Noget bedre setup?
Fra : jj92_2

Dato : 29-09-07 22:05

Hej,

Jeg er igang med at bygge en opgradering,og har nu valgt denne kombo.

Nogen forslag til forbedring indenfor ca.samme prisramme?

Processor - 1 x AMD Athlon 64 X2 5200+ / 2.6 GHz Energy Effi...
893.00 kr.
ASUS M2N 1394 - Bundkort - ATX - Socket AM2 - UDMA133, Seria...
492.00 kr.
Kingston ValueRAM - Hukommelse - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 24...
409.00 kr.
ASUS EN8400GS/HTP - Grafikadapter - GF 8400 GS - PCI Express...
355.00 kr.
Seagate Barracuda 7200.10 - Harddisk - 160 GB -
SATA 370.00 kr.
Arctic Cooling Freezer 64 LP - Processor-køler - ( Sock... 137.00
kr.

Sub total 2,656.00 kr.

Selv synes jeg det er en OK pakke, masser af RAM, DirectX10 grafik,
dualcore CPU, OK bundkort.

Men hvor kan det forbedres indenfor ca samme budget?

/J

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-09-07 00:02

jj92_2 wrote:

> Selv synes jeg det er en OK pakke, masser af RAM, DirectX10 grafik,
> dualcore CPU, OK bundkort.

Jeg går ud fra at der skal games på den. Hvis det er korrekt, så skal du
ha' et andet grafikkort.

Problemet er blot at prisrammen er for snæver til at det kan blive
rigtigt godt.

Til en gamer-maskine gør du flg.:

CPU:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388027
Athlon X2 BE 2350 box - 560,-

Grafik:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393458
GF 8600GT - 701,-

RAM:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=138802
Kingston ValueRAM PC2-5300 2x1GiB - 354,-

Disk:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260869
Seagate Barracuda ES 320GB SATA - 586,-

Ialt: 2693,-

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-09-07 00:32

Jesper Poulsen wrote:

> Grafik:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393458
> GF 8600GT - 701,-

Oooops, forkert kort...
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396369
GF 8600GT - 735,-

Det billige har GDDR2-RAM og det dyre har GDDR3-RAM.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 30-09-07 11:53

Jesper Poulsen skrev:

> Oooops, forkert kort...
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=396369
> GF 8600GT - 735,-
>
> Det billige har GDDR2-RAM og det dyre har GDDR3-RAM.

Hvor kraftig en strømforsyning kræver den?? Jeg mener min er på 300W.
Jeg kan ikke finde noget om det på Inno3d's hjemmeside.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-09-07 13:07

Rasmus Bertelsen wrote:

> Hvor kraftig en strømforsyning kræver den?? Jeg mener min er på 300W.
> Jeg kan ikke finde noget om det på Inno3d's hjemmeside.

En NorthQ 4775-400 burde være rigeligt.

Jesper Poulsen

Fra : jj92_2

Dato : 30-09-07 09:42

Hej,

Tak for input, et lidt dyrere GFX vælter ikke budgettet.
CPU lyder interessant, dne er billigere end den jeg selv foreslår - er
den stærkere eller svagere?

/J

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-09-07 10:10

jj92_2 wrote:

> CPU lyder interessant, dne er billigere end den jeg selv foreslår - er
> den stærkere eller svagere?

Den er svagere, men skal du game er det ikke afgørende. Til gengæld er
den energibesparende (et TDP på 45W, hvilket er 20W mindre end den du
selv har fundet frem til).

Jesper Poulsen

Fra : jj92_2

Dato : 30-09-07 20:09

On 30 Sep., 11:10, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Den er svagere, men skal du game er det ikke afgørende. Til gengæld er
> den energibesparende (et TDP på 45W, hvilket er 20W mindre end den du
> [...]

OG efter at have læst lidt på den CPU, kan jeg se at den overclocke
for vildt - op til 3GHz!!!!!!!!!!!!

Interessant nu!

Fra : jj92_2

Dato : 12-10-07 22:28

Tror jeg vil holde fast i det oprrindelige setup, evt. barbere 500 kr
af ved at vælge mindre CPU og billigere GFX (f.eks et 7200).

Så burde jeg kunne presse det ned omkring 2000 kr - hvad der er
billigt for en komplet høker-opgradering.

Og nej, jeg skal ikke game vildt, det vildeste jeg spiller er Lego
Starwars 2 eller Rayman 3 - og det tygger glimrende på et 7200 eller
mindre.

Egentligt ville det være fedt at presse det hele ned under 1800 kr -
for så er der måske råd til 2 opgraderinger....