Mere ram i computer
Fra : Jane

Dato : 07-09-07 18:22

Bundkortet er et MS-7204 (v1.X mBTX Mainboard) Der er 4 slots til ram….
parvis 1+2. Grøn+orange..3+4 grøn orange. Der sider 512MB i slot 1grøn og
512MB i slot 4 Orange. Jeg vil så sætte 2 stænger mere i på hver 1GB, kan
jeg bare sætte dem i slot 2+3, eller skal jeg ommøbler på dem der allerede
sidder der?

Eller er det fuldstændig lige meget hvor de 512MB og dem på 1GN sidder?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 07-09-07 18:52

Jane wrote:
> [...]
> ommøbler på dem der allerede sidder der?
>
> Eller er det fuldstændig lige meget hvor de 512MB og dem på 1GN

Såvidt jeg kan se i manualen skal dine eksisterende moduler sidde i dimm 1
og 2, og de nye i 3 og 4.

Hans

Fra : Jane

Dato : 09-09-07 15:39

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Såvidt jeg kan se i manualen skal dine eksisterende moduler sidde i
> dimm 1 og 2, og de nye i 3 og 4.

Ok 512MB i dim1+2 og 1GB i dim 4+5 ja. det må jeg så prøve når jeg får
dem på tirsdag, håber s.. det virker

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 09-09-07 15:56

Jane wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> Ok 512MB i dim1+2 og 1GB i dim 4+5 ja. det må jeg så prøve når jeg
> får dem på tirsdag, håber s.. det virker

Der sker ikke så meget hvis de sidder forkert. Enten bliver alle 3 GB ram
ikke fundet, eller også kører maskinen ikke dual-channel.

Der er nemlig noget ulogisk hvis manualen følges, da de IMO burde sidde
parvis i dimm 1, 3 og 2 og 4, så farven på soklerne følges parvist. Sådan er
det på alle andre dual-channel bundkort jeg har set, og det skal ikke undre
mig at der står noget sludder i manualen, hvilket jeg har oplevet lidt for
mange gange med andre bundkort.

Hans

Fra : Jane

Dato : 10-09-07 18:27

> Der sker ikke så meget hvis de sidder forkert. Enten bliver alle 3 GB
> ram ikke fundet, eller også kører maskinen ikke dual-channel.
Nu ved jeg ikke lige hvad dual-channel er, men hvis jeg kan se alle 3GB
kan jeg så regne med at de virke?

Hvordan er det jeg gør for at se alle 3GB

> [...]
> og det skal ikke undre mig at der står noget sludder i manualen,
> hvilket jeg har oplevet lidt for mange gange med andre bundkort.

Parvis, mener du så at de 2 stk 512MB burde sidde i de grønne, og de 2
nye 1GB i de orange?

Ps. hvad er IMO, er det soklerne?

Ja. og så undskyld jeg ved godt jeg spørger dumt

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 10-09-07 20:52

Jane wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in
> Nu ved jeg ikke lige hvad dual-channel er, men hvis jeg kan se alle
> 3GB kan jeg så regne med at de virke?

Med 4 moduler, ja. Enten kan du se 3 GB eller et helt forkert antal.

> Hvordan er det jeg gør for at se alle 3GB

Højreklik på Denne Computer og se Egenskaber.

> Parvis, mener du så at de 2 stk 512MB burde sidde i de grønne, og de 2
> nye 1GB i de orange?

Ja - Det vil være det mest logiske, men i første omgang gør du bare som der
står i manualen.

> Ps. hvad er IMO, er det soklerne?

IMO er en forkortelse for "In my opinion", blot ren dovenskab fra min side.

> Ja. og så undskyld jeg ved godt jeg spørger dumt

Der findes ingen dumme spørgsmål, så spørg du bare løs.

Hans

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-07 08:42

Hans wrote:
> det på alle andre dual-channel bundkort jeg har set, og det skal ikke undre
> mig at der står noget sludder i manualen, hvilket jeg har oplevet lidt for

Det er bare uhyre sjældent at MSI laver fejl i dokumentationen.

Jesper Poulsen

Fra : Ole C

Dato : 07-09-07 18:54

Jane skrev blandt andet:

> [...]
> ommøbler på dem der allerede sidder der?
>
> Eller er det fuldstændig lige meget hvor de 512MB og dem på 1GN

Prøv dig frem.
Der kan ikke ske andet end at maskinen ikke kan se RAM-blokken(e).

--
vh
Ole C.