Politiken fifler med Wiki
Fra : John

Dato : 06-09-07 21:06

"Fra i dag er det ikke kun amerikanske myndigheder og virksomheder der
risikerer at blive afsløret i anononymt at ændre i online encyklopædien
Wikipedias artikler ...

.... Wikiscanner er nu allerede rimelig sjov at lege med, selv på den danske
udgave af Wikipedia.

Den 3. december 2006 prøvede "A/S Dagbladet Politiken" at rette
http://da.wikipedia.org/wiki/Muhammed-tegningerne så den fremstod "mere
neutral":

http://www.computerworld.dk/art/41262?a=block&i=188

(Se kommentaren - under - artiklen)

Politikens vamle leflen for muhammedanerne er vist ikke ukendt, men deres
motiver er mig en stadig kilde til undren.

John

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-09-07 22:14

> [...]
>
> Politikens vamle leflen for muhammedanerne er vist ikke ukendt, men deres
> motiver er mig en stadig kilde til undren.

Hvem hos Politiken har stået for rettelsen? Chefredaktøren? Eller en
tilfældig ansat i pakkeriet?

Jan

Fra : Michael Weber

Dato : 06-09-07 23:07

> [...]
>
> Politikens vamle leflen for muhammedanerne er vist ikke ukendt, men deres
> motiver er mig en stadig kilde til undren.

Måske de har taget ved lære af højre-ekstremisterne ?

Fra : Peter Bang

Dato : 07-09-07 19:32

John <nogen@pladderballe.ok> skrev:
>"Fra i dag er det ikke kun
>amerikanske myndigheder og
>virksomheder der
>risikerer at blive afsløret i
>anononymt at ændre i online
>encyklopædien
>Wikipedias artikler ...

Er det ikke selve konceptet med wikipedia? Man kan vel sige at
mulighederne endelig er slået igennem internationalt.