Aldi comp. MD 8808
Fra : Jane

Dato : 06-09-07 15:38

Den ene comp. jeg har, er en Aldi comp MD 8808, og jeg vil gerne have noget
mere ram i, men hvor meget kan jeg sætte i, og hvilken slags?

Bundkortet er vist et MS-7204 men er ikke sikker.

Hvis nogen har et link til hvor jeg kan købe det rigtige ram ville det være
nice :) Der sidder 2 stænger i nu på 512MB der er 4 slots, så 2 er ledige,
så jeg vil gerne have 2MB mere i så der i alt er 3MB hvis bundkortet kan
klare det.

Jeg ville også gerne have et nyt grafikkort i på 512MB, men hvordan ved jeg
ikke, for på det som sidder i nu, er der 2 stik på, det ene med ledninger
til fronten, og det andet til bagsiden... tror jeg.

Jeg aner ikke hvad de bruges til, men på et nyt kort kan man jo ikke
tilslutte nogen stik , måske kan jeg bare fjerne dem, men så er der vel
noget som ikke virker.Er der nogen som ved hvad de bruges til?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 06-09-07 16:10

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> tilslutte nogen stik , måske kan jeg bare fjerne dem, men så er der vel
> noget som ikke virker.Er der nogen som ved hvad de bruges til?

Iflg. denne side er det 533MHz DDR2 Ram der er i maskinen.
http://www.medion.com/dk/flash/md8800/
Her kan du også læse lidt om grafikkortet.

Fra : Jane

Dato : 07-09-07 15:24

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> wrote in

> "Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> skrev i meddelelsen

> Iflg. denne side er det 533MHz DDR2 Ram der er i maskinen.
> http://www.medion.com/dk/flash/md8800/
> Her kan du også læse lidt om grafikkortet.

Ok tak for linket

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Janner

Dato : 08-09-07 09:19

Det til bagsiden er garanteret et stik til en Scart stik ... Sådan var det
på min Aldi pc .. en model ældre end din. Scart stikket pillede jeg bare af
da jeg skiftede grafikkort.

Foran sidder der måske noget indgang til video kamera eller lignende. Du
fjernet bare ledningerne/stikket fra dit gamle grafikkort. Ja så virker
stikkene jo ikke mere men hvis ikke du bruger dem er det jo også lige
gyldigt.

/Jan

Fra : Jane

Dato : 09-09-07 15:41

"Janner" <not_valid@not_valid> wrote in

> [...]
> Du fjernet bare ledningerne/stikket fra dit gamle grafikkort. Ja så
> virker stikkene jo ikke mere men hvis ikke du bruger dem er det jo

Ok det vil jeg så prøve

--
Venlig hilsen
Jane