Canon Pixma IP3000 Problem
Fra : Camilla

Dato : 26-09-07 10:04

Jeg har en sådan printer som jeg kører via USB på min trådløse Asus Wireless
WL 500G router.
Jeg har haft en anden printer installeret men gik tilbage til min udemærkede
Canon.
Nu vil min opsætning bare ikke vise printerstatus mere ? altså blækstand
osv.
Den printer fint, men status viser bare venter på printer.
Info kommer ikke tilbage tror jeg.
Kører vista men det gjorde jeg også før da den viste blækstand mm.
Har hentet nyeste canon opdateringer til den.
Jeg må under installationen gøre et eller andet forkert men hvad ?
Printeren kører via en port der hedder 192.168.1.1

Knuser herfra

Camilla pcblondine

Fra : peja

Dato : 26-09-07 11:11

"Camilla" <news@cybercity.dk> skrev i meddelelsen

Hej Camilla!

Bedste råd jeg kan give dig efter min erfafaring er: Geninstaller
printersoftware eller hvis du har kopi af tidligere, så opdater med den.

Ellers kan der være mange grunde, men lyder som et rent software problem.
Lad os høre hvordan du fik løst problemet.

KH
Pernille
Mørkeblond PC-Nørd

Fra : J

Dato : 26-09-07 12:24

On Wed, 26 Sep 2007 11:03:48 +0200, "Camilla" <news@cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg må under installationen gøre et eller andet forkert men hvad ?
>Printeren kører via en port der hedder 192.168.1.1

Der er noget 'Printer Driver Add-on' til Vista:

http://software.canon-europe.com/products/0010094.asp

Man ser endvidere at programmet CD-label-print kun findes på engelsk,
hvis du bruger CD print.

mvh

John

Fra : Johnny

Dato : 26-09-07 15:53

"Camilla" <news@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en sådan printer som jeg kører via USB på min trådløse Asus
> Wireless WL 500G router.

Har du tilsluttet printeren Paralel porten på routeren?
Den kan ikke tale "torettede sprog" som printer softwaren forlanger.
Det kan kun ske hvis din printer er tilsluttet USB porten på PC

> [...]
> osv.
> Den printer fint, men status viser bare venter på printer.

Se ovenfor.

> Kører vista men det gjorde jeg også før da den viste blækstand mm.
> Har hentet nyeste canon opdateringer til den.

Der kørte du vel direkte på USB porten på computeren. Og ikke igennem
routeren.

> Jeg må under installationen gøre et eller andet forkert men hvad ?
> Printeren kører via en port der hedder 192.168.1.1

Du kan nok ikke gøre andet end du har gjort.
Hvis du vil have printeren til at køre "normalt" skal du sætte den til USB
porten på din computer.

Fra : Johnny

Dato : 26-09-07 15:58

> Har du tilsluttet printeren Paralel porten på routeren?
> Den kan ikke tale "torettede sprog" som printer softwaren forlanger.
> Det kan kun ske hvis din printer er tilsluttet USB porten på PC

Hovsa. Jeg ser lige at den ikke har paralel port, men det er stadig det
samme om det er til USB.