Kan jeg komme de gamle RAM i konens comput~
Fra : Martin Bak

Dato : 07-10-07 18:06

Jeg har samlet en computer, købt gennem Compumail til konen.
Den er udstyret med disse RAM:
V-Data 512 MB DDR2 PC533 CL4

Jeg har selv lige skiftet i min egen maskine, og derfor har jeg en
elixir 256MB DDR 400 Mhz -CL3 pc3200U -30330

Kan jeg sætte disse i konens maskine vedsiden af de der allerede er der og
få forbedret maskinens ydeevne?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hans

Dato : 07-10-07 19:21

Martin Bak wrote:
> [...]
> elixir 256MB DDR 400 Mhz -CL3 pc3200U -30330
>
> Kan jeg sætte disse i konens maskine vedsiden af de der allerede er

Nej - DDR- og DDR2-Ram er ikke kompatible.

Hans

Fra : J

Dato : 07-10-07 20:18

On Sun, 7 Oct 2007 19:06:11 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>elixir 256MB DDR 400 Mhz -CL3 pc3200U -30330
>
>Kan jeg sætte disse i konens maskine vedsiden af de der allerede er der og

Slidsen i DDR og DDR2 sidder ikke helt samme sted for at forhindre
ulykker ! du kan ikke få dem i.

Det ville smadre meget. Bundkort, ram, osv.

mvh

John

Fra : Martin Bak

Dato : 09-10-07 16:33

"J" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> Slidsen i DDR og DDR2 sidder ikke helt samme sted for at forhindre
> ulykker ! du kan ikke få dem i.
>
> Det ville smadre meget. Bundkort, ram, osv.

Takker for svar.

Hun siger at maskinen er langsom. Hvad er den bedste forbedring at foretage?
Maskinen, der kører Vista, består af følgende:

MSI P4M900M2-L DDR2 SATA2 mATX onboard VGA
Arctic Alpine 7 S775
Intel Celeron D356 3.33GHZ LGA775
V-Data 512 MB DDR2 PC533 CL4
Samsung Spinpoint P80SD 80GB SATAII 8MB 7200RPM (26/6)
Samsung SH-D162C DVD-ROM black
Linkworld Mini 437-01U 400 Watt MATX Sort / Sølv

Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-10-07 16:39

Martin Bak wrote:

> Hun siger at maskinen er langsom. Hvad er den bedste forbedring at foretage?

Installer XP eller Linux.

> Maskinen, der kører Vista, består af følgende:
> V-Data 512 MB DDR2 PC533 CL4

Alternativt smide mere RAM i. 1-2 GiB, når det er Vista.

Jesper Poulsen