"KLIK" og så genstarted min pc????
Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 15-09-07 13:17

Også postet i Windows gruppen da det kan HW eller XP.

Hejsa, nu har jeg været ude for dette et par gange i løbet af 2 år:

Maskinen kører i mere end 2 døgn, måske mere end det, og så lige pludselig
mens den står og arbejder med et eller andet "KLIK" og genstarter af sig
selv.

Jeg mener ikke at det er en HW fejl for de gange jeg har gået i bios og
checket så har CPU temperaturen været omkring 56 grader så ikke det store
problem. Biosen er heller ikke sat til at genstarte.

Jeg mener også at kunne huske at der var et probem med XP hvis den kørte
mere end 48 timer, hvorfor den ikke var så god som server. Fik MS nogensinde
den fejl fixet?

I tilflæde det skulle være HW realateret:

ECS K7S5A PCB 3.1a
GlobalWin køler for AMD Athlon XP 3000+
Ekstra kabinet udsugning/køler fra en strømforsyning
AMD Athlon XP 2400+ 2Ghz - 266Mhz FSB
Samsung 256Mb DDR PC2100 266Mhz part# M368L3313BT1-CB0
Kingston 512Mb DDR PC2100 266Mhz Part# KVR266X64C2/512
HDD 1 Seagate ST380011A 80GB 2MB buffer, Rev. 8.01
HDD 2 Seagate ST38420A 8GB 512Kb buffer, Rev. 3.05
Pioner DVR-109 DVD-RW
CyberDrv CW058D CD-RW
Nvidia Riva TNT2 M64 AGP grafikkort
Windows XP Pro sp1 opdateret til SP2 og alle nye opdateringer

Jeg tror det er et XP problem men kan ikke lige greje hvad det skulle være
medmindre ovenstående fejl aldrig er rettet.

System loggen siger at der opstod en fejl med mit digital camera lige før XP
genstartede men det er slet ikke tilsluttet så det må være driveren XP taler
om. Noget med at tjenesten ikke kunne starte fordi der ikke er nogle
aktiverede enheder tilknyttet. HændelsesID 7000.
Ellers ser loggen meget normal ud.

Jan

Fra : Hans

Dato : 15-09-07 13:22

Thunder (4920 Søllested) wrote:
> [...]
> MS nogensinde den fejl fixet?
>
> I tilflæde det skulle være HW realateret:

Med det bundkort ville jeg som det første tjekke for bad caps.

Hans

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 15-09-07 13:57

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen

> Med det bundkort ville jeg som det første tjekke for bad caps.
>
> Hans

Hej Hans, jeg tror du tænker på PRO versionen, det var et skod bundkort med
VIA chipsæt og meget ustabilt. Det her er med SiS chipsæt. Og jeg har bygget
mange pc'ere med det bundkort og aldrig haft et problem.

Der var dog en sending på et tidspunkt der havde et problem med bios og der
skulle den bare opdateres og så var det ude af verden. Ikke mit bundkort.

Har checket for bad caps og faktisk ser det ud som nyt dog med lidt støv her
og der:)

Jan

Fra : Nicolai

Dato : 15-09-07 17:21

> [...]

> Jeg tror det er et XP problem men kan ikke lige greje hvad det skulle
> være medmindre ovenstående fejl aldrig er rettet.

Jeg har aldrig observeret en sådan fejl og jeg har en XP maskine stående
tændt døgnet rundt. Det eneste tidspunkt den har genstartet, har været
ved opdateringer. Det er i øvrigt andet år den kører på nu, døgnet rundt.

nicolai

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-09-07 20:13

"Thunder (4920 Søllested)" <thunderFJERN@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg mener også at kunne huske at der var et probem med XP hvis den kørte
> mere end 48 timer, hvorfor den ikke var så god som server. Fik MS

Prøv at højreklikke på denne computer og vælg egenskaber. Derefter vælger du
Avanceret. Under start og genoprettelse går du ind og fjerner fluebenet ved
Start automatisk.
Så skulle den næste gang stoppe med en blå skærm. Der kan du så forhåbentlig
få mulighed for at læse hele fejlmeddelelsen. Det kan både være filnavne og
diverse koder.
Skriv dem ned og søg på dem eller post dem her.

Kurt

Fra : Thunder (4920 Sølles~

Dato : 15-09-07 22:01

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> være filnavne og diverse koder.
> Skriv dem ned og søg på dem eller post dem her.

Hej Kurt, nu går der år og dag mellem det sker så det kan godt være at det
tager lang tid før det sker igen:)
Men det ser ud til at der ikke er andre der har været ude for dette så jeg
har vist fået svar på om det er en XP fejl:)
Sjovt, xp skulle da selv logge hvis det var en XP fejl, eller tager jeg
fejl?

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-09-07 20:04

> Sjovt, xp skulle da selv logge hvis det var en XP fejl, eller tager jeg
> fejl?

Det kan jeg ikke lige svare på. Jeg har flere gange set fejlmeddelelser på
den blå skærm, som jeg ikke efterfølgende kunne se i loggen.

Kurt

Fra : GK

Dato : 18-09-07 18:15

> [...]
> >

> Det kan jeg ikke lige svare på. Jeg har flere gange set fejlmeddelelser på
> den blå skærm, som jeg ikke efterfølgende kunne se i loggen.

måske der har været en klump i strømmen ,, eller retter en kort afbrydelse
man ikke lige ser på lyset men som computerne opfatter som spændingsfald