Shoutbox uden forum
Fra : Casper Christiansen

Dato : 11-09-07 19:55

Kan det lade sig gøre at lave en php shout box uden man behøver
lave et helt PHP forum?
Og hvad skal jeg så bruge i kode før det virker?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-09-07 20:08

"Casper Christiansen" <zalle-cs@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Kan det lade sig gøre at lave en php shout box uden man behøver
> lave et helt PHP forum?
> Og hvad skal jeg så bruge i kode før det virker?

Selvfølgelig.
Man kan vel lave alle typer funktioner uden at skulle lave en anden
funktion/feature samtidig.

Men hvis du mener, om man kan lave det uden at skulle lave profiler, hvis
brugere der kan logge ind, så er løsningen egentlig ret simpel:
I formularen (hvor man indtaster beskeden) laver man et ekstra felt, hvor
brugeren indtaster sit navn. Så skulle den være hjemme.

Offtopic:
Så er der lige spam-aspektet.
På steder, hvor der ikke kræves login, er spammerne blevet lidt for aktive.
Jeg har selv oplevet, at min hjemmeside blev omdannet til en link-side for
indkøb af diverse piller, tissemandsforlængelser m.m.
De er totalt respektløse overfor andres ejendom (serverplads).

Nogen effektiv løsning er jeg ikke kommet frem til dér ud over at spærre for
folk, der ikke er logget ind.
Jeg skulle måske prøve med noget tjek på $_SERVER["HTTP_REFERER"] som altså
skal være dén side, hvorfra beskeden postes - ellers gemmes beskeden ikke.

Fra : Casper Christiansen

Dato : 12-09-07 05:38

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> I formularen (hvor man indtaster beskeden) laver man et ekstra felt, hvor
> brugeren indtaster sit navn. Så skulle den være hjemme.
Det var planen man skulle logge sig ind.
Og ham der logger sig ind skal også kunne slette beskeder i boksen.