Klippe højt græs og brombærkrat
Fra : Søren

Dato : 10-09-07 17:35

Hej

Langs min 200 m lange indkørsel vokser et vildt brombærkrat, hvordan klipper
jeg det nemmest ?

Min græsslåmaskine kløjs i rankerne og buskrydderen er ikke kraftig nok til
at slå dem over.

Jeg har set Søren Ryge bruge en slags græsslåmaskine til meget højt græs.
Kan den mon bruges?

Søren

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 10-09-07 18:41

"Søren" <leaveme@alone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at slå dem over.
>
> Jeg har set Søren Ryge bruge en slags græsslåmaskine til meget højt græs.

Du kan ofte få en savklinge til en buskrydder. Med en sådan kan du let kunne
save det hele ned.
Hilsen Matthias

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-09-07 18:48

On Mon, 10 Sep 2007 18:34:42 +0200, "Søren" <leaveme@alone.dk> wrote:

> [...]
>at slå dem over.
>
>Jeg har set Søren Ryge bruge en slags græsslåmaskine til meget højt græs.

Jeg sætter en rundsavsklinge på min buskrydder, det klarer den fint. Det
er ikke sjovt arbejde at udføre, men det er rimeig hurtigt overstået.

Alternativt kunne en benzindrevet hækklipper nok også gøre sjove ting
ved sådan et brombærkrat.

Maskineriet søren ryge brugte kunne nok også gøre underværker, hvis den
kan monteres med rundsavsklinge (og ikke bare kører med snøre)
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-07 21:03

> [...]
>
> Maskineriet søren ryge brugte kunne nok også gøre underværker, hvis den
> kan monteres med rundsavsklinge (og ikke bare kører med snøre)

Hehe, jeg kender en der har skåret fronten af en gammel slåmaskine.
Og flyttet forhjulene baglæns.
Den er livsfarlig og klipper alt

Mvh Allan

Fra : Søren

Dato : 10-09-07 22:35

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, jeg kender en der har skåret fronten af en gammel slåmaskine.
> [...]
Det er nok det jeg skal gøre. Den behøver slet ikke forhjul.

Søren

Fra : Ole Jensen

Dato : 10-09-07 20:25

Søren <leaveme@alone.dk> wrote:

> Jeg har set Søren Ryge bruge en slags græsslåmaskine til meget højt græs.
> Kan den mon bruges?

Om den kan bruges ved jeg ikke, men jeg mener at kunne huske, at prisen
er på den forkerte side af 13.000 kr.

--
mvh - Ole-J - Aalborg

Sælges: Billedrammer / Træarbejder / Legetøjsbiler m.m.
http://www.oleswebsite.dk/salg.htm

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 11-09-07 22:16

> [...]
> til at slå dem over.
>
> Jeg har set Søren Ryge bruge en slags græsslåmaskine til meget højt græs.

Maskinen hedder Adela og er en skiveklipper - en slags miniudgave af de
skiveklippere som bruges i landbruget til at klippe græsmarker.

Du kan læse lidt om den her:
http://www.herskindmotorcenter.dk/skiveklipper.pdf

Den kører gennem næsten alt, men brombærkrat er den altså ikke så velegnet
til. Det filtrer alt for meget sammen.

Selv bruger jeg en buskrydder monteret med enten en savklinge eller et
klippehoved til en stanghækkeklipper - det sidste er faktisk rigtigt godt,
men det er ikke alle buskryddere, det kan fås til. Husquarna's 324/325
modeller kan anvende firmaets klippehoveder - selvom det ikke figurerer på
tilbehørslisten til disse modeller. Stihl har også en model, der kan
bruges - den har jeg bl.a. set anvendt til vandløbsvedligeholdelse.

mvh

Steen Lindlvist Nielsen