Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt Sony DSLR A700
Fra : Anders Sørensen

Dato : 06-09-07 15:02

Så er der snart et nyt Sony DSLR på gaden:
http://www.dpreview.com/news/0709/07090601sonydslra700.asp

Det ser da spændende ud.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-09-07 12:14

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:ou10e3p7utdks8nf03aqdi2jeuq6bkvhse@4ax.com...
> Så er der snart et nyt Sony DSLR på gaden:
> http://www.dpreview.com/news/0709/07090601sonydslra700.asp
>
> Det ser da spændende ud.

Ja, den ser da fin ud.
Nu ved man pludselig, hvor Nikon har fundet den 3" 922000 pixels skærm henne

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 07-09-07 14:14

Frodo Nifinger skrev:
> [...]
>>

> Ja, den ser da fin ud.
> Nu ved man pludselig, hvor Nikon har fundet den 3" 922000 pixels skærm henne

Jep og deres billedsensor...

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Jens G

Dato : 20-10-07 15:04

On Thu, 06 Sep 2007 16:01:52 +0200, Anders Sørensen
<anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

>Så er der snart et nyt Sony DSLR på gaden:
>http://www.dpreview.com/news/0709/07090601sonydslra700.asp
>
>Det ser da spændende ud.

Var lige inde i en Bingo foretning og holde på A700. Det er altså
lækkert. Lidt større end det KM 5D jeg er vant til, men det passede
godt til min hånd.
Der er knapper til en masse funktioner, så man kan ændre en masse
indstillinger uden at skulle bladre gennem et menusystem.

Det var ikke helt billigt, men der skulle komme et kampagnetilbud i
starten af november. Sælgeren vidste ikke hvor meget det bliver sat
ned.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-10-07 14:07

On Thu, 06 Sep 2007 16:01:52 +0200, Anders Sørensen
<anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

>Så er der snart et nyt Sony DSLR på gaden:
> [...]

Den er da dyr i forhold til konkurrenternes mage - og man kan vist kun
få én slags linser til den udover Sonys egen.

Fra : Jens G

Dato : 24-10-07 17:01

On Wed, 24 Oct 2007 15:07:04 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Den er da dyr i forhold til konkurrenternes mage - og man kan vist kun
>få én slags linser til den udover Sonys egen.

Det passer til Konica Minoltas linser, så hvis man har sådan nogle i
forvejen er det jo indbydende.

Prisen er nok lidt for høj, men mon ikke den kommer ned?
Det bør vel være billigere end konkurrenter der har større og
billigere udvalg i tilbehør, hvis de vil have det ind på markedet.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 24-10-07 18:22

Jens G <nospam061106@kabelmail.dk> skrev :

>Prisen er nok lidt for høj, men mon ikke den kommer ned?
>Det bør vel være billigere end konkurrenter der har større og
>billigere udvalg i tilbehør, hvis de vil have det ind på markedet.

I forhold til hvilke?

Hvilke andre kamerahuse omkring 10.000 er i metal fx.?
(muligvis mig, der ikke kender nok til Canon og Nikon).

Det er klart at udvalget af glasskår ikke er så stort, men dels
er der er et par interessante på vej/lige kommet og endelig et
par helt superpe samt både Tamron og Sigma laver til dem.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jesper Juul

Dato : 24-10-07 18:50

Kerim Ellentoft skrev:

> I forhold til hvilke?
>
> Hvilke andre kamerahuse omkring 10.000 er i metal fx.?
> (muligvis mig, der ikke kender nok til Canon og Nikon).

Det er eks. Canons 30D og 40D bl.a svjv.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 24-10-07 19:07

Jesper Juul <jesperjuul@gmail.com> skrev :

>Det er eks. Canons 30D og 40D bl.a svjv

40D:
Lidt ringere specifikationer på nogle punkter (og muligvis bedre
på andre), færre megapixels bl.a., men til gengæld så absolut
mange andre fordele med hensyn til tilbehør og Live View er også
tiltalende.

Men jeg har det »handicap«, at jeg er gammel Minoltafan, omend de
også har lavet nogle øv'er (især Minolta XM).

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jesper Juul

Dato : 24-10-07 20:21

Kerim Ellentoft skrev:

> [...]
> på andre), færre megapixels bl.a., men til gengæld så absolut
> mange andre fordele med hensyn til tilbehør og Live View er også

Nu gik mit svar såmænd bare på hvem der ellers havde metalhuse og intet
andet.

Fra : Jens G

Dato : 24-10-07 19:09

On Wed, 24 Oct 2007 19:50:27 +0200, Jesper Juul <jesperjuul@gmail.com>
wrote:

>Det er eks. Canons 30D og 40D bl.a svjv.

Og Nikon D300, vil jeg tro.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-10-07 17:11

On Wed, 24 Oct 2007 18:01:19 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Prisen er nok lidt for høj, men mon ikke den kommer ned?
>Det bør vel være billigere end konkurrenter der har større og
>billigere udvalg i tilbehør, hvis de vil have det ind på markedet.

Brugtmarkedet bugner jo nok heller ikke med ting til Sony i modsætning
til andre mærker hvor man kan gøre sig nogle gode handler.