HP pavilion t585.dk
Fra : RK

Dato : 04-10-07 17:29

Jeg vil gerne udvide ram til mere end de 1 GB den er født med. Hvordan
finder jeg udaf hvilken type ram jeg skal købe og hvormeget jeg kan udvide
til?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-10-07 17:51

RK skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg vil gerne udvide ram til mere end de 1 GB den er født med.
> Hvordan finder jeg udaf hvilken type ram jeg skal købe og
> hvormeget jeg kan udvide til?

Nu beder du jo ikke om svar på spørgsmålene, men kun hvordan du
finder svarene, så her er tre forslag:

Kigger i manualen

Kigger på HP's hjemmeside

Tager en klods ud og checker typen

Jan

Fra : Hans

Dato : 04-10-07 17:54

RK wrote:
> Jeg vil gerne udvide ram til mere end de 1 GB den er født med. Hvordan
> finder jeg udaf hvilken type ram jeg skal købe og hvormeget jeg kan
> udvide til?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00063272&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=410784&rule=37951&lang=da

Der er kun to ramsokler, så der sidder formodentlig 2 x 512 MB i den nu.

Du kan bruge ganske almindelige 184-pins PC3200 DDR-ram, og hvis du vil
udvide til de maksimale 2GB, så køb dette dual-channel kit:

Hans

Fra : RK

Dato : 04-10-07 19:13

Fra : RK

Dato : 04-10-07 19:14

> [...]
>
> Du kan bruge ganske almindelige 184-pins PC3200 DDR-ram, og hvis du vil
> udvide til de maksimale 2GB, så køb dette dual-channel kit:

Tak for hjælpen!