computeren ville ikke tænde Hjælp !!!!
Fra : ara

Dato : 08-10-07 13:33

Hej NG

Jeg skriver for at få lidt input til hvad der kan være sket med min PC. Jeg
kom hjem fra arbejde og skulle lige bruge computeren. da jeg forsøger at
tænde den, sker der intet. Hmm

Lægger mærke til at den LED der normalt lyser rødt for hdd aktivitet lige
blinker et splitsekund, for derefter at gå død. Kan se der er fint lys i
dioderne på min USB dongel til det trådløse net. Flår kabinettet op og
prøver igen at tænde maskinen. CPU fanen giver også lige et lille spjæt og
så sker der eller ikke mere. For at få disse små livstegne frem igen bliver
jeg nødt til trække stikket ud af PSU'en og vente et stykke tid med at sætte
den i igen.

Hvad kan der være galt? Er det min PSU der er stået af eller?
Alle gode forslag til hvad det kan være og hvad jeg kan gøre for at
undersøge det tages imod med kyshånd :)

Anders

Fra : ShutEye

Dato : 08-10-07 14:09

> Hvad kan der være galt? Er det min PSU der er stået af eller?
> Alle gode forslag til hvad det kan være og hvad jeg kan gøre for at
> undersøge det tages imod med kyshånd :)

Der er stor sandsynlighed for at det er PSU'en, men prøv lige at hive alt
andet end bundkortet fra strøm og prøv igen.
Jeg har været ude for at defekt hardware har givet samme effekt.
Næste skridt er vel at prøve med en anden PSU.

Fra : Jørgen E.

Dato : 08-10-07 22:19

"ara" <mcrejsenVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alle gode forslag til hvad det kan være og hvad jeg kan gøre for at undersøge det tages

Jeg har i fredags netop prøvet noget meget lignende. Diode på bundkort
lyser og netkort lampen lyser lige op for straks at gå ud igen. Ellers
intet der reagerer. Det viste sig at være strømforsyningen der var
endeligt afgået ved døden - ( Chill 400W som ikke kan anbefales).
Faktisk er jeg sikker på den har været på vej i måneder, da jeg troede
det var mit bundkort der var ved at afgå ved døden. Den havde tit
nogle mærkelige starter med BIOS-fejl af forskellig slags.
Jeg har købt en Hiper HPU-4M530 V3 som virker meget lovende og
også får gode anmeldelser.