require i en switch
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-09-07 20:37

Er det ikke muligt at inkludere en fil i en switch og få indholdet
behandlet som php-kode, eller er det mig, der gør noget forkert?

Jeg har forsøgt følgende:

Switch ($side)
case 'Fejl':
require 'fejl.inc.php';
break;

fejl.inc.php indeholder en switch med forskellige fejlkoder:
case 'nouser':
echo "<p>Du skal udfylde med et brugernavn.</p>";
echo TILBAGE;
break;
osv.

Resultatet af ovenstående er, at indholdet i fejl.inc.php udskrives som
ren tekst på siden i stedet for at blive behandlet som kode.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Christian Hansen

Dato : 07-09-07 21:36

Hvad indeholder din fejl.inc.php helt præcist? Du har husket at starte
den med <?php ikke? og afslutte med ?>

Mvh Christian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-09-07 21:58

Den 07-09-07 22.35 skrev Christian Hansen følgende:
> Hvad indeholder din fejl.inc.php helt præcist? Du har husket at starte
> den med <?php ikke? og afslutte med ?>

DOH! Og her har jeg siddet og leget med include('fejl.inc.php') og
require 'fejl.inc.php' og alle mulige variationer. Jeg har i mellemtiden
fundet en anden løsning, men nu husker jeg det jo nok til næste gang,
jeg skal inkludere noget, tak!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt de små mod porno på internettet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-09-07 22:05

On Fri, 07 Sep 2007 22:58:26 +0200
Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
> mellemtiden fundet en anden løsning, men nu husker jeg det jo nok til
> næste gang, jeg skal inkludere noget, tak!

Ja, include og require fungere ikke som i C/C++, PHP har ingen
præprocessor

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-09-07 22:09

On Fri, 07 Sep 2007 21:37:28 +0200, Kim Ludvigsen
> [...]

>Resultatet af ovenstående er, at indholdet i fejl.inc.php udskrives som
>ren tekst på siden i stedet for at blive behandlet som kode.

Du har husket at putte php-koden i fejl.inc.php inden i <?php ...
?>-tags?
Når php laver en require/include hopper den ud af php-mode, som om den
havde mødt en ?>.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/