kamouflere email adresser fra databasen?
Fra : Dude

Dato : 12-09-07 20:38

Jeg har nogle email adresse, som ligger i min Mysql database. De skal
skrives ud på min kontaktsiden.

Jeg vil gerne kamouflere dem, så spam-folket får sværere ved at nappe dem.

Er der nogen der kender en god måde at gøre det på?

Mvh
John

Fra : Leonard

Dato : 12-09-07 20:49

On Wed, 12 Sep 2007 21:37:32 +0200, Dude wrote:

> Jeg vil gerne kamouflere dem, så spam-folket får sværere ved at nappe dem.

Skal de være klikbare?

Jeg bruger en meget simpel løsning, som jeg ikke aner om virker, for nu
har jeg et effektivt spamfilter i GMail.
Jeg skifter @ ud med @ både i teksten og i a-tagget.

Hvis ikke det skal være klikbart, så ville jeg skrive adressen på
formen: name (at) domain (dot) dk
men det er røvirriterende at skulle bruge når der skal sendes en mail
til adressen.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Dude

Dato : 12-09-07 20:54

Leonard wrote:
> On Wed, 12 Sep 2007 21:37:32 +0200, Dude wrote:

> Skal de være klikbare?

Ja, de skal være klikbare.
Er der mon ikke andre der har rodet med sådan en løsning?

Håbefuld, John

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-09-07 23:33

"Dude" <post@XxXx_mejlgade.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, de skal være klikbare.

Hvis de skal være klikbare skal url'en jo indeholde en gyldig e-mail
adresse.
Hvis en browser kan læse en e-mail adresse kan en robot selvfølgelig også.

Formentlig er det mest effektive at etablere captcha på siden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Captcha

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : Dude

Dato : 13-09-07 00:39

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Hvis en browser kan læse en e-mail adresse kan en robot selvfølgelig også.

Man kunne jo lave det via javascript og noget on onfocus-noget. Så
url'en ikke behøver at være andet end "#" eller lign.

Men så skal jeg (måske via php) have omsat emails'ene til noget kode af
en art, - som java så skal genoprette som en email adresse.

Kan ikke helt få den drejet i mit hovede.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-09-07 06:29

> Men så skal jeg (måske via php) have omsat emails'ene til noget kode af en
> art, - som java så skal genoprette som en email adresse.

Nu er det her en serverside gruppe, og så er det vel tilladt at tale lidt
ned om javascript..

Men du kan godt gøre noget i den retning.

Jeg kan ikke huske syntaksen for arrays i javascript, men du skal finde
noget lignende denne pseudkode:

$array1 = ("navn1", "navn2", "navn3");
$array2 = ("domæne1", "mail.domæne2", "domæne3");
$array3 = ("dk", "com", "net");

for (alle elementer i array1, 2, 3) {
document.write(array1-element + "@" + array2-element + "." + array3-element)
}

Det pæneste vil være et multidimensionelt array, men det kan du få hjælp til
i java-gruppen.

Denne kode vil skrive adresserne ud i dokumentet ved start. Du kan lave
noget tilsvarende der først samler elementerne når der er klikket på et
link, men det vil formentlig være mere skrøbeligt..

Fra : Jan Nielsen

Dato : 14-09-07 13:19

Martin Højriis Kristensen skrev:
> Det pæneste vil være et multidimensionelt array, men det kan du få hjælp til
> i java-gruppen.
Måske bedre i javaSCRIPT gruppen, udover at de deler de første 4
bogstaver i deres navn er der ikke meget sammenhæng med de 2 "sprog".

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-09-07 01:00

Dude skrev:

> Ja, de skal være klikbare.
> Er der mon ikke andre der har rodet med sådan en løsning?

Jeg har en samling mailadresser på Fidusos sider som i princippet
er frit tilgængelige. For at se kunne dem skal man dog foretage
et valg og klikke på knappen "Søg". Det betyder at listen ikke er
umiddelbart tilgængelig for en robot.

Jeg kan ikke vide om det er nok beskyttelse, men jeg håber det.

Jeg ved at der er nogle der får spam udelukkende på grund af
Fidusosiden, men det beviser ikke noget, for i flere år stod den
komplette liste frit fremme uden klikkeri.

Siden findes på fiduso.dk under Medlemmer og igen Medlemmer.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-09-07 18:03

> [...]
> er frit tilgængelige. For at se kunne dem skal man dog foretage
> et valg og klikke på knappen "Søg". Det betyder at listen ikke er

Genial løsning!

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-09-07 09:51

Den Thu, 13 Sep 2007 07:28:56 +0200 skrev Martin Hjriis Kristensen:

>snip snap snude

Hej Martin.
Det er et par vældig interessante sider du henviser til i din footer, men
mine 57 år gamle øjne har morderlig svært ved at læse teksten, da du
bruger en meget lille tekststørrelse.
Ok, jeg kan lave den større i min browser, men jeg synes ikke det burde
være nødvendig - endnu

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-09-07 11:45

Den Thu, 13 Sep 2007 12:27:35 +0200 skrev ShutEye:

> Browser?
> Er det via google eller?
> Brug dog et ordenligt program hvor du selv kan bestemme tekststørrelse.

Læs lige mit svar til Martin en gang til.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-09-07 18:23

Den Thu, 13 Sep 2007 18:27:58 +0200 skrev Martin Højriis Kristensen:

> [...]
> meddelelse news:46e8fa0a$0$49737$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Det har jeg ikke hørt før, hvilken opløsning kører du og hvor stor skærm?
>
> Jeg gør ikke noget for at sætte skriftstørrelsen på brødteksten, den totale
> mængde styles er:
> background-color : White;
> font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
> font-style: normal;
> color: #000000;
> text-align: left;
> padding-top : 5px;
> padding-bottom : 10px;
>
> Er der andre der synes skriften er for lille?

17" 1280x1024
Font-style har vist ikke indflydelse på størrelsen.
Jeg bruger FireFox på Ubuntu.
Som jeg skrev tidligere, det er mægtig spændende læsning, såååå

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 13-09-07 19:51

Den Thu, 13 Sep 2007 19:46:29 +0200 skrev Martin Højriis Kristensen:

> Tak.
> Firefox og IE er åbenbart lidt uenige om default font-størrelser.
> Nu har jeg låst den til 13px, hvilket ser nogenlunde ud i begge.

Så vil jeg glæde mig til at vende tilbage og læse videre