Update på Bette's allergi
Fra : Winnie

Dato : 14-09-07 11:20

Hej Alle,

Det er vist på plads med en update på Bette's allergi.

Det er pist væk forsvundet - i hvert fald ind til videre Og det har det
været i over en måned nu.

Vi fjernede jo aluminiumsskålene og gummilegetøjet og satte hende på
allergenic foder og fiskeolie - det indkøbte medicin har vi ikke brugt.
Bette kom i løbetid og den er veloverstået nu. Om udslættet har været
kontakt, eller foderallergi, eller hormonelt betinget, ved jeg så ikke. Men
det er svært at undersøge noget, der ikke er der.
Jeg overvejer at sætte hende tilbage på almindelig foder, for at se om hun
reagere. Der er meget fedt i allergenic - Bette tager ikke skade af det, men
Berta, der er en gemen tyv, er rigeligt rund i forvejen.
Bette accepterer fint Olivers allergivenlige foder med lam - vi bruger det
kun som godbider, og der er ingen reaktion.

Vender udslættet tilbage uden synlig provokation, vil hun straks blive
undersøgt af en ekspert.

Bette har en smule knopper/skæl i ørene, men det klør ikke og jeg tror bare
det er tør hud. Det afhjælper fiskeolie og lidt fed creme heldigvis.

Så altså, uden medicin - og selv uden barf - er Bette fri for udslæt. Og jeg
skulle hilse og sige, at både hun og tykketrunten (altså Berta ), trives
i bedste stil.

Tak for hjælp og gode råd

Jeg håber Bettes historie, kan være med til, at dæmpe skræmmekampagnerne en
smule. Måske kan den endda skabe en smule mere accept, for den enkelte ejers
behov for, at gøre tingene på sin egen måde, i eget tempo og egen rækkefølge

Nå, det var et sidespring Her glæder vi os usigeligt meget over, at være
et problem fattigere

- Winnie
--

www.schildknecht.dk - art by schildknecht
www.visuell.dk - photos by suell

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-09-07 11:34

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle,
>
> Det er vist på plads med en update på Bette's allergi.
>
> Det er pist væk forsvundet - i hvert fald ind til videre Og det har
> det været i over en måned nu.

Det var da dejligt at hun kunne slippe af med det møg!.
og oven i købet uden alle mulige håbløse forsøg, skønt!.

Jeg kender en, hvis hund ligeledes blev allergisk, sådan ret pludseligt, de
var igennem alt muligt og umuligt for at finde ud af hvad det kunne skyldes.
til sidst fjernede han halsbåndet og hundetegnet som et forsøg, og væk var
allergien ret hurtigt.. så det har været nikkel at den reagerede så voldsomt
på.

Mvh. Marie

Fra : Winnie

Dato : 14-09-07 12:57

"Torben og Marie-louise Ager" skrev
> "Winnie" skrev

> Det var da dejligt at hun kunne slippe af med det møg!.
> og oven i købet uden alle mulige håbløse forsøg, skønt!.

Vi føler os meget heldige

- Winnie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-09-07 12:53

On 14 Sep., 12:20, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:
> [...]
>

> Nå, det var et sidespring Her glæder vi os usigeligt meget over, at være

Dejligt at hører Winnie )

Mvh Fru Larsen.

Fra : Winnie

Dato : 14-09-07 12:58

"BorderTerrierMor" skrev
Winnie" wrote:

> Det er vist på plads med en update på Bette's allergi.
>
> Det er pist væk forsvundet - i hvert fald ind til videre Og det har
> det
> været i over en måned nu.

Dejligt at hører Winnie )

Ja, ikk? Og tak

- Winnie

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-09-07 13:33

Winnie wrote:
> Hej Alle,
>
> Det er vist på plads med en update på Bette's allergi.
>
> Det er pist væk forsvundet - i hvert fald ind til videre Og
> det har det været i over en måned nu.

Det lyder vel nok dejligt. Udelukkelsesmetoden er ikke så helt
tosset endda. Jeg følte med lille Bette, jeg har selv nikkelallergi
i ret svær grad og for pokker hvor kan det klø. Godt at du har fået
styr på det ved at bruge sund fornuft.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Winnie

Dato : 14-09-07 13:57

"Tove Krieger"skrev

> [...]
> svær grad og for pokker hvor kan det klø. Godt at du har fået styr på det

Tak Tove Ja, nogle gange er stemmerne inde i hovedet, værd at lytte til

Vi holder stadig vejret lidt - tænk at det var så nemt

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 14-09-07 16:44

On Fri, 14 Sep 2007 12:20:22 +0200, "Winnie"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>Det er vist på plads med en update på Bette's allergi.
>
>Det er pist væk forsvundet - i hvert fald ind til videre Og det har det
>været i over en måned nu.

Der er nu intet som gode nyheder. Jeg krydser fingre for at det
holder.

>Bette accepterer fint Olivers allergivenlige foder med lam - vi bruger det
>kun som godbider, og der er ingen reaktion.

Tror jeg vil være en fin ide. Hans slap jo osse af med sit eksem på
barf, men for den da hvor blev han dog TYK. Det var slet ikke til at
styre, og i dag er han tilbage på tørkost, og trives rigtig godt. han
har osse tabt sig en del igen. Gudskelov.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie

Dato : 14-09-07 16:57

"Leyna" skrev
"Winnie" wrote:

> Der er nu intet som gode nyheder. Jeg krydser fingre for at det
> holder.

Takker
Jeg har ikke gået lige i en måned - så meget har jeg holdt krydset

- Winnie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 14-09-07 20:24

On 14 Sep., 13:58, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:

> Dejligt at hører Winnie )
>
> Ja, ikk? Og tak
>
> - Winnie

JO for søren Winnie, det glæder mig virkelig og krydser fingre )))

Mvh Fru Larsen.