Udviklingen toppede ved Barton 2500+ (Opgr~
Fra : Bo Andersen

Dato : 02-10-07 15:41

Hej.
Som skrevet står så stod jeg af HW-ræset ved en Barton2500+
Og havde bestemt mig for *aldrig* at opgradere før end der
var et reelt behov, som nu har vist sig.

Jeg skal bruge en 'number-cruncher' til at kode og streame video.
Jeg har i forvejen Barton2500+ 1GB RAM, 2xSATA + 2xIDE diske
+SCSI (PCI32)
og PCI-kort, jeg vil gerne genbruge max. og kan se at AGP vist er
helt
død på nye MOBO idag.

Derfor nyt MOBO + CPU + RAM + gfx-kort:
Mobo: Asus P5K-E/WIFI-AP
Her kan vel være et problem med mine diske er SATA150 og
MOBO er med SATA300 ?
http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=534&l4=0&model=1655&mo...

CPU: Intel Core2Duo E6750 2.66GHz 1333FSB

RAM:
Vil ydelsen retfædiggøre at putte 2x2x512 MB (2GB) 800MHz Dual-DDR2 i,
eller
skal jeg gå efter 2x1 GB DDR2 800MHz ?

Gfx: Her er jeg virkelig på'den, jeg har valgt en tilfældig ud.
Mit MSI AGP8x, GTS6200 klarer fint opgaven idag....
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=199011

Muntre tilråb, ævl og kævl og nye ideer modtages som altid med
kyshånd.
Venligst, Bo Andersen.

Fra : Hans

Dato : 02-10-07 15:57

Bo Andersen wrote:

> Derfor nyt MOBO + CPU + RAM + gfx-kort:
> Mobo: Asus P5K-E/WIFI-AP
> Her kan vel være et problem med mine diske er SATA150 og
> [...]
Ikke noget problem. Det omvendte med Sata-300 på Sata-150 controllere kan
til gengæld være et problem.

> CPU: Intel Core2Duo E6750 2.66GHz 1333FSB
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389793

Hvis du skal bruge en talknuser skal du helt klart vælge en Q6600

> RAM:
> Vil ydelsen retfædiggøre at putte 2x2x512 MB (2GB) 800MHz Dual-DDR2 i,
> [...]
Gå efter 2 x 1 GB, så du senere kan udvide efter behov:

> Gfx: Her er jeg virkelig på'den, jeg har valgt en tilfældig ud.
> Mit MSI AGP8x, GTS6200 klarer fint opgaven idag....
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=199011

Linket virker ikke, men et Radeon HD2400 vil være helt fint.

Hans

Fra : N/A

Dato : 04-10-07 01:08

Fra : Hans

Dato : 04-10-07 01:08

Bo Andersen wrote:

> Tjoo, MOBO har 4 slots, så kan jeg vel stadig udvide.
> Så f.eks. 2x2x512 Dual DDR2, nu. og så stadig plads til begejstring ?!

2x2x512 MB er jo 4 moduler, og dermed er alle bundkortets ramsokler fyldt
op, så jeg kan ikke lige se hvordan du kan udvide uden at smide moduler væk.
Der er også fordele ved at køre med kun to moduler, da de så kan køre med
command rate T1.

Hans

Fra : Bo Andersen

Dato : 07-10-07 18:25

> Hvis du skal bruge en talknuser skal du helt klart vælge en Q6600
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=305881

Nu er jeg jo ikke så skarp til tal.
Men en Q6600 1066FSB, vil være markant hurtigere end:
C2D E6750 1333FSB ?

Findes der ikke en oversigt over performance der viser de forskellige
processers ydeevne ?

-Bo Andersen-

Fra : Hans

Dato : 07-10-07 18:56

Bo Andersen wrote:

> Nu er jeg jo ikke så skarp til tal.
> Men en Q6600 1066FSB, vil være markant hurtigere end:
> C2D E6750 1333FSB ?

Det kommer an på hvad du bruger dem til, men glem alt om FSB da det ikke er
den afgørende faktor.

> Findes der ikke en oversigt over performance der viser de forskellige
> processers ydeevne ?

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html

Hans

Fra : Ad Infinitum

Dato : 02-10-07 17:45

"Bo Andersen" <nyhedsgrupper@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du kan stadigvæk få bundkort med agp.

Har et Asrock ConRoe865PE som har LGA775 socket. plads til 4 GB ram. 2 Sata
controler og 2 IDE controler.

Bruger det sammen med en Pentium D 3,2 Ghz

Fra : Bo Andersen

Dato : 04-10-07 05:01

On 4 Okt., 02:07, "Hans" <nos...@kvik.org.invalid> wrote:

> [...]
> Der er også fordele ved at køre med kun to moduler, da de så kan køre med

Hej.
Jeg kan god se det kan tydes forkert.
Det jeg mener er 2 moduler der hver har 2x512 MB RAM de
2x512MB er ment som Dual RAM. Ialt altså 2 moduler med Dual 512MB RAM
giver 2GB RAM.
Command rate T1 ? Det lyder frækt, det skal vi lige googles....
-Bo Andersen-

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-10-07 07:19

Bo Andersen wrote:

> Det jeg mener er 2 moduler der hver har 2x512 MB RAM de
> 2x512MB er ment som Dual RAM. Ialt altså 2 moduler med Dual 512MB RAM
> giver 2GB RAM.

En Dual 512MiB modul rummer stadig kun 512MiB.

Jesper Poulsen

Fra : Bo Andersen

Dato : 07-10-07 18:21

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> En Dual 512MiB modul rummer stadig kun 512MiB.

Så faldt ti-øren, jeg havde fået HELT forkert fat i det_der Dual-concept.
Jeg går efter de 2x1GiB..

-Bo Andersen-