Blokere adgang fra bestemte URIer
Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 09-09-07 20:14

Jeg har nogle lavprioriterede domæner som add-ons til et mindre
webhotel. De fungerer fint, men jeg savner lidt adgangskontrol.

ekstradomæne.dk ligger som add-on til hoveddomæne.dk, hvilket vil
sige, at alt indholdet på domænet også kan tilgås via de alternative
adresser:

hoveddomæne.dk/ekstradomæne og

ekstradomæne.hoveddomæne.dk

Nu er der det, at jeg bruger en Google API nøgle, som kun virker, når
jeg tilgår indholdet via ekstradomæne.dk så jeg vil gerne på en eller
anden måde gerne blokere adgangen fra de andre adresser.

Jeg havde engang et php-script, som dannede forskelligt indhold ud fra
hvilken URI som ramte scriptet, men jeg har glemt funktionen, som jeg
brugte til at vide, hvad der stod i adressefeltet.

Derudover synes det mig at være en opgave for en .htaccess fil, men
jeg kan ikke finde nogen, som har prøvet at lave en .htaccess-funktion
som gør hvad jeg vil, nemlig at give en 404 på alle forspørgsler til
ekstradomænemappen via hoveddomænet.

Nogen som har et bud eller en pointer til relevant dokumentation? Jeg
synes ikke jeg bliver så klog af Apache-siden, som jeg nok burde.

Lars Erik Bryld

Fra : Leonard

Dato : 09-09-07 20:20

On Sun, 9 Sep 2007 21:13:43 +0200, Lars Erik Bryld wrote:

> [...]
> jeg kan ikke finde nogen, som har prøvet at lave en .htaccess-funktion
> som gør hvad jeg vil, nemlig at give en 404 på alle forspørgsler til

Jeg bruger denne .htaccess til at sørge for at det altid er det samme,
der står i domænedelen af URI:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^sub.domain.dk$
RewriteRule ^(.*) http://sub.domain.dk/$1 [L,R=301]

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/