Printe på cd/dvd skiver ?
Fra : SpookiePower

Dato : 13-09-07 11:00

Jeg overvejer at købe en printer der kan printe
direkte på cd/dvd'ens overflade. Er der nogle som
kan anbefale en printer til helst under 1000 kr ?

Jeg har aldrig selv set en skive der er printet på.
Ser det pænt ud ? Jeg skal hovedsageligt bruge den
til at printe tekst på en cd, ikke så meget billeder.

Håber der er nogle med lidt erfaring på dette område.

Fra : SpookiePower

Dato : 13-09-07 11:12

Jeg glemte at skrive at jeg har kigget på disse to printere -
Canon Pixma IP4300 samt Canon Pixma IP4500.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-09-07 12:26

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg glemte at skrive at jeg har kigget på disse to printere -
> Canon Pixma IP4300 samt Canon Pixma IP4500.

Godt valg. Det er samme familie og 4500 er så den sidste nye. Umiddelbart er
der en større papirbakke i 4500 (300 stk mod 150 på 4300).
4300 kan du købe for lige godt 600 kr. incl. forsendelse.
Jeg har en 4000 og en 4200 og det er glimrende printere begge to. Du skal
bare huske at købe de specielle skiver at printe på, så kan du sagtens
printe foto og tekst i højkvalitet på dem.
Hvis du har et stort printbehov, kan du købe uoriginale patroner til dem i
Tyskland for 20 kr. stykket. Du skal så bare selv lige flytte en lille chip
fra den originale til den uoriginale for at det virker.

Kurt

Fra : J

Dato : 13-09-07 12:14

On Thu, 13 Sep 2007 11:59:49 +0200, SpookiePower
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

> [...]
>Ser det pænt ud ? Jeg skal hovedsageligt bruge den
>til at printe tekst på en cd, ikke så meget billeder.

Ja, jeg bruger canon i865, der også bruger sådan en skive-indsats.

Det er blevet flot alle gangene med billeder. Jeg bruger det ikke til
tekst. Der bruger jeg på printable skiver at skrive med en dertil købt
pen.
http://www.mediecentralen.dk/?page=products&product_id=929

Med tekst synes jeg bare, at man bare kan øve sig lidt i kaligrafi.

>Håber der er nogle med lidt erfaring på dette område.

Der findes jo også Lightscribe tekniken, hvor brænderen skriver på
skivens overside. Det kræver lightscribe medier. F.eks.
http://www.mediecentralen.dk/?page=products&product_id=373

Der er endvidere LabelFlash (en anden udgave af LightScribe).

Lightscribe kræver Nero 6.6 mindst og Labelflash kræver Nero 7.

og en brænder der understøtter det, f.eks.
Lite-On
http://us.liteonit.com/us/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=26&Itemid=140

Labelflash:

http://www.nero.com/nero7/eng/Labelflash.html

Det skal lige bemærkes, at Canons CD-print software CD LabelPrint kan
jeg kun finde til ip4300:

http://software.canon-europe.com/products/0010386.asp

til alle former for windows. Linux: nix, Mac: nix

mvh

John

Fra : J

Dato : 14-09-07 16:08

Plonk !!

Ingen dialog

Fra : SpookiePower

Dato : 14-09-07 16:19

On 13 Sep., 13:13, J <johnknuhtse...@Mail.dk> wrote:

> Det skal lige bemærkes, at Canons CD-print software CD LabelPrint kan
> jeg kun finde til ip4300:
>
> http://software.canon-europe.com/products/0010386.asp

Den burde vel følge med ip4500 pakken går jeg ud fra. De reklamere med
at
den kan printe på cd/dvd.

Fra : Max

Dato : 14-09-07 16:52

Hej SpookiePower

> Den burde vel følge med ip4500 pakken går jeg ud fra. De reklamere med
> at den kan printe på cd/dvd.

Det gør den også ifølge
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Printers/Bubble_Jet/PIXMA_iP4500/index.asp?specs=1

--
Mvh Max

Fra : Mads

Dato : 14-09-07 17:32

On Fri, 14 Sep 2007 08:19:04 -0700, SpookiePower

Den følger med ALLE Pixma printerne