genkendelse af anden (brugt) HD??
Fra : Preben Kaas

Dato : 09-09-07 10:19

Hej
En bekendt af mig har fået ødelagt sit bundkort og har derfor fået ny
komputer.
Hans gamle HD Maxtor ATA/133 på 120 GB er bl.a. fyldt med digitale
billeder, som jeg forsøger at kalde frem.

Har taget en af mine HD på 40Gb ud og isat den på 120 GB.

Win XP finder den som ny hardware og i system/enhedshåndtering findes
den også og der står "denne enhed virker korrekt"

I BIOS har jeg med F3 søgt på alle HDD og den finder også 120,9 GB

Problemet er bare, at den ikke vises med et drevbogstav i Stifinder,
hvor min gamle 40 GB HD helt korrekt er væk

Hvad gør jeg mon forkert eller hvad mangler jeg et gøre?

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx
www.prebenkaas.dk

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-09-07 10:31

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor min gamle 40 GB HD helt korrekt er væk
>
> Hvad gør jeg mon forkert eller hvad mangler jeg et gøre?

I Kontrolpanel / administration / Computeradministration / Diskhåndtering
Højreklik på disken og giv den et drevbogstav. Du kan også "bare" skrive
diskmgmt.msc i Start / kør.

--
venlig hilsen
Bc

Fra : Preben Kaas

Dato : 09-09-07 10:44

On Sun, 9 Sep 2007 11:31:26 +0200, "Bjarne Chr" <No@> wrote:

>I Kontrolpanel / administration / Computeradministration / Diskhåndtering
>Højreklik på disken og giv den et drevbogstav. Du kan også "bare" skrive
>diskmgmt.msc i Start / kør.

Den mulighed fremkommer ikke ved højreklik, men det skal så også
siges, at der til venstre for "Disk 1" er en gul trekant med et
udråbstegn i.
Så på en eller anden vis er den vel ikke installeret korrekt eller ?

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx
www.prebenkaas.dk

Fra : Michael Sørensen

Dato : 09-09-07 23:02

Preben Kaas wrote:

> [...]
> udråbstegn i.
> Så på en eller anden vis er den vel ikke installeret korrekt eller ?

Får du ikke mulighed for at importere disken, hvis du højre klikker på
udråbstegnet?
Systemet ved at disken er formateret (og antager at der er data på den),
derfor udråbstegnet.

Slip for alt bøvlet og sæt den i en USB box.
--
Hilsen

Michael Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd
Tårerne fra din mail får hængslerne i min postkasse til at ruste

Fra : Preben Kaas

Dato : 09-09-07 14:16

> [...]

>Højreklik på disken og giv den et drevbogstav. Du kan også "bare" skrive

Tak for hjælpen.
Tror faktisk, at det måske er mit bundkort, som ikke kan handle så
"stor" en HD.
En tilsvarende brugt HD på 80 GB fungerer upåklageligt.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx
www.prebenkaas.dk

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-09-07 19:09

> [...]
> "stor" en HD.
> En tilsvarende brugt HD på 80 GB fungerer upåklageligt.

--------------
Har du ikke installeret SP2

--
venlig hilsen
Bc

Fra : Preben Kaas

Dato : 09-09-07 21:17

On Sun, 9 Sep 2007 20:08:30 +0200, "Bjarne Chr" <No@> wrote:

>--------------
>Har du ikke installeret SP2

Nej, det har jeg ikke.
Kan det have en betydning her?

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx
www.prebenkaas.dk

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-09-07 23:39

> Nej, det har jeg ikke.
> Kan det have en betydning her?
>
> mvh
> Preben

Der er vist noget med at det først er med SP2 at man kan se "store" diske
Jeg er ikke helt sikker på det
--
venlig hilsen
Bc

Fra : Ole C

Dato : 09-09-07 23:47

Preben Kaas skrev blandt andet:

> Nej, det har jeg ikke.
> Kan det have en betydning her?

Ja, det er forudsætning for at se store diske - og SP2 plus alle de mange
opdateringer sidenhen er under alle omstændigheder en god idé for at få
lukket alle sikkerhedshullerne.

--
vh
Ole C.

Fra : Preben Kaas

Dato : 10-09-07 14:34

On Mon, 10 Sep 2007 00:46:45 +0200, "Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk>
wrote:

>Ja, det er forudsætning for at se store diske - og SP2 plus alle de mange
>opdateringer sidenhen er under alle omstændigheder en god idé for at få
>lukket alle sikkerhedshullerne.

Enig, men nu har jeg siden 2004 prøvet at installere SP2 hele fem
gange og hver eneste gang har den smadret den min internetforbindelse
og når jeg så sletter den igen via tilføj/fjern programmer, så virker
alt som normalt.

Så tilsyneladende kan min komputer ikke lide SP2 og hvad der evt. kan
være galt, det aner jeg ikke.

Men tak for hjælpen

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx
www.prebenkaas.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-09-07 06:25

"Preben Kaas" wrote

> [...]
> alt som normalt.

> Så tilsyneladende kan min komputer ikke lide SP2 og hvad der evt. kan

Det er nok fordi at SP2 aktiverer firewallen som standard, slå den fra
hvis du ikke kan finde ud af at prikke de nødvendige huller i opsætningen.

Fra : Kim

Dato : 09-09-07 14:03

On Sun, 09 Sep 2007 11:18:49 +0200, Preben Kaas
<prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

>Problemet er bare, at den ikke vises med et drevbogstav i Stifinder,
>hvor min gamle 40 GB HD helt korrekt er væk
>
>Hvad gør jeg mon forkert eller hvad mangler jeg et gøre?

Spørg i den rette gruppe : news:dk.edb.hardware.drev

fut : dk.admin.netikette
--
Kim