Klokkeslet
Fra : Søren Bay

Dato : 14-09-07 10:18

Hejsa

Jeg har en funktion date('h:i:s') der giver mig nuværende klokkeslet.
Problemet er, at den giver mig dansk tid - 2 timer! MEn jeg kan ikke
gennemskue hvordan jeg får lagt 2 timer til, så jeg får den rigtige tid!
Det er IKKE muligt at ændre serversettings, da PHP'en kører på en AS400.

//Søren

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-09-07 11:26

Den Fri, 14 Sep 2007 11:17:53 +0200 skrev Søren Bay:

> [...]
> gennemskue hvordan jeg får lagt 2 timer til, så jeg får den rigtige tid!
> Det er IKKE muligt at ændre serversettings, da PHP'en kører på en AS400.

Ja, hvis serveren er indstillet tik GMT tid er der ikke meget at gøre ved
det
Men prøv at kikke på hvad "Blazeme" skriver på:
http://dk2.php.net/manual/da/function.gmdate.php

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-09-07 20:43

Karl Erik Christensen wrote:

> Ja, hvis serveren er indstillet tik GMT tid er der ikke meget at gøre ved
> det
> Men prøv at kikke på hvad "Blazeme" skriver på:
> http://dk2.php.net/manual/da/function.gmdate.php

Øhh - hvis det blot altid er 2 timer - så burde det nemmeste blot at
være noget ala

date('H:i:s',mktime(date("H")+2));

Mvh
Johan

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 15-09-07 00:11

> Øhh - hvis det blot altid er 2 timer - så burde det nemmeste blot at være
> noget ala
>
> date('H:i:s',mktime(date("H")+2));

Jo - så længe vi har sommertid.
Men så snart vi slår over på normaltid, skal der jo pludselig kun lægges 1
time til.
Det forekommer mig lidt underligt, at en server ikke skifter med. Ved så
ikke, om ikke en løsning med strtotime(date('Y-m-d H:i:s')) ville hjælpe.
Bruger normalt kun date('Y-m-d osv...'), men mine hjemmesider ligger også
alle på danske servere med dansk tidszoneopsætning.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 15-09-07 09:14

Philip Nunnegaard wrote:

> [...]
> Bruger normalt kun date('Y-m-d osv...'), men mine hjemmesider ligger
> også alle på danske servere med dansk tidszoneopsætning.

Jah.... i så fald kan man kombinere den med et check på sommertid

function realTime($param) {
$addHours = 1;
if(date("I")==1) {
$addHours = 2;
}
return date($param,mktime(date("H")+$addHours));
}

echo realTime("H:i:s");

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Søren Bay

Dato : 17-09-07 09:48

Johan Holst Nielsen skrev:

> [...]
> $addHours = 2;
> }
> return date($param,mktime(date("H")+$addHours));

Perle - det virker Tusind tak for hjælpen

//Søren

Fra : Martin

Dato : 17-09-07 08:42

Søren Bay wrote:
> [...]
> gennemskue hvordan jeg får lagt 2 timer til, så jeg får den rigtige tid!
> Det er IKKE muligt at ændre serversettings, da PHP'en kører på en AS400.

Har du prøvet med
setlocale(LC_ALL, 'da_DA'); // Kan ikke lige huske hvordan da_ tingen
skal stå