Trådløs lyd/billedforbindelse mellem pc og~
Fra : Reno Raines

Dato : 17-09-07 09:04

Hej gruppe

Har et lille hjemmenetværk med stationær og bærbær PC. Jeg ønsker nu at
lave en trådløs lyd-(og gerne video/billed)-forbindelse mellem den
stationære og mit TV. Nogle erfaringer med trådløse overføringssystemer?
Helst ikke alt for dyre, men naturligvis med rimelig kvalitet.

MVH

RR

Fra : Reno Raines

Dato : 17-09-07 09:27

> [...]
> stationære og mit TV. Nogle erfaringer med trådløse
> overføringssystemer? Helst ikke alt for dyre, men naturligvis med

Lille supplement: Der må gerne være mulighed for to klienter således at
jeg kan slutte såvel anlæg i stue+værelse til.

MVH

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-09-07 15:59

"Reno Raines" <No.mails@for.me> wrote in news:46ee3499$0$78109
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> [...]
> stationære og mit TV. Nogle erfaringer med trådløse overføringssystemer?
> Helst ikke alt for dyre, men naturligvis med rimelig kvalitet.

Du fortæller intet om hvilke tilslutningsmuligheder du har, men under alle
omstændigheder vil jeg antage at i omegnen af 3.000,- kr er for meget. Det
vil være prisen for færdige produkter til dit brug.

F.eks http://www.tvix.co.kr/Eng/products/4100sh.aspx, som han fås til netop
3.000,- kr hos danske forhandlere. Hertil skal lægges evt udgifter til
etablering af netværk (router, kabler).

Men fortæl mere om hvilket netværk du har og hvilke tilslutningsmuligheder
der er på dit A/V udstyr.

Billigste løsning er nok en Linksys NSLU2 + USB harddisk, der kan skaffes
for omkring 1.000,- kr på evt. netværk. Men det kræver en del teknisk
snilde at sætte det op til dine behov.

Fra : Reno Raines

Dato : 19-09-07 19:38

> Men fortæl mere om hvilket netværk du har og hvilke
> tilslutningsmuligheder
> der er på dit A/V udstyr.

Tak for svaret. Dine løsningsforslag synes dog væsentlig mere omfattende
end det jeg har behov for. Det jeg ønsker er en trådløs overførselsenhed
mellem min stationære PC og TV/anlæg - ingen lagerenheder eller
lignende. Meningen med galskaben er at kabler kan undværes. Jeg har
allerede en trådløst router og har tænkt mig at forbinde TV'et via
composite-indgangen.
En mulighed er fx. http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=134-00
Men jeg ønsker at høre om folks erfaringer - og som sagt gerne med
mulighed for to klienter.

MVH RR