Saltlage til "hyldebærkapers"
Fra : Peter eller Line

Dato : 12-09-07 18:22

Hej

Fik for noget tid siden serveret en spændende variation af kapers. Grønne
hyldebær lagt i saltlage natten over. Jeg ved ikke om de også var kogt

Nogen gode forslag til hvilken saltlage de skal overnatte i, samt om de skal
koges?

Venlig hilsen
Peter

Fra : mcloud

Dato : 13-09-07 10:46

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Peter eller line
Prøv lige at checke dette link:

http://www.maduniverset.dk/opskrift.php/1170/Syltning-opskrifter/Kapers-af-groenne-hyldebaer

mvh mcloud
www.leChef.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 13-09-07 12:27

> [...]
> hyldebær lagt i saltlage natten over. Jeg ved ikke om de også var kogt
>
> Nogen gode forslag til hvilken saltlage de skal overnatte i, samt om de

Ifølge NOMAs kogebog skal de grønne bær tørsaltes i en uge, hvorefter de
lægges i balsamisk æbleeddike, hvor de kan holde sig et års tid.

Men det er da vist ved at være for sent at høste grønne hyldebær i år?

/P