Problem Canon Pixma 3000
Fra : Louise

Dato : 17-09-07 13:56

Min printer vil ikke skrive magenta mere (rød)
Jo hvis jeg skriver 10 sider ud hvor rød farve fylder hele siden kommer det
langsomt.
Men 30 min senere vil den ikke igen. Har skifter patroneren 4 gange uden
held.
Har rengjort skrivehovedet i lunkent vand meget grundig.
Hvad kan være galt ? Nogen fif ?
Hvad koster et nyt skrivehoved ?
Findes der ikke andre canon printe på markedet som kører med samme patroner
uden den satans chip ?
Den må kunne skrive på cdér også.
Er der andre okay printere på markedet som også kører med seperate billige
patroner uden chip ?

Fra : Tonni Madsen

Dato : 17-09-07 15:16

> [...]
> held.
> Har rengjort skrivehovedet i lunkent vand meget grundig.
Umidelbart lyder det somom den ikke lukker tæt når den er slukket, sådan så
hovedet tørrer ud...

> Hvad koster et nyt skrivehoved ?
Sikkert det samme, eller mere end printeren

> Findes der ikke andre canon printe på markedet som kører med samme
> patroner uden den satans chip ?
Tror det desværre ikke, kun på brugt markedet

Mvh Tonni Madsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-09-07 18:36

Louise skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvad koster et nyt skrivehoved ?

Ca 600 kr

> Findes der ikke andre canon printe på markedet som kører med
> samme patroner uden den satans chip ?

Nej - ikke længere - så skal du finde en brugt - men de er i lidt
høj kurs pga patronerne uden chip - IP3000/4000/5000 var sidste
generation uden chip.

> Den må kunne skrive på cdér også.

Det er der mange der kan.

> Er der andre okay printere på markedet som også kører med
> seperate billige patroner uden chip ?

Ikke fra Canon - de bruger chip på alle nye......

jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : J

Dato : 18-09-07 08:59

On Mon, 17 Sep 2007 14:56:17 +0200, "Louise" <news@cybercity.dk>
wrote:

>Den må kunne skrive på cdér også.
>Er der andre okay printere på markedet som også kører med seperate billige
>patroner uden chip ?

Til Canon fås de billige printerpatroner, men canon laver ikke
printere mere til uden chip. Men det er ret let at flytte chips over,
der følger vist en vejledning med.
De kompatible blækpatroner koster knap 100 kr. for et sæt.

Se printerblæk priser her:
http://www.mediecentralen.dk/

(Der findes andre leverandører der er lidt billigere)

mvh

John