har fat i det rigtige program.

Mvh. Michael.