Fancontrol der styres af cpu-temp.
Fra : KimT

Dato : 11-09-07 21:56

Er der nogen der ved om man kan købe en fancontrol der kan regulere
blæserhastighed ud fra cpu-temperaturen?
(... og ikke en ekstern temperaturføler man skal montere udenpå cpu)

Evt. skal fancontrolleren tilsluttes via. usb for at få fat i
cputemperaturen.

Mvh Kim

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-09-07 22:27

"KimT" <na@na.na> wrote in news:46e700f7$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:

> Er der nogen der ved om man kan købe en fancontrol der kan regulere
> blæserhastighed ud fra cpu-temperaturen?

Skal det købes? Skal det være hardware?

Ellers benytter jeg Speedfan.

http://www.almico.com/speedfan.php

Her kan du selv bestemme hvilke følere der skal bestemme hvilke fan speeds.

Fra : KimT

Dato : 12-09-07 16:17

"Kent Oldhøj" <kent@REMOVE.oldhoj.dk> wrote in message

> Skal det købes? Skal det være hardware?
>
> Ellers benytter jeg Speedfan.
>
> http://www.almico.com/speedfan.php
>
> Her kan du selv bestemme hvilke følere der skal bestemme hvilke fan
> speeds.

Super program!
Jeg kan dog ikke lige finde ud af hvor jeg styrer blæserhastigheden ud fra
temperaturen.
Er der nogen der kan hjælpe?

Mvh Kim

Fra : Hans

Dato : 12-09-07 16:19

KimT wrote:
> [...]
>
> Super program!
> Jeg kan dog ikke lige finde ud af hvor jeg styrer blæserhastigheden

Det kommer an på hvilket bundkort du har.

Hans

Fra : KimT

Dato : 12-09-07 17:40

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> Det kommer an på hvilket bundkort du har.
>
> Hans

Hej, efter at have pillet lidt ved de forskellige indstillinger fik jeg det
til at virke.

Mvh Kim